Globus

Un relat de: olgalvi
Globus.

A sota de la teulada de casa varen néixer uns gatets.
La meva filla entusiasmada aviat els hi va posar nom:
- Aquest és en Pere i aquest petitet i griset es dirà globus.
L'Alícia tenia llavors uns tres anys i li encantava pujar amb la iaia al fals sostre a veure els gatets petitons i a la seva mare tan responsable que els vigilava i guaitava per la seva seguretat.
-Alícia reina, vols dir que Pere i Globus són uns noms apropiats per uns gatets?
-I tant que sí! El veí es diu Pere, no? Doncs, perquè no es pot dir Pere el gatet?
Sí, tens raó. I Globus? No és un nom molt normal, oi?
Es diu Globus mama, perquè ha nascut prop de la teulada tocant el cel i és el més maco del món!
A l'avi li va tocar anar a buscar a la família gatona i treure'ls d'allà a dalt. Els van dur tots tres a la casa d'Argentona. L'Alícia reia i gaudia veient córrer els petitons pel jardí. En Globus era el seu preferit, petit i esquifidet però ràpid i mogut com un globus de veritat.
En Pere va resultar ser Perica, ja que això l'Alícia no ho va preveure però d'altra banda teníem al veí molt afalagat, ja que la nena havia pensat en ell per posar el nom a la seva nova mascota.
Ja fa anys que tots tres van morir però és hora d'ara que quan veiem un globus aerostàtic navegant pel cel la meva filla em diu:
_ Mira mare, ben amunt igual que en Globus! Era preciós, oí mare?

Olgalvi.

Comentaris

  • Julius[Ofensiu]
    kefas | 06-04-2017

    El trobo natural i complaent.
    A un gat li vaig posar el nom de Julius perquè era negre i tenia el ulls que em recordaven a en Groucho Marx.
    Cada vegada que veia una pel·lícula dels Marx desitjava que en Julius-Groucho saltés de la pantalla per venir a saludar-me fregant-me la cama amb el llom.

  • M'ha agradat[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 06-04-2017

    aquest relat, senzill i tendre com la cançó de Joan Manel Serrat.
    Segueix escrivint que ho fas molt bé. Et llegiré
    Una abraçada, olgavi.

  • Tendresa[Ofensiu]
    Lecram | 04-04-2017 | Valoració: 9

    Una immensa tendresa és el que desperta la lectura del teu relat, moltíssimes gràcies Olga, m'agradat molt.

  • Bon nom[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 25-03-2017 | Valoració: 10

    Clar que es pot posar Globus o Pere a un gat. No es posen noms estranyíssims a nenes i nens, a qui sempre es pregunta als pares d'on ve aquest nom? Jo recordo el gos de l'escola on estudiava, es deia Manel. Una forta abraçada.

    Aleix

  • Coses senzilles[Ofensiu]
    Vicent Terol | 23-03-2017 | Valoració: 10

    De vegades, els records de les coses més senzilles ens emocionen: l'observació de la infància des de la nostàlgia, tot i tractar-se d'eixa etapa de la vida en els fills i no en nosaltres mateixos.

    La història està ben narrada i desprèn molta tendresa.

  • Bonic[Ofensiu]
    llegiresviure | 08-03-2017 | Valoració: 8

    Molts cops vivim de records, sobretot els de la infantessa...

  • És ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 08-03-2017 | Valoració: 10

    ... molt entendridor. Quan som petits som tan innocents...


    Sergi : )

  • Tens ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 08-03-2017

    ... raó, el que passa és que a molta gent li fa l'efecte que només es repeteix, i empitjora, empitjora molt com més avança.


    Sergi : )

  • M'ha agradat[Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 07-03-2017 | Valoració: 10

    Amb poques paraules has aconseguit emocionar-me, sobretot en la frase final, pronunciada per la teua filla. Un bell gran record, el de Globus, i una història que ens fas arribar senzilla i preciosa. Et desitge sort.

  • Bon relat[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 07-03-2017 | Valoració: 10

    Molt bonic, jo també sóc amant dels llibres

Valoració mitja: 9.57

l´Autor

Foto de perfil de olgalvi

olgalvi

16 Relats

59 Comentaris

13241 Lectures

Valoració de l'autor: 9.82

Biografia:
Vull donar les gràcies a tothom; mai m'havia exposat d'aquesta manera davant de ningú, Mai creus, almenys a mi em passa que el que escrius estigui a l'altura i sigui del gust d'altres persones. Pels lectors que m'hi han deixa't un comentari només dir que estic molt agraïda i il·lusionada.

La lectura és un plaer
Et neteja l'ànima
escriure és senzillament despullar-te.
Olgalvi.