Espectres

Un relat de: gypsy

Recordo que vam pujar a un tren amb tot de gent desorientada i sense saber a on anàvem. Nosaltres, l'Isaac, els nens i jo ens vam arrecerar en un racó del vagó. No sé quant va durar aquell trajecte. Massa hores.
Quan vam arribar i vam abandonar el tren tampoc no sabíem en quin lloc ens trobàvem. Em van separar de la meva família. Recordo que era amb un grup de dones soles. Patia pel meu home i els fills. Ens van posar una roba gruixuda i ens van esquilar els cabells. Volien despersonalitzar-nos, fer-nos a totes el més semblants possible. No vull parlar de les vexacions ni de les humiliacions, em costen massa d’escriure.
Em vaig assabentar que els meus fills eren morts. Només tenien cinc i sis anys. A poc a poc, vaig deixar de ser una dona per convertir-me en un espectre. Ja no volia trobar al meu marit, ni saber si era viu. Com a mínim li haurien arrencat l’ànima i només seria una ombra irreconeixible de si mateix. No volia veure-ho.
Al pas que anava, no duraria ni dues setmanes. Malgrat les altres dones intentaven ajudar-me, jo ja no menjava i no podia treballar. Sabia que ben aviat seria un altre cos de cendra que amb el seu fum envairia el cel que teníem al damunt, un cel gris, un nou viatge a l’infern.



gypsy

Comentaris

  • ostres ![Ofensiu]
    Annalls | 11-12-2012

    Tas posat ben be a la seua pell.
    Anna

  • En el minirepte...[Ofensiu]

    En el minirepte em va impactar. Ara al tornar-lo a llegir he tingut la mateixa sensació: impotència, ràbia, desesperació... Això no treu que el trobi molt ben escrit... llàstima que es correspongui a una tan trista situació...
    —Joan—

  • Colpidor[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 08-02-2012 | Valoració: 10

    i duríssim relat.
    Crec que si jo estigués en el lloc d'aquesta mare , tot i que fóra un cop dificilíssim de suportar , em consolaria pensar que els fillets ja no pateixen .
    Quan el vaig llegir al forum ja em va impressionar.
    Sembla mentida que éssers que pertanyen a la raça humana puguin cometre aquestes atrocitats.
    Una abraçada, Mariona , i tota la meva admiració.

  • colpidor gyps....[Ofensiu]
    joandemataro | 08-02-2012 | Valoració: 10

    molt colpidor sabent que és un pensament que va ser real i que va estar en tantes ments de persones innocents...
    a vegades la barbàrie humana corprèn

    una gran denúncia

    una abraçada mestra !
    joan

  • Un bon relat.[Ofensiu]
    free sound | 08-02-2012 | Valoració: 10

    Algú m’ha volgut fer cendra,
    També he patit humiliacions.
    Hi ha gent que s’aprofita de les bones persones,
    per seguir-ne fent vexacions.
    La història es repeteix…
    Espectres sense l’infern que ell desitja.
    Un tren, cada cop més orientada, i amb el cap més clar.


Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de gypsy

gypsy

377 Relats

2797 Comentaris

451047 Lectures

Valoració de l'autor: 9.89

Biografia:

Hem viscut per salvar-vos els mots,
per retornar-vos el nom de cada cosa.

Salvador Espriu