escrit per la meva néta Marina l'any passat, 2010..

Un relat de: teresa serramia
UN DELS MILLORS REGALS DE LA MEVA VIDA:
A la meva néta Marina de 10 anys li van demanar a l’escola que fes la descripció d’algú que conegués. Ella em va escollir a mi i va escriure el següent:

La meva àvia Teresa és molt divertida. De vegades em ve a buscar a l’escola i m’agrada molt. Els cabells els té rinxolats i tenyits de color vermell. Els ulls els té d’un color verd que m’agrada molt. Té el nas una mica punxegut com el meu pare i la cara bastant arrugada. No és gaire alta ni tampoc gaire baixa. Porta algunes dents postisses i no és que les tingui molt boniques.

Porta una roba d’àvia encara que es pensa que és roba moderna. Si la veus pel carrer sembla divertida però, si la coneixes bé, encara és més divertida. Porta sabates de taló però no són molt altes. És molt alegre.
S’enfada molt poquet i mai ens ha castigat. És generosa, molt despistada i li agrada explicar contes.

Li encanta cantar i es passa la meitat del temps que estic amb ella, cantant, però a mi no em desagrada.

La meva àvia Teresa és molt divertida i ha guanyat uns quants premis de poesia. Ha escrit una quants llibres de poesia. Li agrada dibuixar i li agrada parlar molt, molt i molt..............MARINA BASSAS GRAU

Comentaris

  • Els millors regals[Ofensiu]
    Fada del bosc | 12-05-2011

    El millor regal que ha pogut tenir la teva neta ha estat gaudir d'una àvia com tu.
    Encara que personalment no ens coneixem a través de les nostres paraules ens despullem i ens mostrem tal i com soms.

    Jo també recordo la meva àvia d'una manera especial... ningú com ella.

    La Fada que agraeix les teves mostres d'estimació.

  • Allò que no té preu[Ofensiu]
    T. Cargol | 11-05-2011

    A mi també m'agradaria tenir una neta que parlés bé de mi i que passats molts anys se'n recordés encara amb representació fotogràfica de com era. De fet, jo vaig tenir una àvia de qui me'n recordo com si fos ara. Es un personatge de llarga durada en el record, acumula moltes coses diverses, experiència, cert marciment, comprensió, serenor (o falta de l'estrès patern), estabilitat, un retorn als bons sentiments perquè les cartes ja estabn gairebé totes doandes,...en fi, un moment per gaudir i pensar que segurament no hem empitjorat si passat el temsp et surt un personatge carinyós com aquest neta,...

  • Bona descripció[Ofensiu]
    elenam | 11-05-2011 | Valoració: 10


    M'ha agradat molt aquesta descripció, tan sincera, natural i sense embuts.
    Una àvia molt divertida i original. Fantàstic!!!
    Una abraçada

  • Néts i nétes...[Ofensiu]
    Englantina | 11-05-2011

    Teresa, és ben bonic veure l'afecte (millor dit, l'estimació) que et té la teva néta. Veig que escriu molt bé, amb les idees molt clares. I tot el que diu, confirma el que ja em pensava: ets una dona fantàstica!
    De vegaes, hauriem d'imitar una mica l'escriptura de les criatures. Frases curtetes i concises, amb missatges directes i sincers.
    Hem de treure la criatura que tenim tots a dins, encara que ens costi!
    Felicitats per les paraules de la Marina.

  • Meravellos[Ofensiu]
    Josep Ventura | 10-05-2011 | Valoració: 10


    la foto de l’avia dins de un relat embolicat de
    tendresa per una neta que admira i estima molt
    a la iaia´
    felicitats i abraçades

    Josep

  • Tenint...[Ofensiu]
    AVERROIS | 10-05-2011 | Valoració: 10

    ...netes així és clar que fas bones poesies, això no val! Jo també en vull una de neta que em defineixi tan bé com ho fa la teva.
    Una abraçada.

  • L'àvia Teresa[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 10-05-2011 | Valoració: 10

    Fantàstic! Encantat de coneixer-te i veure't. Per un cec és molt important saber com és la persona amb qui parles o t'escrius o llegeixes amb un mocador al costat per eixugar-te la baba llegint les seves poesies i més poesies. I és que és allò "de tal palo tal astilla". La teva neta té fusta d'escriptora. Segur que l'animaràs a que continui i ella continuarà escrivint si veu que la seva àvia també ho fa. Una abraçada doble i un petó també doble. Adéu Marina!

    Aleix

    PD: Per cert Teresa, la Montse Serramià, de l'Hospitalet, locutora de ràdio de Ràdio Gràcia és parenta teva? Si és així, dona-li records.

  • Aquesta descripció[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 10-05-2011 | Valoració: 10

    m'ha ajudat a saber com ets.
    No m'estranya que ho consideris el millor regal de la teva vida, l'afecte d'un fill o un nét ho és més que cap. M'ha agradat lo del cabell rinxolat i vermell, els ulls verds i el nas punxegut. Ja t'imagino.
    I que ets divertida! Quin goig de iaia!
    Tenim una cosa en comú, a banda d'agradar-nos l'escriptura: les dues som despistades.
    Encantada de conèixer-te.

    Veig que la teva néta també té dots per les descriccions i les històries.
    L'enhorabona

  • què bonic teresa...[Ofensiu]
    joandemataro | 10-05-2011 | Valoració: 10

    ja saps que els nens acostumen a dir sempre el que pensen, np podria ser doncs d'una altra manera. Ets una iaia i una persona alegre i meravellosa
    un peronet per tu i la teva néta
    joan

  • Doncs si a l'àvia Teresa...[Ofensiu]
    rnbonet | 10-05-2011

    ...li agrada dibuixar...

    ...ja seria hora que ens mostrara algun dibuixet, no?

    La descripció, encantadora per una noieta de 10 anys!

Valoració mitja: 10

l´Autor

teresa serramia

86 Relats

397 Comentaris

82812 Lectures

Valoració de l'autor: 9.95

Biografia:
Sóc una iai atípica, de 71 anys.., només...(què és això comparat amb l'eternitat...???)

Sóc de Barcelona, del barri de Sants. I sóc tan rebel i esgarriacries, que no caso amb cap dels esquemes de. DONA, MARE, IAIA...ortodoxos...En fi, que "esguerro els patrons i els clixés" que dóna gust..(més aviat dóna disgust..a molts)

Felíç d'exercir de mestre...37 anys...M'enamoren els nens, la poesia i passejar-me per aquest espai fascinant de Relats.. M'omple de joia i "bon rotllo" trobar-vos per sorpresa, en el meu passeig atípic i desenfadat, NO propi d'una iaia que hauria d'estar pasant el rosari i fent "mea culpa" pels seus pecats...

Aquesta és la 1ª part de la meva, arrebatadora, impactant -és broma, eh?-, vida.