Coc Ràpid

Un relat de: Màndalf

Recepta històrica, secreta (fins ara) i heretada de la meva mare, pastissera de la Ribera d'Ebre.

Ingredients fixes per a una o varies persones, segons la gana:
6 ous
1/2 quilo de sucre
1/2 quilo de farina
1/4 de litre de llet (una tassa gran)
1/8 de litre d'oli d'auliva (mitja tassa gran, com haureu deduït los de ciències)
2 sobrets de llevat

Ingredients optatius
- Borratxos: unes gotetes d'anís.
- Llaminers: una mica de canyella.
- Investigadors: un rajolinet de carajillo.
- Atrevits: 1/4 de quilo de sardines.
- Despistats: 1/4 de quilo d'anís i un rajolinet de sardina.
- Reptaires: coses que comencin en txe, psa o fri (per a demà, ja).
......
(Bé, renoi, digueu-me el vostre signe zodiacal i us diré què afegir)

Instrumentari:
- Un recipient incipient i net
- Una forquilla remenadora, o bé un Minipimer (més aconsellable)
- Un recipient per posar al forn, més aviat pla i poc fondo.
- Paper de barba una mica gruixudet

Operativa Fase I:
En un recipient incipient i net agafes los ous (los de la gallina) i els bats ben batuts. Després vas tirant tot lo sucre sense parar de remenar.
Hi afegeixes l'oli (remena, no siguis carallot) i a continuació la llet (segueix remenant, estaquirot, no tinguis pressa).
Immediatament i seguida vas afegint la farina a poc a poc (sense parar de remenar, pallús). L'activitat remenadora ha de durar lo mateix que trigues en resar un parenostre i dues avemaries (així, de pas, et guanyes alguna indulgència, pecador viciós). Què passa? Per què has parat de remenar?.... No te'ls saps? Mira que ja m'ho pensava,....au, au,... ja te'n pots anar cap a un altre relat, ateu descregut.
Finalment hi tires los sobrets de llevat (bé, lo que hi ha dins, eh?) i instants després ja pots parar de remenar i relaxa't.

Operativa Fase II:
Agafes lo recipient o motlle i li acobles paper de barba pel fons i les vores de manera que hi càpiga tot lo material a dins (et pots xupar els dits, però no te'ls fiquis al nas, marrano).
Poses lo material a sobre el paper i introdueixes lo motlle al forn (amb lo intel·ligent que ets, segur que ja l'hauràs escalfat a una temperatura mitjana).
Trigarà aproximadament 3/4 d'hora de pagès en fer-se.

Rematada final:
No siguis gamerús i no obris lo forn abans de mitja hora, doncs es desinflaria el coc. Per provar si està cuit has de fer la prova de l'agulla: la claves al coc i si surt neta i polida ja el pots treure. Si surt bruta la pots xupar (l'agulla) mentre esperes un ratet més.

I ja està! Oi que és fàcil?
Lo coc ràpid te'l pots menjar sol, amb xocolata, sucar-lo a la llet, al carajillo, o llençar-lo directament a les escombraries segons l'aspecte que faci quan el treguis del forn.

Bona sort i bon profit, golafre.

Comentaris

  • Genial![Ofensiu]
    violettemoulin | 23-11-2005 | Valoració: 10

    M'ha encantat! M'has fet riure i de debò! Em sembla molt ocurrent i molt graciòs.
    Realment és un estil ben diferent... potser també té a veure amb el signe zodiacal?

    Petons enfarinats... i anisats!

    Violette

  • REPTE CLÀSSIC | 12-11-2005

    Mira que bé, jo havia treballat en un forn de pa i mai vaig saber com feien aquella "coca de forner" tan rebona, que sembla ser el mateix que el coc.

    Una variant salada: posar-hi sal en canvi de sucre, i posar-hi al damunt els ingredients d'una escalivada. Ahhhhhmf, ja m'has fet venir gana!

    Tenia ganes de llegir-te i mira, em sembla que continuaré.

    Per cert, tens tota la raó amb allò de l'allò; gràcies per l'obervació i el comentari!!

    smuaks!

    m

  • REPTE CLÀSSIC | 12-11-2005

    Mira que bé, jo havia treballat en un forn de pa i mai vaig saber com feien aquella "coca de forner" tan rebona, que sembla ser el mateix que el coc.

    Una variant salada: posar-hi sal en canvi de sucre, i posar-hi al damunt els ingredients d'una escalivada. Ahhhhhmf, ja m'has fet venir gana!

    Tenia ganes de llegir-te i mira, em sembla que continuaré.

    Per cert, tens tota la raó amb allò de l'allò; gràcies per l'obervació i el comentari!!

    smuaks!

    m

  • Jo també sóc de la Ribera d'Ebre![Ofensiu]
    Camps de Tristor | 05-11-2005

    De quin poble ets?O sou com preferiu:P Quan puguis et passes pels meus relats i em deixes un comentari dient-me d'on ets si no et sap greu:P aixi segur que el llegeixo. Petons!
    Una de la Ribera d'Ebre ;)

  • be ...[Ofensiu]
    Conxa Forteza | 04-11-2005

    bon començament, lo que no sé que és un "coc" vaig a n'Alcover ... ja, el primer significat posa que és un cuiner, quin susto, em pensava que havies cuinat un cuiner, després diu que és un panet ... bé, res, vaig a un altra relat ... crec que m'ha acabat d'engaxar, amb els teus reptes ja m'havies mig seduït ...

  • La meva àvia feia coc de massana....[Ofensiu]
    Leela | 02-11-2005

    heheheh... Mandalf, estic passant una tarda 'bomba' amb els teus relats...
    Em sembla però que el teu coc de ràpid no en té res... ara sí, un fart de riure si que me'n he fet....

    Au vaig a llegir-ne un altre...

    Un petó!

    Leela