Decisió sorprenent

Un relat de: Mercè Bellfort

DECISIÓ SORPRENENT

No s´ho podien creure! Els acabava de tocar la loteria després de jugar molts anys al mateix número: l´11424. Per fi la sort els havia fet costat!
La quantitat del premi era tan elevada que no donaven l´abast pensant en la distribució d´aquell dineral.
Primer, és clar, van pensar en els seus fills que arrossegaven un munt de deutes.
Després van pensar en els seus respectius germans que també estaven força necessitats.
No s´oblidaren tampoc de les ONGS que fan tasques molt valuoses per les persones més pobres del planeta.
Com que era un matrimoni molt religiós pensaren, naturalment, en donar ajut econòmic a la comunitat de la parròquia del seu barri, a la qual estaven molt vinculats.
El marit va començar a fer números per aclarir-se i ser força equitatiu amb tothom. Després d´unes hores fent càlculs es traié les ulleres i s´adreçà a la seva dona:
-Tot quadra! Tothom s´emporta un bon pessic.
-I quin pessic ens emportem nosaltres?- preguntà ella.
-Ostres, aquesta sí que és bona! No he calculat res per a nosaltres. Com que ja tenim les necessitats bàsiques cobertes, la veritat és que n´hi he pensat.
-No és possible, sabia que eres generós, però no tan babau. Si hem jugat tants anys a la loteria era per alguna cosa, no? Els diners no sobren mai.
-Doncs mira, la sort ens ha arribat quan estem ratllant la vuitantena. Una mica tard, no creus?
-Certament... T´he de donar la raó. Tira endavant els teus plans.
Després de viure tants anys junts la Josefina descobrí que encara no coneixia tan bé en Manel com ella creia. La sorprengué favorablement i pensà:
-"Jo sí que he estat de sort tenint aquest tros d´home al meu costat. La loteria ja m´havia tocat i encara no me n´havia adonat".

Comentaris

  • Felicitats[Ofensiu]
    Victre | 20-10-2016

    Felicitats pel relat,
    Directe i tendre, senzill i utòpic.

  • Envial a tribuna@guimera.info[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 26-02-2008 | Valoració: 10

    Hola;

    e.mail a tribuna@guimera.info amb un annex amb formadt doc i lletra ariale 12 i les teves dades,

    Et publicarem a la pàgina de www.guimera.info

    M'agradat la conclusió.

    sovint demanem per costum - mala costum -, oi ?

    Gràcies

    Antonio Mora Vergés