Felicitat de butxaca

Un relat de: Esquerrana

La felicitat és com aquell petit llibre de butxaca que està als prestatges de totes les llibreries.....no costa massa diners ( de vegades fins i tot te'l regalen amb el diari ) sempre el pots trobar, senzill, a l'abast, el pots dur a la butxaca, però que, sovint,massa sovint hi passem pel davant buscant les publicacions més grans i luxoses sense ni tan sols adonar-nos que hi és.

La meva felicitat de butxaca l'he trobada quan, havent sopat, aprofito el clima amable per passejar pels camins que volten el poble, esquinçant la fosca amb el meu llum. Estava entre el reflex dels estels en l'aigua parcel·lada dels arrossars, atrapats dins els terrossos de fang. Apago el llum i m'assec en un marge, sentint el raucar de les granotes, el cant monòton dels grills i el xipolleig de l'aigua en passar per la resclosa.

M'aixeco a poc a poc...no vull trencar aquesta harmonia que la terra em regala. No encenc el llum i segueixo caminant ; els meus ulls ja s'han acostumat a la foscor. Aviat, els encenalls elèctrics de l'enllumenat del poble em donen, de nou, la benvinguda al meu aixopluc. Però ara ja tinc la felicitat a la butxaca .


Comentaris

  • Felicitat senzilla,...[Ofensiu]
    rnbonet | 29-11-2008

    ...aquesta teua "de butxaca", de contacte amb la natura. I a bon preu!
    Sempre impressiona llegir algú que, dels detallets del viure cada dia, fa literatura.
    Salut i rebolica, xicona!

  • sentir respirar la Natura [Ofensiu]
    Avet_blau | 12-08-2008 | Valoració: 10

    Que be aprofitar aquests moments entre el dia i la nit , quan sobtadament es desperta un mon ple de vida; jo ho faig al Montseny,
    i sempre espero aquesta hora en que la nit guanya terreny , en silenci i mig a les fosques: se sent respirar el bosc .

    Avet

  • Clar de lluna | 12-08-2008

    ... i és que massa vegades portem els ulls tapats per gaudir de la vida i sentir felicitat per les petites coses, que al cap i a la fi són les que ens brinden allò que tant anhelem!

    Bona reflexió, una abraçada!

  • Felicitat de butxaca[Ofensiu]
    Capità Borratxo | 12-08-2008 | Valoració: 10

    De vegades hauríem de portar unes butxaques gegants per poder-hi portar tota la felicitat que trobem als llocs per on passem...

    Enhorabona pel relat!

  • Bona metafora[Ofensiu]
    Carolina | 12-05-2008 | Valoració: 9


    Tens tota la ráo del món!
    La felicitat es sol trobar en els patits plaers de la vida.

  • betixeli | 12-05-2008

    M'ha agradat, té un no-sé-què de delta que m'ha traslladat a l'estiu, que dins del meu ideari és una mica sinònim de felicitat.

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de Esquerrana

Esquerrana

14 Relats

26 Comentaris

15877 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Escric per desfogar el cap d'idees que sempre em volten pel cap , perquè sembla que hi dugui un bloc de notes i no para. I això em provoca problemes d'atenció , com perdre el fil de converses de dissabte a la tarda, oblidar-me càmeres de fotos o estoigs plens de material en els llocs més insospitats.... escric per imaginar i no perdre les cosetes que veig i em sorprenen o que potser no m'agraden i, dins d'una absoluta i infinita innocència, m'agradaria canviar per fer-les tal i com m'agradarien que fossin.

Aixi que, endavant, esteu convidats a visitar-me al meu "piset" al carrer dels relats i xerrar de tot allò que us agrada o enviar-me algun comentari endavant...sempre va bé !!