Curull d'amor, malgrat la data

Un relat de: rnbonet

CURULL D'AMOR
MALGRAT LA DATA


Immens toll d'aigua
d'arrels viscudes.
Camins tant dolços!
-Què hi ha hui per sopar?
-Desig amb ceba, amat!
I un tros de pa dur; d'ahir.
Com sempre, un gesmiler blau
al cor ballant-nos…
I el vent cercava casa.

Comentaris

  • gypsy | 17-02-2008 | Valoració: 10

    he après coses bones de tu, també he après a estimar-te en la distància, amic.

    Gràcies per ser com ets.

    :)

  • Hola Bonet[Ofensiu]
    Naiade | 09-12-2007 | Valoració: 10

    Bella poesia que em deixa sense paraules.
    Com es pot dir tant en tant curta poesia
    Inclús pots gaudir del gust i l'olor a gessamí.
    T'agraeixo el comentari sobre Irina que potser titlles de personatge de fantasia cinematogràfica, però en aquest cas és ben real, encara que novel·lat. La realitat supera la ficció tantes vegades!

    Salut i rebolica amic


  • Amic Ramon![Ofensiu]
    F. Arnau | 01-12-2007 | Valoració: 10

    Tot un plaer llegir aquests versos tan bells. El negret del dibuix el trobe una mica engrandit, però la veritat és que amb el temps tothom canvia, fins i tot els monuments...
    Salut paisà!
    FRANCESC

  • Hola Ramon!![Ofensiu]
    Màndalf | 29-11-2007 | Valoració: 10


    El dia que els dos rapsodes van recitar la teva poesia al Saló de Cent
    de l'Ajuntament de Barcelona ja està al calaixet dels meus bons records, perquè també va ser el dia que ens van conéixer.

    De nou enhorabona per les teves poesies, les teves proses i els teus dibuixos !!

    Salut i força amic !!

  • l'home d'arena | 29-11-2007

    i qui sóc jo per comentar-valorar-fer crítica literària, ho deixaria tot empastifat de metafÓres, i fullaraca...
    Però si m'ho permets ( i tant si vols, com si no, que punyeta!) et deixe, al so de la fonteta un:

    REDELL, QUÈ BONIC, RAMÓN!!!!

    Tot emocionat i sincer, company, paisà, amic, per aquesta filigrana. Diria que com una magrana, (veus! ja estic en mans de la metafóra) on cada granet guarda el suc d'una emoció, i en llegir-lo esclata amb tanta tendresa...

    Salut, i rebolica, amic.
    I més rebolica encara pel premi!

  • amb premi[Ofensiu]
    megane | 29-11-2007

    Enhorabona pel premi que va tenir aquest poema.
    Un gesmiler és un gessamí?
    No sé que és rebolica, però gràcies per desitjar-me salut.
    Si la tinc, penso enviar més poemes dels meus. Ja m'han publicat el segon. També vull llegir aqui, comentar i aprendre, però no sé si rebré algun premi.
    m

  • Frugalitat[Ofensiu]
    ginebre | 29-11-2007 | Valoració: 10

    però abundància!
    Desig amb ceba per sopar, però el gesmiler en flor!!!!
    quin excès vegetal d'olor malgrat el temps i els anys, exhuberància de sentiments!
    enhorabona!
    i cuideu-vos molt!

  • Felicitats!![Ofensiu]
    mjesus | 27-11-2007

    Per aquest premi, que vas rebre al Saló de Cent.
    És un poema que comunica tendresa, dolçor. M'ha agradat, sincerament. Els tres primers versos, són deliciosos:

    Immens toll d'aigua
    d'arrels viscudes.
    Camins tant dolços!

    i després de fer una metàfora sobre del pas del temps, tornes de cop a la realitat diària i ho arrodoneixes amb aquest tant encertat...

    el vent cercava casa.
    Molt bé.

    Gràcies pels comentaris, eh! els agraeixo.
    Si no et fa res penjaré al meu racó el dibuix que vas penjar per al meus versets.

    Salut xicon!




Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357731 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!