El llindar de la meva nau

Un relat de: OhCapità

És la fragància de l'ànima
la teva, que em trasbalsa
quan pintes amb bella pàtina
que em colpeja i m'abraça

És l'olor que em remou
també, i que em traspua
des del cor d'un món nou
i que em deixa l'ànima nua

Ets tu, amb la teva essència
que em fas sentir de nou
el món amb la transparència
del teu ésser, que em commou

I us obro el meu món
que no necessita clau
per traspassar el meu cor
llindar per pujar a la meva nau

-------------------------------------

Tercer poema d'una sèrie de rèpliques entre Salzburg i OhCapità.
Després de quedar-me bocabadat per "La teva ànima sent", de Salzburg, vaig tancar els ulls i ...

Enllaços dels poemes:

I- A la teva ànima, d'OhCapità.
II- La meva ànima sent, de Salzburg


(La sèrie consta de quatre poemes dos de Salzburg i dos d'OhCapità
sortits l'un de l'altre i en aquest ordre; I- A la teva Ànima,
d'OhCapità; II- La meva ànima sent, de Salzburg; III- El llindar de la meva nau, d'OhCapità; i IV- Pujaré a la nau, de Salzburg)

Comentaris

  • Oh Capita.[Ofensiu]
    La Banyeta del badiu | 24-08-2005 | Valoració: 10

    El dia que tingui una nau,
    et vindrè a vuscar.
    Perque me la portis tu,
    per endinsar-la a la mar.
    El teu timó, ferm,
    la portarà a bon port.
    I jo, et mirarè amb tot
    l'agraïment del cort.

    Un petunet.

  • Thalassa | 11-08-2005

    vos, no penseu escriure? estic impacient per descobrir nous oceans...

    Un petó

    Thalassa

  • La teva nau s'omplirà de bells colors[Ofensiu]
    brideshead | 04-08-2005

    aquells colors que copsaràs d'un trasbals, d'una olor que saps que et farà somniar, de l'emoció de la descoberta, aquella que, amb tot sentiment i transparència, accedirà a la teva nau, com preciosa princesa, engalanada i descalça, que no necessita cap clau per entrar al més bonics dels llindars: el teu cor.

    Capità, és un poema bellíssim. M'ha fet sentir, en la pròpia pell, la suavitat d'unes ones cristallines, pures, netes, les ones intenses que fan que aquesta nau vostra segueixi mar endins, enllà... buscant el fil infinit del sol.

    Teniu la millor riquesa que mai es pot desitjar, i és aquest cor vostre, subtil, anegat de passió i sentiment. I d'agraïment a tot el qui us demana de pujar a la vostra nau.

    Un petó, capità.

  • perquè...[Ofensiu]
    Capdelin | 30-06-2005 | Valoració: 10

    per pujar a la teva nau... no cal regalar-te botes de rom, ni baguls de tresors, ni jocs de veles noves, ni un timó nou d'alumini...
    per pujar a la teva nau... només demanes uns mots sincers, unes paraules il·lusionades, un cor disposat a salpar de tot per descobrir-ho tot, uns ulls que mirin l'horitzó amb set de veure l'altre cantó de les coses ja massa vistes...
    no, no em quedaré al port amb un mocador negre a la mà dient-te adéu... m'amagaré rere una vela hidròfila de cotó nou o em llençaré a l'aigua i et seguiré com fidel dofí... el bar del por no és un lloc per viure, només és per brindar i seguir de nou el viatge...
    aquest poema teu fa olor a peix fresc, a amor oceànic, a onades pentinades per gavines lliures...
    una abraçada!!! CAPITA DE CAPITANS!!!

  • Que n'es de complicat[Ofensiu]
    David Gómez Simó | 21-06-2005 | Valoració: 8

    escriure a dues mans, com si no ho fos prou amb una. Barrejar dos estils, dos conceptes, sovint fa grinyolar el text. Però, vosaltres us en sortiu prou bé.

    L'idea d'enllaçà els poemes amb una paraula i un tema es original, els converteix en un de sol que et fa navegar de l'un a l'altre amb interès.

    Us comento per igual un text a cadascun, dons els entenc com unitat.

  • tinc la mateixa curiositat![Ofensiu]
    quetzcoatl | 17-06-2005

    Perque parlar d'animes no es el tema mes candent del moment! Ens ho explicareu?

    Felicitats de nou, OhCapita, he tardat uns dies en atrapar-vos pero m'he trobat de nou dues perles bellissimes de transparencia, de cors diafans oberts, de fragancies suaus d'animes dolces. Precios, preciosos!

    Una abraçadassa des de l'anima,

    m

  • Transparència[Ofensiu]
    kispar fidu | 14-06-2005

    transparència que el teu cor m'ofereix... transparència de les teves paraules, de les teves lletres...
    La clau de la meva nau, que cap secret no té... Accedir-hi per pujar a flota i navegar entre mil aigües braves al costat d'un Capità...

    [tinc curiositat... com va sorgir la idea d'aquests quatre poemes combinats???]

    Gemm@

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Foto de perfil de OhCapità

OhCapità

52 Relats

563 Comentaris

93681 Lectures

Valoració de l'autor: 9.55

Biografia:
Descans
Albiro a la llunyania
una terra ben plena
amb trossets de tu,
que m'acompanyin,
i endolceixin sens fi
aquesta ànima perduda.