Fa uns anys, vaig plantar uns bulbs de narcisos al jardí

Un relat de: Iona
La major part del temps resten amagats sota terra, i quan ja m'oblido que hi són, arriba la primavera i llavors esclaten. Dels bulbs en broten unes fulles d'un verd difícil de definir, que a mi em semblen d'una tonalitat tirant a glauca. Mentrestant, saps que aviat arribarà la cosa més esperada, la preciosa flor, d'una forma i groc únics. Però de bellesa efímera, que a poc a poc s'anirà esvaint, arribant el dia en què ja no li quedarà res del que havia estat. Llavors li haurà arribat el seu final, i la tallaré perquè no desmereixi el conjunt.

Tan normal que em sembla tallar aquests narcisos, m'he adonat dels paral·lelismes que podem imaginar amb la vida de les persones i com la societat promociona la bellesa i la joventut, amagant, sempre que pot, la vellesa.

Aquests esdeveniments que van passant davant dels meus ulls, no són els únics. Sota terra els bulbs es dividiran i brotaran la propera primavera, i llavors serà quan els ulls podran gaudir d'un nombre encara més gran de narcisos. Uns narcisos, que quan admiro, em transporten a un dels mites més coneguts de la mitologia grega.

La natura és bella i la bellesa de naturalesa efímera.

Iona

Comentaris

  • Paral·lelisme[Ofensiu]
    llpages | 14-09-2021 | Valoració: 10

    La vida de les persones i les d'una planta, quins móns tan diferents i, a la vegada, amb trets comuns. Una reflexió fugissera i profunda alhora, un text ple d'encerts.

  • Paral·lelisme[Ofensiu]
    llpages | 14-09-2021 | Valoració: 10

    La vida de les persones i les d'una planta, quins móns tan diferents i, a la vegada, amb trets comuns. Una reflexió fugissera i profunda alhora, un text ple d'encerts.

  • Narcisos[Ofensiu]
    Prou bé | 13-09-2021

    Una reflexió profunda que fa pensar a com es tot d'efímer! I com n'hem de gaudir mentre dura! Amb total cordialitat

l´Autor

Foto de perfil de Iona

Iona

83 Relats

320 Comentaris

28346 Lectures

Valoració de l'autor: 9.66

Biografia:
Durant el confinament vaig provar això que en diuen escriure i ves per on em va agradar. Ara, novella en el món de l'escriptura, vaig fent, desfent i aprenent.

El meu blog: Despullant sentiments de Iona

A Instagram: @lecturesxgaudir