Frontera

Un relat de: anna

Frontera és el que separa la majoria dels estats, el que divideix pobles germans i creences diferents. Frontera és el que sempre hi haurà entre nosaltres i on hauràs de pagar peatge si vols venir-me a visitar per intentar obtenir una treva, a fi de poder-ne eliminar els maleïts fonaments. Frontera és aquesta línia invisible que tothom intenta evitar: és impossible esborrar una línia/divisió (?) construïda amb diners i no amb llapis. Frontera és quan a cada part d'aquesta hi ha persones diferents, que poden ser amigues o enemigues, però que malgrat antigues amistats prefereixen mantenir-se a "ratlla" dins del seu territori, disposades a atacar-se (tot sigui pel seu benefici).
Frontera és el que hi ha entre tu i jo, que per molt que tu no ho vegis, jo hagi decidit no arruïnar-me pagant aquell peatge que amb prou feines me'l mereixo i que cada vegada és més car. Frontera és el que ha dividit per sempre la nostra amistat.

Comentaris

  • símbols[Ofensiu]
    Xabier Mauri | 09-04-2007 | Valoració: 9

    Fronteres, banderes, himnes i escuts.

    Símbols que sovint voldriem imaginar buits.
    Però dels que a vegades ens queda, com bé mostres, la realitat plena, innegociable, del peatge.