El St.Antoni de Pedro Quijano

Un relat de: Maria Pilar Palau Bertran

Voltavem per terres de Lleó i ens van dir que allà a la vora hi havia un poble on i vivien tres persones que es dedicaven a les antiguitats.
No fixant-nos en l'hora que era, ja era fosc, vam trucar a una porta que ens van indicar. Un senyor amb cara seriosa ens va rebre preguntant que desitjavem. Nosaltres varem respondre que erem anticuaris, ens va fer entrar i ens va acompanyar fins un magatzem on tenia mobles.

Ens va preguntar:
-Que buscan ustedes?
-Pues buscamos.... mesas de las buenas, de las de nogal i un arbol del s.XVII, hierros, tallas i ceramica.

Sense dir-nos res, ens en va ensenyar una molt i molt maca, pero diguent-nos que estava venguda a un italia.
Nosaltres varem exclamar.
-Que lastima! Este genero es el que nosotros compramos. Tiene alguna talla?
I sense dir res, ens va portar a una habitació que a l'obrir la porta, va apareixer una talla de st.Antoni..... la mes maca que hem vist mai. No era gran, pero si una gran obra tant d'escultura, de proporcions, de policromia, tota ella d'una figura exquisita i extraordinaria.

Ens vam quedar sense dir res, i al cap d'uns minuts vaig apretar la mà del meu marit volguent-li dir que preguntes, que arranques d'una vegada!

Ell per treure-li importancia a l'asunto, li va dir:
-I el santito que vale?
-Pues mire, el santito como dice usted vale mucho dinerito!
-Ay, mare meva! vam pensar.
-Bueno diga usted diga!
Ens va dir un preu molt elevat.
-Carambas, pues si que vale, i en caso de quedarmelo... me lo arreglaria un poco?
-Pues mire.... NO! va dir un pel enfadat.
-Esta talla me la ha facilitado un primo Canonigo, si no hubiera sido por el no la hubiese conseguido, y la he pagado mucho.
-Bueno... ya se sabe... pero en nuestro ramo, siempre es costumbre tener un poco de atención. Nosotros mismos podriamos ser clientes, pero si no me trata muy bien...
-Nada, nada! el precio esta hecho!

I aixi vam estar una estona intentant de negociar-ho, pero res el preu estava fet! i així una mica bufats ens vam anar.

Vam pujar a dalt del cotxe i no ens deiem res, poder despres d'una mitja hora en Jordi hem va dir:
-Era maco eh! el St.Antoni?
-Ay Jordi! no m'ho diguis mes! que n'estic de penedida de no haver-lo agafat! mai mes ens sortira una peça com aquesta!
-Doncs mira com que jo estic tant empanedit com tu... giro el cotxe i l'anem a buscar.

Vam tornar cap allà, ja eren les once de la nit i varem trucar a la porta, ens va obrir el sr.Quijano, que parlant amb ironia ens diguè:
-Que! vienen a por el santito eh?
Vam entrar i mentres l'envolicava en Jordi deia:
-No se me porta bien, no no.... no se me porta nada bien, ni siquiera un refresco.
-Nada, nada! el precio ja estava hecho!

I aixi amb el precio hecho ens va tocar pagar-lo sencer i pasi-ho bé.

A dia d'avui a part de tenir-lo en les nostres memories, llueix a casa com a record!


Maria Pilar (Valeria)

Comentaris

  • LLegint aquest relat, quasi jo també us ajudava a regateixar amb el preu del "santito".
    La propera vegada que ens veiem, em tornes a ensenyar " el santito", que amb tanta cosa maca vaig quedar bocavadada.
    El dibuix que tens penjat, éstà molt bé, el teu marit en sap molt de dibuxar-te.
    Un petonet. Pilar

l´Autor

Foto de perfil de Maria Pilar Palau Bertran

Maria Pilar Palau Bertran

225 Relats

507 Comentaris

313832 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Hola soc la Maria Pilar, he dedicat tota una vida al negoci de les antiguitats, si algú vol visitar la meva web: http://www.antiguitatsvila.com/.
Suposo que alguns de vosaltres em deveu conèixer, doncs ja fa gairebé un any que volto per aquí. M'agrada escriure temes més aviat populars i costumbristes, alguns d'ells són records de la meva vida des de la infància, també podeu trobar algun tema d'antiguitats i d'art en general que fa anys que alegren la meva vida. M'agrada dibuixar i tinc una bona colla d'auques fetes. Estic preparant un llibre que recollirà relats, auques i dibuixos, com és la primera vegada que ho faig i vaig una mica despistada, si algú hi està interessat que m'ho demani per correu i ens posarem en contacte.

El meu e-mail es: adema1820@hotmail.com