El llac mental

Un relat de: joanalvol
Al plàcid llac de la ment
dos bons rius hi aflueixen
l’emoció i el sentiment,
i en ones concèntriques
flotant arran s’escampen
i les capta el pensament,
fent-ne imatges, idees,
i l’intel•lecte content
adquireix coneixement
que és la seva feina.

Tot ho computa el cervell
l’eina que ho administra,
i ho transmet allà on convé
pel bon funcionament
de tot l’organisme,
és a dir, tant cos com ment.
Joanalvol

Comentaris

  • Clavat![Ofensiu]
    joanalvol | 16-07-2013

    Benvolgut Aleix, sí, clavat! Atribueixes al cervell el mateix que jo a la ment! La diferència és en el concepte filosòfic que jo dono a la ment i que no pot atribuir-se al cervell, ja que en ser un òrgan físic no pot crear res de res. Si el cervell tingués aquesta facultat, podria crear-se ell mateix i construir la vida. Em sembla que aquest no és el cas.
    Una abraçada, Aleix
    Joanalvol

  • El gris més daurat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 13-07-2013 | Valoració: 10

    El cervell com a matèria gris que no en deixa passar ni una. És un tresort daurat. Ho administra amb sabiduria i nosaltres l'hem de saber destriar. Feina difícil, feina desconeguda la que amaga el cervell en aquests replecs tan grisos i amagats. És un món per a descobrir més i admirar encara més. M'alegra molt llegir-te de nou Joan. Ja veig que estaves reflexionant. Una abraçada ben forta.

    Aleix

  • Profund[Ofensiu]
    Naiade | 12-07-2013 | Valoració: 10

    Que senzill sembla el navegar per aquests dos rius,deixant que impregnin de benestar el nostre organisme. Segur que si ho fèiem tal i com ens dius, el món seria més feliç i aprendríem a caminar plens de bons coneixements, fins i tot podríem guarir-nos a nosaltres mateixos i als nostres iguals connectant aquestes ones concèntriques i esdevenir-ne un conjunt ple d’harmonia...
    Una forta abraçada amic Joan