Fruita verda

Un relat de: rnbonet

Al bosc, farcit de conills, pàmpols de figuera i oliveres mil·lenàries -havien estat camps de golf, actualment abandonats- ens trobem a una càndida, impotent, tendra i consirosa BD, abans del son de segles. Alguna cosa, al seu cervell, no lligava. "I potser que el mal de poma siga tan dolent? Tan enverinada estava? Quin càstig el meu, sols per provar-la! I és que era tan abellidora, tan "guai", tan enigmàtica! D'aquell fruit tan mengívol, qui no en tasta? Només un mos li he donat... I m'ha fet recordar l'Eva, i a l'Adam, només un instant després de mossegar-la...
Els minuts, lentament, contaven llurs històries en el llenguatge secret de la boscúria. Tothom se n'adonava: els gnoms groguencs i blaus, els arbres centenaris, i per tant, plens de coneixences... Les maduixes novelles, assabentant-se del fet, pujaren de color ràpidament.
I la BD continuava barrinant, innocent, candorosa, incauta, abans del seu llarg somni: "Al capdavall, només ha estat un mos... Ella, la madrastra, deia que volia llengua..."
I s'adormí.

Tres segles després, quan el príncep la besà, es va sentir molest per uns quants pèls als llavis de la verge.

Comentaris

  • ginebre | 08-02-2007

    Humor, ironia i una llengua preciosa, viva, que avança còmodament entre el bosc i les maduixes novelles...
    I un final de campionat. Aquests prínceps tant primfilats!!
    Salut!

  • Com que [Ofensiu]
    Màndalf | 29-11-2005 | Valoració: 10

    el Prudenci es veu que s'ha perdut en algun lloc estrafolari del teu hipotàlam, doncs m'he dit, vaig a veure si el trobo perdut en algun relat, aquest xicot.
    I el que m'he trobat ha estat aquest "remake" de conte, creació original del teu geni que no para de brollar. Bona recreació de la dormida de la protagonista, si senyor. T'he de confessar que primer em pensava que aniria d'informàtica amb això de la BD,... però quan he vist els gnoms ja m'he redreçat.
    Fantàstica versió.

    Salut i força!!

  • D'humor i de poesia[Ofensiu]
    Biel Martí | 18-07-2005

    De qualsevol cosa que ens passa pel cap un en pot fer un relat, mal o ben fet... D'algunes coses en fem poesia, dolenta o harmoniosa. Però tu has barrejat la poesia amb el relat d'amor, doncs la descripció és vertaderament típica d'un relat poètic, mentre que el final i l'argument que deixes caure com una suau pinzellada, és humorístic. Efectivament, però, tres segles abans les dones no es depilaven, encara que a les pelis ianquis surtin exactament com les volem veure ara...

    Ara feia que no et comentava i aquest, per atzar, m'ha obert la gana de nou del teu escriure. Som-hi, doncs!

    Biel.

  • Descobrint rnbonet[Ofensiu]
    Manel | 06-04-2005 | Valoració: 9

    Estic començant a llegir-te i m'agrada MOLT el to de fi humor dels relats als que he fet una ullada. M'atrauen el textos irònics i intel·ligents perquè són allò que jo vull escriure. Em compromet a continuar descobrint-te ... bàsicamente per a aprendre.
    Salut

  • Ondia[Ofensiu]
    DOZOMITETSO | 17-03-2005 | Valoració: 9

    Vaja!. Ens ha sortit un princep finolis!

    Ah! penúltim d'estribord, gràcies, ara ja et conec... I a més amb claredat. Si haguessis dit 'el que esta a la finestra del segon edifici per la dreta ho haguès tingut més difícil'

    (És una mica de conya, ja que le relat està molt lograt)
    salut

  • Cuyons![Ofensiu]
    Thalassa | 17-03-2005 | Valoració: 9

    Quina sorpresa! Un conte fantàstic, amb imatges vucoliques i màgiques, convertit en el bigoti d'una princesa! M'agraden molt, aquest tipus de contes políticament "correctes"...

    Salut!

    Thalassa

  • no sabia[Ofensiu]
    Lavínia | 14-03-2005

    que t'agradessin tant els contes tradicionals perquè aquesta BD (Bella Dorment?) que mossega una poma i s'adorm és del tot nova, però és més nou encara que enmig d'una coloració esclatant ("gonoms groguens i blaus" i unes maduixes a les quals se'ls apugen els colors) un príncep encantador besi a una BD que dorm tres-cents anys i trobi que té pèls als llavis!!
    Aquest és un conte políticament incorrecte! i molt bo.
    Curt, amb humor i ben escrit!

    Petons, altra vegada!!


  • ets un pou...[Ofensiu]
    Capdelin | 28-01-2005 | Valoració: 10

    inesgotable de sorpreses literàries... ets el CARNESTOLTES de la literatura... disfresses tan bé els relats amb vestit d´època, maquillatges d´arrels exòtiques pringades de poesia, que el novell lector innocentot i de lectura fàcil... es perd al bosc i no sap si ha trobat un cony de príncep, una maduixa embarassada o una marastra a "gran hermano"... d´una espurna d´idea... montes una orgia poètica amb "inici, nus, un altre nus i un final... que et fot contra la paret i... abans de comentar-lo, el lector (per disimular sa ignorància ) el rellegeix vàries vegades ( guardant ben bé el secret ) i després com jo, intenta comentar com si se l´hagués copulat a la primera de canvis...
    magistral, com sempre... mai havia llegit en aquest estil i m´has enriquit amb un llenguatge prehistòric postmodernista je je je
    fantàstic, AMIC... amb tanta "fruïcció" dels teus relats, acabaré parlant com tu, amb jeroglífics per als veïns de l´escala
    una abraçada... ( cony de verge amb pèls als llavis... seguirà verge eternament!!!!!!! )

  • 14/01/05[Ofensiu]
    Mon Pons | 14-01-2005

    Benvolgut rnbonet, gràcies per comentar algun relat meu i pels elogis a “Misteri”. He llegit alguns escrits teus, bastant dispars, certament, en quan a contingut i forma. Potser és una apreciació “a priori” que he tingut, doncs encara no ho he pogut llegit tot i alguns m'han agradat bastant més que altres. La poesia que escrius està bé, et recomano que llegeixis Jacques Brel, sí -el cantautor francès-i la poesia francesa contemporània. En “No oblidem res” de (JB) té uns versos amb una musicalitat repetitiva que m'han fet pensar en els teus...
    Et desitjo molta sort i ja ens continuarem llegint, oi?
    Atentament.

Valoració mitja: 9.4

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1588 Comentaris

356803 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!