barberia

Un relat de: 4punts

Un home entra en una barberia i s'asseu, després de demanar qui és l'últim. Fulleja una revista que no li interessa, i a poc a poc, es va avorrint mentre la resta de clients van passant per el silló i les tisores.Finalment, li toca a ell. S'asseu al silló, li posen la bata i li diuen:
-Mestre, què farem? Afeitar, o tallar cabells?
-Afeitar.
Mentre el barber comença a afilar la navalla comenta:
-Què, com va tot? Ja deveu estar ben distrets, amb aquella colla de ganduls allà a la fàbrica. Això de la vaga, vols dir que durarà gaire?
-El que sigui necessari.(contesta ell amb solemnitat).
-Però, què carai volen aquests comunistes? Només volen que drets i diners! Però quan els diuen de treballar més, res de res!
(el client amb un to molest)- Tot depèn de si escoltes a l'amo o al treballador.
El barber, que no se n'ha adonat de res, espeta:
Ja ho arreglaria ràpid això jo, hi faria anar la policia i que detingués els quatre grossos i la resta, a treballar! Això, a l'època dels grisos no passava!
(el client exacerbat) - I tant que no passava, no en passava ni una! Aquell temps…. (to tristejant) Vós si poguéssiu, encara tallaríeu algun coll, amb aquesta navalla.
El barber somriu i agafa amb força la navalla i fa un gest de tall enmig de l'aire, llavors diu: -Algun? Si pogués, uns quants! Maleïts comunistes!
El client, ja gens sorprès, s'alça, es treu la bata i amb un somriure cínic li diu: Doncs, jo m'en vaig abans no necessiti un jersei coll alt per tal de tapar el seu tall.
El barber , ha perdut un client més i el comunista ara duu cabells llargs i barba mentre vagareja pels carrers pensant comunistes, anarquistes, independentistes, optimistes, taxistes, taxidermistes, electricistes….

Comentaris

  • Bona introducció[Ofensiu]
    angie | 02-03-2009

    Encara que el títol, no m'acaba...
    El relat té un ritme adequat, amb un fons àcid i crític alhora. NO està gens malament. M'agrada l'escenari, la barberia. Sempre he pensat que és un lloc on mentre t'estan tallant els cabells o AFAITANT (no afeitant, jeje), davant el mirall, et busques imperfeccions noves (per a les dones, la pelu), i quedes com en un microcosmos d'autocomplaença.
    Això és una filosofada que no té res a veure amb el teu relat, és clar.
    Per quan un relat amarg com la bona xocolata???? jejeje

    petons!!

    angie

  • Molt bo![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 26-02-2009

    Amb un barber com aquest jo també m'apuntaria a tocar el dos. I pensar que encara en queden de tipus com aquest.. Buf, se'm posen els cabells de punta! Però, tu,passo de barberies...No fos cas que aparegués el barber en qüestió!
    A reveure.
    Mercè

  • Fora el feixisme[Ofensiu]
    Alzinar8 | 17-02-2009 | Valoració: 10

    i tots els ismes del món. Ells tenen la culpa del que està passant. Pensa i ho veuràs clar.

l´Autor

Foto de perfil de 4punts

4punts

31 Relats

86 Comentaris

30025 Lectures

Valoració de l'autor: 9.39

Biografia:
costa brava
costa d'azahar
costa blanca
....
costa molt tenir una biografia al dia.
Feia temps prou de temps que no passejava per ací.....
fins aquest bon dia....
em diuen lluís, 4punts, cacau o el pastisser indomable.

sóc habitant d'unes terres oprimides (com totes)
de parla catalana ( com cap altre)

sóc pastisser i recol.lector de mots entrelligats sovint irònics i sempre entremeliats

una forta aferrada per a tots i totes
nins i nines
nanos i nanes
alots i alotes
xiquets i xiquetes
nens i nenes
menuts i grans
grans( grans persones)