Ara només ens mirem

Un relat de: Núria Niubó

Cada dia estava allí, esperant-te, amb el millor vestit i ben pentinada; no creguis, però, que sempre estava contenta, només quan et plantaves davant meu feia una rialla. Sempre m’assenyalaves, parlaves amb la mare una estoneta i marxàveu; jo em quedava molt trista i pregava perquè no em demanés cap altra nena.
Un dia la teva mare va venir sola i se’m va endur; no ho podia entendre, però en arribar a casa m’ho va explicar bé. Havia d’esperar uns mesos per poder estar amb tu; vaig pensar que no ho podria suportar, però ella cada dia m’agafava, m’acaronava, em pentinava, em provava els vestits nous que anava fent i guardant amb molta cura en un petit armari de fusta... i jo esperava amb delit aquelles estones.
Aquesta nit m’ha posat aquell vestit que sempre portava quan tu em venies a veure i aquest abriguet de llana amb caputxa; sap que hi fa fred, fora el balcó...
“No et moguis d’aquí, mirant pel finestró”, m’ha dit, “veuràs com de bon matí et vindrà a buscar la meva nena.”

Els Reis Mags havien fet realitat un somni que creia impossible.
Mai no oblidaré aquella carona ni els bracets repenjats a la finestra.
Aquella preciosa nina que em mirava riallera des de l’aparador de joguines era meva!
No sé quanta estona vaig estar abraçant-la i plorant, però sí recordo els anys que vàrem jugar juntes.
Ara el temps ens ha envellit a les dues i només juguem a mirar-nos i recordar.

.........................................


Comentaris

  • Aquelles joguines...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 15-05-2013 | Valoració: 10


    Quants records no ens porten les joguines, les joguines que varem tenir i les que no tinguérem mai...
    M’has fet pensar —altra vegada—, en la infantesa... Gràcies per fer-ho!
    —Joan—

  • Nostàlgia[Ofensiu]
    Unaquimera | 24-05-2012 | Valoració: 10

    Apa, Núria, quins records m’has fet venir a la memòria!
    Jo també tenia un armariet de fusta amb vestits de la meva nina a dins... i que jo li canviava sovint, amb cura de no fer-los malbé. Encara recordo el disgust que vaig tenir quan es van perdre els mitjonets!

    Ja veus, que jo també jugo a recordar.
    Això és mèrit teu, benvolguda, ja que has sabut despertar la nostàlgia envers el temps de la meva infància a partir dels petits detalls que omplen el text, i del to general que has emprat en escriure-ho.
    No m’estranya gens, doncs, que fos el relat guanyador del repte corresponent: enhorabona a l’autora!

    T’envio una abraçada nostàlgica,
    Unaquimera

  • La tendresa encara[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 22-05-2012 | Valoració: 10

    No perdis mai la tendresa ni la manera de transmetre-la Núria! Aquest relat és tot allò que significa aquesta paraula. Prosa i poesia al mateix bol. Una gran amanida! I una imatge que resta a la retina per sempre. Una abraçada.

    Aleix

  • :-) abraçades de nou, núria.[Ofensiu]
    joandemataro | 21-05-2012 | Valoració: 10

    joan.

  • entranyable núria...[Ofensiu]
    joandemataro | 14-05-2012 | Valoració: 10

    a més li dónes la volta al relat parlant des del pensament de la nina, la qual cosa en un principi crea un moment d'estranyesa que estic segur que magistralment és el que buscaves i aconsegueixes

    ja saps que tens la meva admiració
    una abraçadeta
    joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Núria Niubó

Núria Niubó

149 Relats

1116 Comentaris

202715 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
ADDICTA

Sóc addicta a vosaltres,
poetes amics,
mags de la paraula,
il•lusionistes del pensament.

Sóc addicta a l’amor
que regaleu amb poemes,
encadenant versos,
declamant sentiments.

Sí, amics,
sóc addicta.

A les trobades poètiques.
Als silenci compartits.
A les mirades que escolten.
A les mans que s’entrellacen.

A vosaltres.




ELS 45 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS
ELS 58 RELATS FAVORITS DELS SEUS AUTORS

58 LECTURES PER ALS MÉS JOVES D'RC