ELS HABITANTS DE CAPSES

Un relat de: Jordi Abellán Deu
Que monòtona resulta l’existència
quan en ella no s’hi escola cap risc.

El temps transcorre mandrós a la capsa,
construïda sòlidament a base d’hàbits,
amb parets fetes de maons de rutina
i enreixada amb protectores barres
de conviccions fermes com ferro colat.

A dins s’hi està tan de gust i segur
que, a voltes, anhelem, fins i tot,
aquella dosi de primitiva adrenalina.
Potent sentir el batec als polsos.

Hi ha qui ofereix, per sort, atent
i sota comanda, riscos mesurats,
apropiats per als habitants de capses,
àvids de impressions que ens despertin
d’aquesta letargia que ens mena la vida.

Això sí. Sota l’aval d’estadístiques
que responen de la permanència al món,
per, així, a la capsa arraulir-nos de nou,
vantant-nos del nostre comprat valor.

La nostra estimada i ben coneguda capsa.
On els perills són ínfims i familiars.
On visc lliure de inoportunes,
pertorbadores emocions.

Comentaris

  • Necessitem la capsa...[Ofensiu]
    Montseblanc | 22-11-2016 | Valoració: 10

    No som res, Jordi. Mentre som canalla o joves, amb una mica de sort, no en som conscients. Però, a la que la vida ens comença a mossegar, és normal, de vegades es pura supervivència, ficar-se en una capsa… Sí que renunciem a moltes coses fent això, però anar sense armadura per la vida pot ser molt perillós… És el de sempre, triar... Estar més o menys tranquils, envoltats del que ens agrada, sense grans emocions... O sortir a l’exterior, a l’aventura, i deixar que l’adrenalina ens punxi sota la pell... Suposo que hi deu haver una combinació perfecte, que s’ha d’anar buscant (i d’amagat a vegades...).
    Gràcies per la teva reflexió i per fer reflexionar!

  • molt macoM[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 04-01-2015 | Valoració: 10

    M'agrada perque es molt real, expliques molt be

  • I gràcies a la capsa[Ofensiu]
    Imma Cauhé | 03-01-2015

    Realment ens busquem la capsa que preferim, lluitem per tenir-la, però algún cop podem destapar-la i sortir, voltar i tornar a introduir-nos-hi.
    Gràcies als que tenim una capsa, els pobres que no en tenen i no en troben cap estant molt més desorientats.

  • Les capses són cartró i el cartró no aguanta sempre...[Ofensiu]
    Mena Guiga | 03-01-2015

    ...per més que volguem creure que el cartró és ciment, per agarantir la seguretat tan apresa i que no existeix i quina por i quins nervis no passaria gairebé tothom. Que a tots ens agrada i busquem (i després, ai làs!, amb el temps ens aborrim o el tram-capsa passa, cansa, es fa massa estret, conegut, reptitiu, monòton...) i àdhuc un gat ho fa. Jo tinc una gata esterilitzada i estilitzada (per més que em diguin que és un peluix gros gairebé) i l'esterilització ha fet que es quedés a casa o 'la crida' crida i ha guanyat seguretat, protecció, escalfor i mil jaços (és la reina indiscutible i intocable, és un ser important) però la balança no té equilibri: ha perdut (no ho sap o no sé si ho sap) que se sent amb un clímax (per més felí que sigui) o gatinant i donar mamella (potser és una sort no saber-ho si no ho sap).
    En fi, que sí, que capses i capses i si són de mistos...s'encenen! Per això la gent avui en dia va més de lloguer que d'hipoteca. Almenys canvien d'aires i de capsa i capsa aquí capsa allà la vida va passant i que sigui bona i generosa.


    Bon any!

    Mena

  • Meravellós poema[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 03-01-2015 | Valoració: 10

    i meravellós tema per a fer pensar. No hi havia caigut mai que, en realitat, tots vivim en el nostre cau i quan, algú és valent i vol sortir-ne, diem que és boig i que es fotrà de cap. I així, en la nostra petita vida, anem passant i passant sense ensurts però també sense emocions.

    Feliç Any Nou, JORDI, m'han encantat el teu comentari.

    Una abraçada per a tu

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Jordi Abellán Deu

Jordi Abellán Deu

149 Relats

250 Comentaris

102771 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
M'agradaria dir que sempre m'ha agradat escriure. Però no puc.

Vaig començar a escriure petits pensaments en forma de pretesos poemes, i dic això de pretesos perquè no em considero poeta, quan ja tenia algun que altre anyet.

El que si vull que sapigueu, és que escriure m'ha ajudat molt a intentar, que no aconseguir, posar d'acord el garbuix de dalt del sostre, si preferiu la part pensant, amb la part que batega, "boom, boom, boom.", que diu el Peter Gabriel en la seva meravellosa cançó Solsbury Hill.

En fi... Que potser abans de morir alguna cosa hauré après i de moment estic content amb intentar-ho.

Una abraçada relataires.

Jordi


P.D.

Algun cop he pensat en comentar algun dels relats que llegeixo d'una forma més personal al relataire. Potser algú de vosaltres pot haber-ho pensat al llegir alguna cosa que jo hagi escrit.

Només per si voleu us deixo una adreça de correu electrònic pel que vulgueu comentar, dir, criticar, o el que sigui que us vingui de gust.

jordiabellan@gmail.com