DISCAPACITAT I PREJUDICIS

Un relat de: joandemataro
Si busquem al diccionari ens dirà que prejudici “ és actitud no raonada” i prejutjar “ és jutjar sense just coneixement ”.
Podem dir, sense recances, amb la raó als llavis : ja n’hi ha prou de prejudicis, parem ja de prejutjar… Deixem ja de ser tan cruels!
Si tornem al diccionari, diu que discapacitat “ és persona amb un un defecte, sigui físic o mental”.
Què bo, com m’agrada el diccionari… Doncs ara ja podem dir que tots som discapacitats, amb major o menor mesura, perquè tots tenim mancances però també bones virtuts.
Escolteu bé i no em digueu que arreu no hi ha escampats:

Prejudicis perquè no sap contestar, perquè li costa parlar o simplement per l’aspecte…
Prejudicis per com beu, perquè sol no pot menjar, perquè no segueix les normes…
Prejudicis perquè veu amb un bastó, perquè condueix cadires, perquè té al cervell ferides…
Prejudicis perquè sí…

Cada persona és un ser,
no hi ha cap que sigui igual
però tots ens mereixem tastar la felicitat.
Parem ja de prejutjar,
deixem-nos de prejudicis.
Tots necessitem ajuda o la necessitarem, no volem que ens tinguin pena, volem sentir acostament i sentir-nos estimats.
Recordeu sempre això : “ Amb mancances i virtuts, en major o menor mesura, tots,
tots som discapacitats.”

Photobucket

Al blog, en teniu unes fotos de l'acte on vaig tenir l'honor de llegir aquestes paraules
ESQUITXOS

una abraçada
joan

Comentaris

  • Prejudicis...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 19-06-2011 | Valoració: 10

    Prejudicis, és una paraula que no ens agrada, però convivim amb ella i el seu significat.
    Discapacitat... tens raó, Joan, tots en un sentit o altre en som de discapacitats. Possiblement la discapacitat més gran que arrosseguem és la de no saber expolsar-nos els prejudicis.
    —Joan—

  • ai, ai, t'estiraré les orelles...[Ofensiu]
    teresa serramia | 19-06-2011

    vaja "susto".., tio..
    és broma. Jo també me'n vaig i me'n vinc com aquell qui res...
    la veritat és que TU, també crees addhició (no sé si s'escriu així...) benvingut. bentrobat..una abraçada..............sense prejudicis...

  • Una defensa mental[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 18-06-2011 | Valoració: 10

    Opino que la creació de prejudicis és una defensa mental que hom fa quan no sabem per on anem en una relació.
    Com sempre la ment cerca el que no sap i en negatiu. I escampa el que escampa.
    M'agrada't, Joan.

  • Un 10[Ofensiu]
    Bitxa | 16-06-2011 | Valoració: 10

    Un 10 a tots els que participeu en aquests tipus d'actes i lluiteu fent servir les paraules com a eina de combat.

    I un 10 al teu escrit.

  • Sí, senyor![Ofensiu]
    Materile | 16-06-2011 | Valoració: 10

    Estimat Joan,

    Estic molt d'acord amb tu. Sempre ho he pensat i mai ho he exposat. Tots tenim mancances en moltes o poques coses, però en tenim.

    M'ha semblat una bona reflexió!!! Quantes vegades prejutgem sense saber qui, què, per què...

    L'altre dia vaig llegir el teu fill, em va fer molta il·lusió: felicitats!!

    Gràcies per continuar al meu costat en Relats! He passat uns dies molt dolents físicament, però avui em trobo una mica més bé.

    Una abraçada sense prejudicis,

    Materile





  • Bona reflexió!!![Ofensiu]
    free sound | 14-06-2011 | Valoració: 10

    Tots som discapacitats,
    o tots tenim capacitats!!!
    Mancança o lloança,
    bonic escrit que dansa...
    Felicitats Joan!!!
    Paraules que avancen...

Valoració mitja: 10