En el país de les multes

Un relat de: Melangia

Escena primera

(S'aixeca el teló i es veu l'Aniuska passejant pel carrer. Des de lluny veu en Gorka que es va apropant, però en el moment que se n'adona de la presència de l'Aniuska intenta fugir...)


Aniuska: A veure que m'enrecordi, què haig de fer avui... Ah sí, haig d'anar a la gestoria que està al final d'aquest carrer. Ai, però què estic veient, si és en Gorka!!!! I es va acostant... Què li dic? Què faig? Es va acostant i em vaig posant cada cop més nerviosa, és que està tant guapo... En Gorka és com el bon vi que, amb el pas del temps, cada cop està més bó i, jo encara sense provar-lo... Això m'agradaria poder-lo provar, però no sé si vol i no sé tampoc si té el cor ocupat... A vegades sembla que em mira, a vegades no i em fa tornar boja... I ara que és un líder, segur que li tiren els tangues i sostenidors a la boca...

Gorka: A qui estic veient!!! És l'Aniuska!!! Se m'acaba la tranquil·litat. Només de veure-la ja em poso nerviós... Com si no fos la cosa, recularé i faré que no l'he vista.


(A continuació, en Gorka es gira i intenta marxar molt ràpidament, tant que comença a córrer...)


Aniuska: Ai no, això sí que no.... No em vol dir res, m'evita. Gira cua i es posa a córrer. Jo això no li permeto a aquest senyorito!!! A vegades em saluda, a vegades no... Em vol fer tornar boja!!! Doncs ara se n'assabentarà de qui sóc perquè si ell es posa a córrer, jo m'en vaig pel carrer de darrera i me'l trobo cara a cara!!!


(L'Aniuska es posa a córrer i troba en Gorka cara a cara al carrer paral·lel)


Aniuska: Bons dies Gorka, si tu no em vols saludar, jo sí et saludo. Per què quan m'has vist, has desaparegut? No és la primera vegada que ho fas. És que et molesto? És que no em vols veure? Que, t'he fet alguna cosa? Diga-m'ho ja, Gorka.

Gorka: No t'havia vist Aniuska.

Aniuska: No m'ho crec. I em poses a cent, a mil. (Llavors l'Aniuska posa contra la paret en Gorka i li posa les mans al coll) És que t'escanyaria dolçament, tonto...

Gorka: Estàs boja, treu-me les mans del coll!!!

Aniuska: No.

(En Gorka li treu les mans de sobre i l'Aniuska fa força. En aquells moments passa un policia pel davant i es pensa que en Gorka ha intentat forçar l'Aniuska.)

Policia: Què està passant aquí?

Aniuska: És que... (L'Aniuska no pot articular ni mitja paraula i es posa a plorar).

Gorka: Jo no he fet res.

Aniuska: Ai, que desgraciada que sóc (continua plorant...)

Policia: Queda vostè detingut, per intent d'assetjament.


(Acte seguit, el Policia emmanilla en Gorka sense més explicacions. Cal dir que en aquelles contrades la policia era molt repressiva.... És llavors quan l'Aniuska deixa de plorar.)


Aniuska: Què fa vostè? (li pregunta al policia)

Policia: Doncs detenir aquest noi que l'estava assetjant.

Aniuska: No m'estava assetjant. He estat jo que l'he assetjat.

Policia: No em doni més explicacions i no l'intenti defensar, perquè he vist el que ha passat.

Aniuska: Doncs sí que el defenso, perquè és innocent. No m'ha fet res. Com vol que li repeteixi.

Policia: Senyoreta, deixi'm fer bé la feina. Ara me l'emportaré a comissaria.

Aniuska: Doncs no se l'emportarà sol, perquè jo no vull que estigui sol. Si se l'emporta jo vindré perquè vull estar amb ell.

Policia: I què pensa fer. No em faci riure, tinc molta feina; em queden moltes multes per posar.


(Acte seguit el Policia es gira tot portant emmanillat en Gorka. I tot just feia deu segons que s'havia girat, que l'Aniuska es posa davant el policia i li esgarrapa la cara.)


Aniuska: Veu, ara ja em pot emmanillar.

Policia: Senyoreta, és vostè una salvatge; m'ha fet sang.

Aniuska: És el mínim que es mereix.

Policia: Senyoreta no em provoqui...

Gorka: Suposo que això no és una amenaça, oi? Aquesta no és manera de tractar una dona.

Policia: Aquesta sí que és bona. Però ha vist vostè que porto la cara ratllada per culpa d'ella. Miri no puc fer altra cosa que arrestar-la també.

Gorka: No ho faci. No tingui en compte el que li ha fet.

Policia: A callar.


Escena segona


(El Policia emmanilla l'Aniuska. Acte seguit demana reforços policials. I pocs minuts després s'apropa cap a ells un furgó de la policia i tots dos hi pugen juntament amb el policia. El furgó es dirigeix cap a comissaria. Mentre, l'Aniuska i en Gorka estan callats i no es dirigeixen altra cop la paraula fins que l'Aniuska trenca el silenci. Ara estava enfadada altre cop amb en Gorka)

Aniuska: A mi posi'm en una cel·la separada d'en Gorka, senyor policia.

Policia: Només queden dues cel·les lliures i estan de costat, senyoreta.

(Acte seguit l'Aniuska s'aixeca en un moment en què els dos agents de policia estant despistats i li posa les mans emmanillades en el coll del policia).

Aniuska: Doncs jo no vull, perquè aquest senyorito d'aquí és un lladre de la meva salut i del meu cor. S'enriu de mi i a la meva cara.

Gorka: Ets tu que te n'enrius de mi i molts cops no em dius res.

Aniuska: Saps què et passa que et fa vergonya o t'incomoda que vegin que parlem. Sóc com una nosa per tu.

Gorka: Això no és veritat.

Aniuska: Sí que ho és.

Policia: No es discuteixin. Un mica d'ordre!!!

(Acte seguit, es torna a aixecar l'Aniuska i torna a posar les mans al coll del policia)

Policia: Ja està bé senyoreta. Es pot comportar? Al final li caurà una de grossa.

Aniuska: Doncs que em caigui una de grossa!!!; a ser possible cadena perpètua!!! A veure si m'oblido d'aquest home que m'està robant la salut!!! Perquè sap què passa que a mi aquest home m'agrada i està jugant amb mi!!!

Gorka: Això no m'ho havies dit mai així...

Aniuska: El què?

Gorka: Has dit que t'agrado.

Aniusko: Sí ho he dit i què, de què serveix? Continuaràs passant pel meu costat sense dir-me res o sense voler parlar amb mi o evitant-me....

(En aquests moments en Gorka i l'Aniuska es queden per uns segons en silenci observant-se. Es mengen amb la mirada... El silenci es trenca quan el policia els comunica que han arribat a la cel·la).

Policia: Lamento comunicar a la senyoreta que haurà de compartir cel·la amb aquest noi.

Aniuska: A mi ja m'està bé.

Gorka: A mi no. (Expressa amb un to irònic)

Aniuska: Ai, que no em provoquis, Gorka.

Policia: Estic ben arreglat amb aquest parell.


Escena tercera


(En Gorka i l'Aniuska ja són a la cel·la i el policia ha de romandre fora de la mateixa per custodiar els dos detinguts).

Gorka: Abans m'has dit que t'agrado.

Aniuska: Sí, i tu no m'has dit res.

Gorka: Aniuska?

Aniuska: Què Gorka?


(En Gorka es va acostant a l'Aniuska i es fan un petó als llavis. El policia es mira l'escena, perplex)

Policia: El que s'ha de veure!!! Aquest jovent cada dia està més malament. No sé pas què es prenen aquest parell!!! Trobo el noi que forçava la senyoreta, que es desfeia a llàgrimes. I ara resulta que s'acaben embolicant.... El policia tenia aquests pensaments quan veu que en Gorka es posa a fumar...

Policia: Senyor, no pot fumar aquí.

Gorka: On ho prohibeix. No he vist cap cartell que prohibeixi fumar.

Policia: Ho prohibeixo jo.

Aniuska: Li demano que deixi fumar en Gorka perquè necessita fumar com l'aire que respira i a mi m'agrada veure com fa bombolles de fum...(deia de forma indignada)

Policia: Es pot calmar d'una vegada senyoreta. És vostè una pesada.

Aniuska: I vostè un fatxa.

Policia: No es pot fumar.

Aniuska: Estàs nerviós, Gorka, carinyo?

Gorka: Sí.

Aniuska: Doncs ja tinc la solució per calmar els nostres nervis.

(Acte seguit l'Aniuska ajunta els dos llits)

Gorka: Què fas Aniuska? Estàs boja!!!

Aniuska: Ajuntar els llits. No vols dormir amb mi?

Gorka: Jo amb tu?

Aniuska: Doncs voldràs a la força.

(En Gorka i l'Aniuska aprofiten que el policia ha marxat un moment i es fiquen al llit)

Gorka: No puc estar sense fer res amb tu al teu costat. No puc dormir.

Aniuska: A mi em passa el mateix. Doncs per què no fem alguna cosa?

(En Gorka i l'Aniuska fan l'amor. El policia torna i els enxampa).

Policia: Es poden comportar com a persones i no com animals?

Aniuska: És el que estem fent. O és que vostè no fa l'amor? Que ens ho vol censurar? Doncs sap què ja ha arribat tard perquè ja ho hem fet i ho hem fet a consciència, amb tot el convenciment i molt bé i ens hem quedat tranquils.

Policia: Ja es poden vestir, perquè els haig de posar en llibertat. Tenim més detinguts i aquests ens poden reportar més beneficis que vostès.









Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Melangia

33 Relats

46 Comentaris

34490 Lectures

Valoració de l'autor: 9.38

Biografia:
Nascuda enmig de l'esclat primaveral de flors i d'aromes frescos.

"Allò que veritablement ens encomana melangia, no és tant l'enyorança del temps passat com el desistiment per al temps futur"

El meu correu electrònic és: Melangia_@hotmail.com