Carta a un company desaparegut

Un relat de: Lecram

Estimat Joan:

Sembla que era ahir quan tots tres en Pere, tu i jo, havíem aconseguit la nostra fita més alta; pujar al cim Elbrus, el més alt d'Europa. Estàvem plens de joia allà dalt, sembla ven be com si fóssim a dalt d'un núvol. Cap de nosaltres no havia pujat un cim tan alt abans.

Recordo també i amb tot detall la tempesta que ens va afectar durant el descens. Mai no havia experimentat una cosa semblant, una boira molt espessa que no deixava veure res del nostre voltant, aquells forts cops de vent que aixecava la neu cap a la nostra cara, però sobretot recordo una enorme sensació de fred.

En Pere va poder arribar abans que nosaltres al camp tres, jo hi vaig arribar segon. Però hi tu on t'havies posat?, d'aquella nit recordo que amb prou feines vaig dormir, la tempesta a fora era cada vegada més intensa amb en Pere vàrem pensar en un primer moment, que t'hauries distret, però que tard o d'hora apareixeries o trobaries un lloc on passar la nit, ja que eres un petit-gran home. Aquella nit va ser la més llarga que he viscut mai, tan sols feia que pensar en tu i el que et podia passar, a estones mirava el baròmetre que seguia baixant fins a tocar fons.
L'endemà al matí la situació es veia bona i vàrem decidir iniciar la teva recerca, però no vam tenir èxit. La tempesta t'havia pres, o bé la muntanya volia que et quedessis per sempre més amb ella, com ho va fer amb en Joan Ramon quan va tenir aquell tràgic i malaurat accident a la Pica d'Estats.

Em venen al cap tots aquells moments que havíem passat junts, durant aquests anys d'amistat. (les muntanyes en què somiàvem coronar algun dia, el nostre sentiment especial envers la muntanya, aquells mítics nadals passats al refugi de Certascan i molts altres records.)
Ara em costa molt encara fer-me la idea de que ens has deixat, però estic convençut que algun dia ens retrobarem amb tu i podrem de nou coronar aquells cims que sempre ens hem estimat. Sàpigues també que una muntanya no es tan sols un tros de terra, sinó un tros de vida.
Les muntanyes ens han donat els millors i pitjors moments de la nostra vida. I com deia un llibre que he llegit darrerament "les muntanyes són uns gegants adormits que nosaltres despertem quan som al seu damunt".

En aquests darrers mesos m'ha costat molt tornar a fer muntanya, sort dels nostres companys i especialment en Pere que es amb qui més he parlat i m'ha fet veure que tu seràs sempre al nostre costat donant-nos aquells savis consells abans de realitzar l'escalda final o l'atac definitiu al cim, també m'ha fet recordar que quan anem d'excursió a través de l'eco ressonaran aquelles rialles teves.
Avui al vespre me detingut a observar el cel i he observat un nou estel que brillava amb més intensitat que cap altre, aquest estel, ets tu, que ens ajudes des de qui dalt, a seguir endavant la nostra vida.

Joan sincerament et vull donar les gràcies en nom de tots, per tot el que vas fer per tots nosaltres, en aquells moments en què no sabíem com continuar, et recordarem d'una manera especial quan anem d'excursió per aquelles valls feréstegues del Pirineu que tan t'agradaven. I sempre seràs present en el fons del nostre cor com el cristall més pur.

El teu company de cordada

• Estrellademar | 02-07-2007

Les muntanyes són un tros de vida tu molbé o has dit noiet.

Les muntanyes agaiexen tots aquells somriures, aquelles tendes de excursionistes, aquells escoltes amb força i la gen que sestima quan estan damunt de les muntayes :):):)

Petit princep testimo mol i vui que sapigues que lo que més mestimo en aquest mó són dues coses: *les muntayes
    *I tu per descomptat.

Per una historia que nose jo si mai es farà realitat però com tu bé saps la nostra fita és:::

****** PUIGMAL***********

• Al company![Ofensiu]
    somnisdeboira | 17-04-2005 | Valoració: 8

Una persona mai mor mentre una sola persona el guardi en el record! Aixi es que en Joan no està mort! Esta al vostre costat, pujant cada cim que feu, acompanyant-vos a la vostra vida i ajudant-vos a prendre decisions a la muntanya!
    En Joan ha passat a ser part de la muntanya, de la NATURA!

• Un no mor mentre el recordin els que l´estimaven.[Ofensiu]
    Angelina Vilella Ros | 10-02-2005 | Valoració: 9

Mentre el recordeu en Joan no morirà mai, els bons amics i familiars que l´mestimaveu sempre el tindreu present i us puc assegurar que només recordareu tot lo bo d´ell, els mals moments desapareixen ràpidament deixant pas lliure als moments feliços.
    orchid

• Un no mor mentre el recordin els que l´estimaven.[Ofensiu]

• mar - montse assens | 10-02-2005 | Valoració: 10

és una carta preciosa

després de llegir-la només se m'acud fer un silenci... per tant no dic res més

benvingut a la web

54959 Lectures

Valoració de l'autor: 9.56

Biografia:
Vaig néixer ara fa 35 anys a la ciutat de Barcelona; des des fa més de 15 que visc reclòs en el bonic paratge, de la Roca del Vallès, al Vallès Oriental (Barcelona).

La meva afició per la literatura, no fa masses anys que va començar, tot va començar com un joc; doncs els primers relats que vaig escriure eren per participar als jocs florals de l'escola i l'institut.

Però poc a poc, aquest joc es convertí en un canal per on fluïen tots els meus sentiments i pensaments.

Fins el moment molt poques vegades havia tret a la llum els meus relats i poemes, potser ha arribat el moment de començar a treure'ls la pols i veure'ls des d'uns altres ulls (els vostres).

Espero que us agradin, qualsevol comentari serà molt ben rebut. Gràcies a tots/es lectors/res, autors/es.

Us deixo el meu e-mail per si voleu fer algun comentari més personal o coneixe'm millor: kilimanjaro2005@hotmail.com

R en Cadena

"La senyoreta Kispar fidu em va encadenar i jo he passat la cadena a les senyoretes Pauli i somnisdeboira"

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")