Blitzkrieg (1ª part)

Un relat de: homenot

Amb el terme Blitzkrieg (que podríem traduir com a "guerra llampec") es coneix la tàctica militar combinada que va permetre a l'Alemanya nazi ocupar mitja Europa entre els anys 1939 i el 1941. La primera demostració a gran escala de la Blitzkrieg va ser l'1 de setembre de 1939, quan les tropes alemanyes varen envair Polònia i que, de fet, va significar l'inici de la Segona Guerra Mundial. Tot i l'extensa i completa bibliografia que hi ha d'aquesta temàtica a nivell mundial, trobo que en manca escrita en la nostra llengua. Davant d'això, m'he proposat redactar un estudi, el més complert possible, a partir del meu treball d'anys en diferents arxius i museus alemanys, polonesos, anglesos i nord-americans.


Berlín, 31 d'agost de 1939. 15:00 hores P.M.- L'Alt Comandament alemany es veu obligat a ajornar la invasió de Polònia fins a l'endemà, 1 de setembre. Segons sembla, el mariscal de camp Wilhelm Keitel, encarregat de dirigir l'ofensiva, tenia hora a l'esteticista aquella tarda i, tal com afirma en les seves memòries el propi Keitel, si anul·lava la visita no hauria tingut hora fins el 3 de novembre. Davant d'aquesta situació, comencen les primeres friccions entre alguns dirigents de la Wehrmacht. Anys més tard, el general Franz Halder afirmà: "El fet de retardar un dia l'atac contra Polònia, segurament va permetre la mobilització de les tropes poloneses situades a la frontera occidental. Tanmateix, Keity (Keitel) tenia cita concertada des de feia setmanes. Malgrat aquesta demora, he de reconèixer que el cutis de Keity va quedar lluent i net com el culet d'un nadó. Què per què Keitel? Perquè ell ho val". (Cocina de hoy, febrer de 1965).

Comentaris