Cessament de negoci

Un relat de: Siset Devesa

-Emporta-te-la, noi. És una gran oportunitat. És l'última que ens queda ...

Quan una ferreteria tanca per jubilació del titular, sempre m'ha agradat anar-hi a remenar. A veure què trobo entre les desferres amuntegades del magatzem. Tinc la sensació d'entrar a la tomba de Tutankamon a la descoberta del tresor.

-Fes-me cas, home. És una bona compra ...

A vegades hi he trobat autèntiques relíquies. Eines antigues, peces històriques, recanvis d'abans de la guerra. Sovint, molta ferralla rovellada, sense valor, però no em puc estar de regirar-ho tot.

-T'ho recomano. N'havíem venut moltes i encara funcionen. Tothom quedava meravellat de l'invent…

Aquests vells comerciants a les portes de retirar-se sí que la saben llarga. Són capaços d'explicar-te contes de la vora del foc per mirar de col·locar-te qualsevol trasto. Després de tota una vida darrera el taulell ja arriben a tenir xerrera.

-Llàstima que no n'hi hagi més i que faci tants anys que no es fabriquen …

Si home, sí. Una bústia que només rep cartes amb bones notícies. Si home, sí. Tu sí que m'aixecaràs la camisa !




Comentaris

  • Quins records...[Ofensiu]
    aaa | 16-03-2007

    Col.leccionista compulsiu de pel.licules com soc, en tinc dotzenes de records com aquest, amb les mans plenes de merda remenant pel.licules extinguides a la recerca de la joia del regne, capbussant-me entr vhs, beta i 2000, un sistema que poca gent recorda...

l´Autor

Siset Devesa

53 Relats

193 Comentaris

66269 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
"Dins es món que m'he inventat tot se mou a total realitat."

Multicinemes (Antònia Font)