Feliç aniversari?

Un relat de: setecel

-Digui?
-Hola,Pere!.
-Ah..hola..
-T'he estat trucant tota la tarda...
-Ja..
-Que trigaràs gaire a venir?.T'he cuinat el teu plat preferit,i el vi i el cava ja..
-No vinc.
-Com?
-No puc venir..
-Què passa Pere?
-Que no em va bé venir.
-Però, per què? Si avui és dissabte... no treballes...

Silenci

-Ja parlarem,ho sento.
-Em pots explicar, si et plau, què passa..
-Res
-Res?

Silenci

-"Carinyo" amb la il.lusió que em fa celebrar els meus trenta anys amb tu, ja ho saps...
-No puc venir...

-Pere?, Pere!
-Sóc a l'hospital..
-No m'espantis... Has tingut un accident? És la teva mare?
-No.
-Et vols explicar!
-Ja parlarem...
-Pere... Pere... No em pots deixar amb aquest neguit... Em sents?

Silenci

-Acabo de ser pare.
-Com dius?
-No m'ho facis repetir...
-Pare?,Pare?!... Ets un cabronàs... Fill de puta!
-No ploris, si et plau...
-Fill de puta!, malparit!
-No et posis així... no ploris...
-I aquests dos anys... què has estat fent amb mi? eh, respon!

Silenci

-Què he set per a tu, la teva "fulana?, el segon plat?
-No ploris... no ho facis més difícil...
-Ara entenc tantes excuses, tantes reunions i viatges de feina... Com em pots fer això?... No et vull veure mai més...
-Jo t'estimo... ja parlarem quan estiguis més calmada.

Silenci

-No hem de parlar de res tu i jo... m'acabes de destrossar la vida... fill de puta! Saps que ets molt bon actor,no? I tot el que em deies?... a la teva dona també te la folles tant com a mi? també et posa tan calenta? o només li fas fills!?... Malparit!
-Et penjo, t'he de deixar...
-Gràcies per fer-ne d'aquest aniversari el millor de la meva vida...
-Et truco... i tranquilitza't... ja parlarem... no ploris, si et plau...
-Hem acabat, Pere.

Silenci

-Et truco...
-No vull saber mai més res de tu... has jugat amb mi i no puc perdonar-te... Només em queda un consol... saber que la resta de la teva puta vida pensaràs en mi, encara que només sigui en aquest dia... l'aniversari del teu fill...
-Filla...
-I el meu...
-Maria..
-Què?!
-No... que la meva filla es diu com tu... i ...feliç aniversari.

pip pip pip pip....

Silenci

Comentaris

  • Quin mal![Ofensiu]
    kika anodrac | 26-08-2008 | Valoració: 9

    Estimat Setecel, si el que pretenies era remoure, desconcertar i sorprendre, pots estar ben segur de que ho has aconseguit.

    Encara em fa mal el forat que se m'ha obert al pit mentre llegia.

    Un cop més em trec el barret davant el teu enginy.

  • Quin regal![Ofensiu]
    Unaquimera | 30-01-2008

    Aquest és un d'aquells relats que fa esbatanar els ulls! Un diàleg àgil ( i no precisament per l'eloqüència del protagonista masculí, més aviat gasiu amb les paraules ), sorprenent pels girs narratius que ofereix, revelador d'una història ben apuntada, interessant de principi a fi.

    Me n'alegro molt d'haver tornat a passar a llegir-te. No serà la darrera vegada...

    T'envio una abraçada plena de sol d'hivern,
    Unaquimera

  • Un cop de puny a l'estómac[Ofensiu]
    undetants | 07-04-2007

    És tan real que m'ha fet mal. I si no fos així, malament. Qui no ha conegut (o patit directament) situacions de suprem desengany semblants a aquesta? L'he trobat un relat viu, directe, vigorós. I colpidor. Com ha de ser.

  • canvi de calenta per calent[Ofensiu]
    setecel | 06-04-2007

    on he escrit calenta(per error),volia escriure calent.

l´Autor

Foto de perfil de setecel

setecel

12 Relats

47 Comentaris

18997 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
Vaig néixer a la ciutat dels sants, el dia de festa major, en els darrers temps d'un règim que no hauria d'haver existit...des de petit m'apassiona la lectura, l'escriptura, i qualsevol expressió artística .A part d'escriure amb més o menys lucidesa i encert, també faig teatre i ràdio.
Gràcies per llegir-me.Espero que hagis gaudit tant com ho faig jo mentre escric
M'agradaria i agrairia llegir els teus comentaris.
igresalreves@gmail.com