Assassinat d'un manta

Un relat de: Màndalf

Era un tipus tranquil jo. I manta. Em podia estar tot el dia estirat sense fer res. Això dels esports no em feia patxoca i anar a caminar encara menys, que ho facin els altres pensava. Diuen que si no fas esport tens més colesterol, que et puja la tensió, que t'encarcares, que s'acumula la grassa... i què? colesterol? Me'n fotia jo del colesterol! Era jove, cap d'aquestes coses em preocupava.

Quina culpa tenia jo de ser manta? Em dedicava a la contemplació, senzillament a existir. El meu lema preferit era "si pots fer-ho demà no ho facis avui". Potser algun dia em vindria de gust, potser ho intentaria això de bellugar-me una mica. Si us he de ser sincer, l'esport que em feia més gràcia era aquell de rodolar per una muntanya, aquell que tothom es deixa anar des del cim i, rodolant rodolant, a veure qui arriba primer a baix al pla. Encara que jo tenia certa por a les alçades, semblava un esport divertit i jo pensava que tenia possibilitats; no feia falta massa esforç, només calia deixar-se anar pel pendent i tenir un parell d'ous, això si. Podia fer-ho i arribar el primer... segur. Això m'animava, la veritat... però em deia "un altre dia, potser" i ho deixava córrer.

Solia esta estirat a la cuina, encara que quan sentia els espetecs de l'oli a la paella i l'olor de l'oli roent se'm posava la pell de gallina, li tenia com a fòbia, no sé per què.

Somiava en les meves coses, somiador ho era. Pensava que seria un gran personatge, que havia vingut al món per ser el més eixerit, famós, que totes les noies em vindrien al darrera, que seria l'amo del món, el rei del galliner, cap altre em faria ombra. Però de vegades cavil·lava i tenia els meus dubtes... com podria fer-ho si sempre estava sense fer res? Era un manta! Un manta acabat! Jo ja escoltava quan deien que s'havia d'estudiar, que un s'havia d'esforçar per arribar a ser alguna cosa. Que s'havia de llegir, de treballar, que els que no fan res de joves no són res de grans. Tot això, de quan en quan, em preocupava i intentava moure'm, fer alguna cosa,... però res, el moviment no era el meu fort. I em tornava a quedar allà estirat, tranquil, reposat, contemplatiu. Potser un altre dia...

En aquestes cabòries estava quan de sobte em van agafar suaument però decidida. D'una volada se'm van emportar i, sense tenir temps d'encomanar-me ni a Déu ni a sa mare, em van apallissar sense compassió i em van esberlar allà mateix. Em va sortir tota la clara i el rovell i vaig morir fregit en oli roent fotent uns espetecs de nassos.

Comentaris

  • No m'ho esperava[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 18-01-2006

    No m'ho esperava gens que fos un ou qui parla. Molt bona imaginació.

    M'agraden molt aquest tipus de relats "sorpresa", que tenen un final del tot inesperat, i aquest m'ha encantat. És fresc, original, es llegeix amb un somriure als llavis. Uses un llenguatge col·loquial i proper que fa que el relat aparegui lleuger i àgil.

    En definitiva, que m'ha encantat.

    Una barret per vós, ple d'ous!!!! (Millor no te'l posis!)

    Salz.

    P.S. si els ous han de llegir per arribar a ser algú de gran, com passen les pàgines...? He he he....

  • Ohh!![Ofensiu]
    Yáiza | 07-01-2006

    M'has sorprès! No m'esperava que un ou pogués ser tan manta! Bé, el que no m'esperava és que ens parlessis de la ganduleria d'un ou...! El que passa, és que no em vull ni imaginar un ou rodolant avall des del cim d'una muntanya.... arribaria la truita feta! Que per cert, l'esport aquest de tirar-se muntanya avall és la mar de divertit, eh! Jo ho he probat amb trams curts i.... déu ni do! (Heu de tenir en compte que sóc bastant manta!). Apa Mandalf... et segueixo llegint!

    Yáiza

  • És ben clar...[Ofensiu]
    rnbonet | 06-01-2006

    ..., net, polit i fràgil com un uo blanc, d'aquells d'abans, de gallina casolana nodrida amb blat i dacsa, rovell groc intens, tirant a carabassa.
    Salut i rebolica!
    PS. M'he despertat amb un regal de reis en forma de "cumentari". Mercès!

  • doncs...[Ofensiu]
    Capdelin | 03-01-2006 | Valoració: 10

    això de llançar-te d'un cim avall té la seva gràcia... però és clar, si un és prim i escanyolit i al costat en tens un que és gran, gros, gras, atapeït, dens... doncs,un no és tonto eh? i saps que quan més MASSA més acceleració...
    referent a allò dels somnis, de que totes les noies maques et vagin... ja ho deia en Quevedo: "sil vols que totes les ties bones et vagin al darrere, camina tu davant d'elles"...
    una abraçada!

  • Uau, quin relat....[Ofensiu]
    angie | 30-12-2005

    Sempre sorprens, i et confeso que m'atrau aquest toc tan personal i fresc que imprimeixes a cada relat que escrius.
    No volia deixar de llegir-te abans d'acabar l'any, i així recordar les ments intel.ligents i les persones que les posseeixen. Ha estat un plaer conèixer-te i espero la riallota del fòrum continui enganxant-nos el proper any.

    besets d'àngel

    angie