GR-31 (XV)

Un relat de: 94_desertrose

XV. OUAGADOUGOU - GAOUA

Aquest dia tot havia canviat.
No havíem d'esperar a ningú, només havíem de posar-nos d'acord la nit anterior entre nosaltres i, amb el mapa de Burkina (a falta de taula) sobre el llit, vam decidir que ens dirigiríem al sud ("Objectiu": Gaoua )

Ens vam llevar relativament tard, no hi havia pressa, teníem tot el dia!!
Després d'un breu esmorzar a base de melmelada de mango i tres cafès aigualits, ens vam posar en moviment amb la intenció de gaudir tant com poguéssim de la nostra breu estada al país.

Anant sol, el viatger pot pensar que s'és quelcom inconscient i potser tingui raó............ Àfrica és sempre imprevisible, però puc assegurar, que la por és infundada.

Personalment he passat sempre més por a EEUU que a Àfrica.

La realitat és que, inconscient o no, aquell moment de "llibertat" va ser un del millors que he viscut mai.
Aquí deixo que el viatger opini segons la seva vivència, perquè arriba un moment en els viatges ( o la menys en aquest, ho reconec) que jo sóc incapaç de transmetre objectivament la realitat.

Bé, la qüestió és que després d'assumir que el viatge compartit s'havia convertit en quelcom personal, ens vam començar a deixar anar.

No hi ha adjectius i/o descripcions que puguin fer justícia a l'emoció de "tornar a començar".

Qui es va convertir en el meu company ( i ja no en el meu conductor ) i jo mateixa, vam experimentar un canvi en el nostre viatge.

El sol esmorteït d'una nova Àfrica ens va portar a un poble oblidat al sud de Burkina i, mentre conduíem cap al desconegut, mil imatges verbalitzades i al cap i a la fi......... de viatgers anteriors a nosaltres, apareixien com a bells records puntuals i estimats.
....................................
Personalment, quan Burkina va ser només meva, vaig recordar les imatges descrites per un guia que havia conegut pocs anys abans (també a Àfrica) i vaig somriure, perquè havia estat capaç de transformar aquell record desitjat en quelcom (per fi) només meu.

Burkina s'havia convertit en personal, com tot el viatge fins ara (ho he de reconèixer).
Les vivències són tan meves quan viatjo que arriba un moment que no recordo perquè estic allà i oblido l'eterna càmera fotogràfica.

Renéixer de les cendres, com fènix, l'au oblidada ( fins que la va comercialitzar Harry Potter!!)

Els viatges es converteixen i són (per tothom) un renéixer d'una i/o per a una vida oblidada.
Però jo només puc escriure per mi mateixa.
I en aquell moment Burkina es va transformar i convertir en quelcom oblidat aquí.
......................................
El sol s'amagava en el mateix moment que entravem en un poble "perdut" i oblidat al sud del país.
Mentre el cotxe s'endinsava a la població, contemplàvem en silenci els rostres que ens observaven des dels límits de la carretera.
Quasi tothom havia acabat la feina i passejava alegrament per la carretera.
...............................................
Recordo la primera vegada que vaig trepitjar Àfrica......... i recordo una de les coses que més em van sorprendre i que, paradoxalment, vaig assumir amb rapidesa en el meu jo més europeu: on va la gent?

La gent camina amunt i avall sense parar (menys a les hores que fa massa calor perquè qualsevol cos humà es mogui sense necessitat imperant).
La gent es mou i la pregunta per a qualsevol europeu és: on van?
Però en aquest continent no existeixen els on, quant o per què, això són preguntes occidentals. Àfrica només accepta una pregunta (i sempre impregnada per la sorpresa): i per què no?
........................................................
Aquell dia vam trobar ràpidament un hotel on allotjar-nos (potser era l'únic¿?)
L'hotel estava dirigit per un francès i era una barreja de luxe europeu dels anys 70 i zona de relaxació africana.
Vam deixar les maletes i aprofitant la fresca de la tarda - nit, vam marxar a voltar.
Era un poble tranquil, tothom et mirava, però ningú t'atabalava.
Vam trobar (sense voler) el mercat (que ja tancava) i vam endinsar-nos pels seus carrerons estrets.
Tothom mirava i algú encara cridava, però va ser un passeig agradable. Vam riure molt i vam acceptar els "pistatxos" que ens van oferir mentre compartíem els riures entre frases mal construïdes en francès.
Estàvem tant relaxats que, de camí cap a l'hotel, vam fer una volta pels carrerons del poble i vam acabar asseguts a la terrassa d'un bar (plena de mosquits) on nosaltres érem els únics clients i on, inevitablement, van posar en marxa un vell aparell de música.
I amb un so musical estrident i gens adequat ressonant pel poble, el barman es fregava les mans quan ens va veure seure entre mosquits i bafles mai massa grans a Àfrica.
Allà, buscant l'equilibri sobre cadires de plàstic i intentant evitar els insectes inoportuns, vam xerrar (a crits) fins que vam voler i vam demanar el que ens va semblar bé.

Aquella va ser una llarga i agradable nit, amb molts somriures i sense compromisos, una nit que (personalment) només puc fer que associar a Àfrica.
I només sóc capaç de deduir i pensar una vegada i una altra en el ritme que marca el vell continent expressant dues úniques paraules: amb calma.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer