Fútil il·lusió

Un relat de: joanalvol

Il·lús qui vol forjar l'amor
en enclusa de vidre.
Il·lús qui en un gresol de paper
vol fondre l'or de la vida.

Il·lús qui a cops de pedra
vol forjar la bellesa
de la matèria grollera
i fondre en el gresol
els errors fets silenci.

L'enclusa es trenca
el gresol s'encén
i resta la impuresa.

Comentaris

  • La il·lusió es bat constantment amb la realitat...[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 21-09-2009 | Valoració: 10

    ... però sense la il·lusió tampoc no trobaríem un al·licient que ens donés corda a la vida. Tenir il·lusions és consubstancial a tenir decepcions, i malgrat tot necessitem l'amable simpatia de la il·lusió.

    Gràcies pels teus comentaris, Joan!!!

    Salut i seguim en contacte,

    v

  • Si que cal il·lusió per viure[Ofensiu]
    joanalvol | 02-02-2009

    l'error és quan hom vol viure d'il·lusions.

  • Jo diría[Ofensiu]
    Melcior | 01-02-2009 | Valoració: 10

    que les il·lussions , sovint solen ser fatals , però al mateix temps també necessaries .
    Bon poema joanalvol .
    Endavant !

  • l´essència de la vida[Ofensiu]
    ESTEL | 08-01-2009 | Valoració: 10

    les teves paraules com un regal, sàvies, sensibles. Aquest poema teu delicat i realista.
    Tornem a la essència de la vida amb aquest poema teu?. Pensant en la Natura qualsevol partícula viva té la seva pura essència, per ser, per com és. El ésser humà neix amb aquesta essència, per lo perfecte, per lo únic que és, perquè batega un cor dintre, D´adults, quina és aquesta essència que deies, on és, pot ser tens raó l´amor és l´unic que la fa viva, hi ha molts cors bategant, però que a l´hora són morts.

    Que sàpigues que lentament estic gaudint de la lectura, dels personatges. Com m´agradaria la saviesa del vell i poder enriquir més al meu fill.

    Fins aviat

  • Certament, [Ofensiu]
    brins | 02-12-2008 | Valoració: 10

    cal que fugim de vels de seda i cerquem l´amor en bases fermes, sinceres i netes. Tan sols axí, en podrem retenir la puresa.
    Enhorabona !

  • Relat profund. [Ofensiu]
    Naiade | 02-12-2008 | Valoració: 10

    Res es fàcil si un s'entesta a no escoltar-se per dins i vol aconseguir les coses utilitzant la força bruta. Relat curt però amb molta molla per fer reflexionar.

    Una abraçada

  • Gresol de paraules[Ofensiu]
    Unaquimera | 28-11-2008 | Valoració: 10

    En efecte, amic Joan!

    Resulta frívol pensar en construir amor sobre una base fràgil... i a pesar de tot, de vegades ho aconseguim...
    Resulta fantàstic imaginar que sobre el paper trobi recer la vida... però sovint succeeix...
    Resulta la bellesa insignificant davant la brutícia incessant que li cau a sobre... i a pesar d'ella aconsegueix lluir, de tal manera que entre la impuresa humana es troben, si es mira atentament, belles perles...

    Has aconseguit un poema deliciós, abundant en conceptes metafòrics amb diferents lectures possibles, cap d'elles superficials: enhorabona!

    T'envio una abraçada il·lusionada,
    Unaquimera

Valoració mitja: 10