Fent lloc dins meu

Un relat de: RATUIX

FENT LLOC DINS MEU...

El rebost de la cuina ara és més buit. He renunciat a comprar els paquets de pistatxos al "súper", que a tu t'agradaven tant. Perquè un dia em vaig veure plorant a la cua de la caixa, a punt de pagar aquell paquet de fruits secs i em vaig adonar que els havia agafat per tu. I tu no hi eres.
Les tassetes de cafè, el teu vici aromàtic, que sempre eren descuidadament damunt la taula i el marbre de la cuina, van anar a parar al contenidor d'escombraries. De cap, totes en una bossa, sense clemència per elles.
Les fulles d'afaitar del potet del lavabo també van desaparèixer. Les que feies servir per tu i les que varem comprar més suaus per rasurats més íntims i a duo.
El teu barnús on em vaig refugiar tants cops, on m'embolcallava quan et trobava a faltar, es va convertir en un festí de retalls escampats, quan vaig agafar les tisores una tarda...
I finalment, el teu raspall de les dents, va anar a parar al mar. Disparat. Diana segura. Vaig trair els meus principis ecològics, si. Però llençar aquell petit objecte va deixar dins meu molt més espai que no em pensava.
Ara a casa, hi ha més lloc. Les petites coses no hi son.
I jo em sento preparada per caminar més lleugera.



Comentaris

  • l'home d'arena | 25-10-2007 | Valoració: 10

    El text és captivador. L'enumeració dels objectes, del que desperten al tenir-los a les mans, el llançar-los... i el doble espai que cadascun d'ells deixa lliure quan desapareixen. És molt bell, seré, contundent i dur, perquè mostra l'esgarrap d'una ferida, però alhora, una ferma decisió guaridora.
    Per mi, els teus textos, que llegiré amb delectació, són una preciosa descoberta. Sumen sensibilitat, fermesa, serenor, tot embolcallat amb un fluir de les paraules natural, precís, directe.

    Un goig.
    Salut!

  • Contundent...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 01-09-2007 | Valoració: 10

    i amb força. Un relat de coratge i d'intencions que es porten a terme quan decidim treure'ns de sobre els "objectes fantasma" que ens impedeixen seguir endavant.
    Una abraçada

  • Començar de nou[Ofensiu]
    Blumun | 01-09-2007 | Valoració: 10

    Quina oportunitat!
    Aprofita-la. I tranquil·la, un raspall no se l'empassa, una tortuga ;)

  • RATUIX[Ofensiu]
    Nina Abril | 08-07-2007

    Ara a casa, hi ha més lloc. Les petites coses no hi son.

    Es així... les petites coses són les que ocupen més espai. La casa que no buida els records no et deixa viure.

  • visca![Ofensiu]
    ANEROL | 25-06-2007 | Valoració: 9

    la llibertat de ser un mateix

  • Has fet dissabte...[Ofensiu]
    onatge | 24-06-2007 | Valoració: 10

    Tens tota la raó. De tant en tant cal fer dissabte de tot, sí de tot, fins i tot dels sentiments que no ens deixen florir de nou.
    Ningú no té dret a esclavitzar les teves il·lusions. Ningú. Ara t'has tret del damunt les pedres que t'enfonsaven al llot del pantà de la soledat. Et desitjo que en el teu horitzó proper hi trobis la teva cruïlla...

    salut. onatge

Valoració mitja: 9.8