Escenografia urbana amb actors de carrer

Un relat de: Tiamat

L'escenari està llest. Ell, dret i sol al seu damunt, fa un últim repàs mental al discurs. El públic, ben assegut a les seves cadires, no sembla estar gaire atent. Alguns xerren entre ells, d'altres es limiten a mirar a un costat o a l'altre. Pocs li fan cas. Ell sap que el seu físic no imposa gaire i s'escura la gola per fer-se sentir.
Ho ha d'admetre: està nerviós. Ho ha assajat diverses vegades, ha escollit amb cura totes les paraules, n'ha reescrit les frases infinitat de cops,... però tot i així, segueix sentint-se inquiet i insegur. No sap com l'acollirà el públic. Això sempre li ha fet por. Com reaccionaran ells. Abans de cada funció, sempre té el mateix pensament: com s'ho agafaran?
Malgrat tot, fa el cor fort i es disposa a parlar. S'agafa fort a una barra de l'escenari, els genolls li defalleixen i té por de caure. Aconsegueix mantenir l'equilibri i, agafant aire, finalment comença el seu discurs:

- Hola, perdonin les molèsties. Sóc un pare de família, però m'he quedat a l'atur, i ara no tinc res...

Mentre segueix parlant, les mans li suen al voltant de la barra del metro. El públic no sembla escoltar-lo, només una dona regira la bossa en busca d'una moneda. Un cop pronuncia el "moltes gràcies" del final del seu discurs, es passeja pel passadís del vagó, repetint un cop darrere l'altre el "moltes gràcies". Però tothom aparta la vista. Quan el metro s'atura a la parada, ell en baixa per pujar al vagó següent, i recitar de nou les paraules. Tornar a sentir els nervis i la por per com l'acolliran.

I darrere les seves passes, ni un sol aplaudiment.

Comentaris

  • -Metro-[Ofensiu]
    inadaptat | 28-12-2005 | Valoració: 9

    Veig que el metro t'és una gran font d'inspiració! xD
    Molt be!

  • -Metro-[Ofensiu]
    inadaptat | 28-12-2005 | Valoració: 9

    Veig que el metro t'és una gran font d'inspiració! xD
    Molt be!

  • Llegint-te m'he adonat....[Ofensiu]
    angie | 10-12-2005

    del focus d'inspiració que és el metro i els seus personatges....Jo sempre em tancava en la lectura d'un llibre quan hi pujava dia a dia, precisament per a evitar de veure la realitat que el teu relat explica...
    Em sembles una bona observadora i el que és més difícil, saps conjugar el que la retina capta amb l'el.laboració d'un relat.
    Dones peu a una reflexió amb un tema tan proper i desconegut per a la majoria de nosaltres. La descripció de l'entorn, chapeau... sobretot quan dius els nervis que passa cada cop que té que fer el discurs, com si es tractés d'un actor de prestigi a cada estrena.

    petonets

    angie

  • Bona descripció.[Ofensiu]
    Jere Soler G | 10-12-2005

    Un retrat d'una imatge quotidiana que tots defugim quan ens trobem. Ens defensem pensant: "que treballi com tothom" I ho pensem sense saber res; ni qui és, ni què li passa, ni per què ho fa, ni si li queda alguna altra opció. Ens molesta, però no gosem ni dir-nos-ho a nosaltres mateixos.
    Molt ben descrit.

  • gràcies, Laura!!![Ofensiu]
    AnNna | 06-12-2005 | Valoració: 10

    sí, és per miiiii... per mi soletaaaaaaa! ijijijiij

    està guapo, nena!!!!

    la veritat que a mi les dones mores o no sé què són que van pel tren cantant amb el nen o amb el paperet que diu que el seu nebot té leucèmia o què sé io... em posen dels nervis!

    petons!

  • Ostres![Ofensiu]
    jacobè | 03-12-2005

    Òndia noia, et superes! Que trist, que crític, que bo, que guai! T'ho confesso: quan viatjo en metro penso en tu i els teus relats, somric, em relaxo i veig el món de color...mandarina?

  • canvi sobtant[Ofensiu]
    FRAN's | 03-12-2005

    es realment vertiginós el canvi d'escenari que s'ha produit al meu cap en tan sols tres línies.
    m'ha fet recordar a tots aquells que diariament veig en els meus viatges ferroviaris.

    segueix captivant al públic de lectors

  • Molt bon relat[Ofensiu]
    filladelvent | 03-12-2005

    Curt, concís, sorprenent.

    El Foster l'ha recomanat al fòrum, i ha valgut la pena de llegir-lo. Una bona reflexió, mirar el que demana almoina com un actor que exigeix aplaudiments, com tots.

    -Filladelvent-

  • nina ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 02-12-2005

    ja saps que jo no som molt de comentaris, però aquesta vegada no puc deixar de fer-ho, no sé que dir-te només que t'he llegit i he volgut que sapigues, ai nina que el teu relat és molt bo, tanta història només per dir-te això ...

    una aferrada

  • sempre genial!![Ofensiu]
    foster | 02-12-2005

    Em sap greu repetir-me, però en cada relat em sorprens, em fas pensar, em diverteixes... de formes diferents, amb tons i matisos mils, però sempre molt Tiamat.

    És un relat dur rere un treball perfecte en la creació fictícia de la situació a escena.

    Hi trobo un però en el començament.
    Humilment et suggeririra iniciar-lo sense tants detalls_
    "Ell, dret i sol, fa un últim repàs al discurs, (...)"

    Molt bo, sense dubte!!

    foster

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de Tiamat

Tiamat

321 Relats

1499 Comentaris

681350 Lectures

Valoració de l'autor: 8.87

Biografia:
també al bloc d'europa de l'est
transiberia.blogspot.com,
a la revista
Revista Est'
i al mail
tiamat_relats@yahoo.es

Laura Bohigas, del 85. He estudiat filologia eslava i, en el meu temps lliure, viatjo als Balcans. Visc a Barcelona, però no en sóc. I més coses, però en l'essencial, poc més

Entre els 19 i els 22 anys vaig escriure 321 coses i les vaig anar penjant aquí. Ara m'he calmat i escric de tant en tant, però no ho penjo aquí. Llegeixo molt.