A qualsevol li pot passar...

Un relat de: rnbonet

A QUALSEVOL LI POT PASSAR
TENIR UN MOMENT BABAU
(Antipoema innocent adobat amb -poques- rimes pobres)

Ahir vaig escriure
un xicotet poema.

I el vaig omplir
amb un pessic de sol,
amb un xic de pluja,
amb un polsim d'amor,
amb un poquet de boira.
I moltes coses més
que no convé dir ara.
Perquè així és
-tothom ho diu-
la vida aquesta
de la qual gaudim.
O aquella que patim.

Però el poema va créixer
-ell tot sol, us ho jure-
esborrant les paraules
que parlaven de vent,
i de pluja, i de boira…
Amb "sol" i "amor"
s'hi va quedar.
I em sembla que amb "claror"...
I amb "mar"...


Comentaris

  • és com amb els nens petits[Ofensiu]
    Shu Hua | 26-03-2005 | Valoració: 10

    tu fas unes previssions del que farem o amb què ens distraurem i ells no fan cas de res i van a la seva. Els poemes són com a fills nostres i ens posem a escriure'n un sobre el que sigui, i ell tot sol decideix com vol ser escrit.
    M'ha agradat molt aquest poemet teu, senzill, original.... i real.
    Avui ja no et comento més, a poc a poc veus que compleixo la meva promesa. Però tens molta cosa i no sé per on anar.
    vinga, bona nit
    Glòira

  • Certament curiós[Ofensiu]

    Veritablement curiós, potser repeteixo unes idees ja dites, però tant se val. L'exercici de reflexionar sobre la pròpia poesia sempre és molt interessant. També estic d'acord amb el que dius en la biografia. Cal utilitzar la pròpia llengua. No? Jo en el moment que em tradueixo ja no em sembla que sóc jo. A més aquest fet s'hauria de potenciar molt més. Felicitats de tota manera

  • La setmana de...[Ofensiu]
    Llibre | 15-03-2005

    COMENT

    Un exercici curiós, aquest de fer un antipoema. I alhora, enriquidor, pel que he pogut llegir.

    I jo em pregunto: on les vas escriure, perquè encongís d'aquesta manera?

    Fora bromes, has esmentat amb un toc de fina ironia les imatges clàssiques i/o tòpiques dels poemes:

    "amb un pessic de sol,
    amb un xic de pluja,
    amb un polsim d'amor,
    amb un poquet de boira"

    I moltes coses més.

    I tens raó. Sovint ens refugiem en les imatges considerades poètiques, sense adonar-nos que la poesia pot trobar-se en els llocs més inversemblants.

    Tu, després de fer neteja, t'has quedat amb aquelles imatges que realment et pertanyen, les que sents com a teves. I això, que està plantejat com antipoema, com un joc, no deixa de tenir les seves dificultats (i no ho dic per tu, sinó a un nivell més general).

    Tens raó: a qualsevol li pot passar...

    Salut!

    LLIBRE

    PD.- Em sembla que aquest és el darrer COMENT que et faig aquesta setmana. És que hauria de treballar una miqueta, a banda de comentar. Salut! Un plaer haver-te llegit.

  • Mon Pons | 17-02-2005

    Gràcies, altra vegada!. Buscaré i et comentaré quelcom, si més no, els teus escrits!

  • altra vegada...[Ofensiu]
    Mon Pons | 17-02-2005

    Hola rnbonet, gràcies per contestar-me. No he llegit (encara)a Xènia Antúnez ni tampoc a Nicanor Parra. Buscaré informació d'ells, per veure si trobo alguna cosa, o bé em passes algun enllaç. Ja t'ho comentaria...
    Merci, altra vegada, per copsar “la història” del meu relat. Fins aviat i una forta abraçada!

  • Potser...[Ofensiu]
    Mon Pons | 16-02-2005

    Potser hauries de conèixer la poesia de Ana María Uribe? No és per a res, simplement per la idea de “antipoema”. Http://amuribe.tripod.com/ ...

    Salutacions cordials!

  • molt original...[Ofensiu]
    ROSASP | 15-02-2005

    Ja t'ha sortit prou original aquest antipoema adobat amb poques rimes pobres. Sembla que després de ficar-hi molts elements de la vida que anomenes i que no anomenes, al final sense saber com ha passat t'has quedat amb la part més calida i positiva.
    Un truc de màgia aquest petit poema que va créixer i va agafar vida pròpia.
    Ostres així com ho vaig pensant cada cop m'agrada més, espero que a mi em passi també això de tenir moments babaus d'inspiració...
    Una abraçada i fins aviat!

  • Que bé[Ofensiu]
    Lavínia | 15-02-2005 | Valoració: 10

    que t'hagis quedat amb "amor" i "sol" i amb "claror" i "mar". És la part dels sentit, la part més vital. Fa per a tu, rnbonet, que sembla que no vols saber de "patir" i de "gaudis". La poesia no ha de ser catàrtica, ni "carrinclona", oi? Però com a bon mediterrà t'agrada el sol, la llum i la mar i és que t'he de donar la raó. A mi també agraden aquests tres elements i (vés per on!) t'ha sortit un poema.

    Molts petons, rnbonet.

  • Com un got d'aigua fresca[Ofensiu]
    julia | 15-02-2005 | Valoració: 7

    M'ha fet molt feliç travar-me aquest "antipoema". Ha estat un got d'aigua fresca. Un breu batec de papallona que et transporta a la meravella extrasensorial. Motes gràcies.

Valoració mitja: 9

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

357836 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!