9 d'octubre del 2005

Un relat de: Cursiva

Una persona no sol ser conscient de que fa una cosa per última vegada.
El pròxim cop que tanquis la porta de casa, fixa-t'hi bé. Atura't, i pensa si hi ha alguna possibilitat de que no tornis a entrar mai més.
Un accident, una mort inesperada, una fugida... hi ha varies possibilitats, no trobes? La meva, ha estat una fugida.
Ara, escric aquestes línies dins del tren. No sé ben bé on em portarà, però segur que lluny de casa.
Estic tremolosa, tinc pocs diners a sobre, no he agafat la visa. Dins la motxilla només he agafat l'imprescindible, poca roba, un llibre que sempre m'ha acompanyat i aquest diari que avui començo.
No vull que s'adoni que he fugit. D'aquí a un parell de dies notificarà la meva desaparició. Si hagués agafat la major part de les meves pertinències la policia li hauria dit que he marxat per pròpia voluntat.
Vull que es pensi que m'han matat, que he patit un desafortunat accident. Per això no podia endur-me la visa. Un mort no paga amb targetes.

Estimat diari, tu seràs el meu amic confident. Avui, més que mai, en necessito un. Necessito treure'm de dins tot el que he hagut de patir. I un cop ho hagi fet, faré un modest viatge pel mar, i en ell, et deixaré anar. Vull veure com les pàgines del diari s'obren i s'estoven, com la tinta es difumina, i seguiré mirant-te fins que a poc a poc t'hagis enfonsat.





Comentaris

  • Bona,,,[Ofensiu]
    rnbonet | 13-10-2005 | Valoració: 9

    ...declaració d'intencions, exacta i clarament expressada. Té el gust salobre de la mar i el desencant, i la intriga del deixar ocult per al lector el causant de la fugida.
    I bon començament a RC: un munt de comentaris!!!
    Salut i rebolica, xicota!

  • instants | 13-10-2005

    Benvinguda al club, no se si el relat és autobiogràfic però això sembla, així que també et confesaré que no fa pas gaire jo vaig trencar amb la meva vida, amb tot menys amb la familia, sé quin és el sentiment del teu personatge perquè l'hi vsicut i el visc, a la meua manera, però el visc. aixi que res, una abraçadota i que els nous passos sian lliures com ho és el teu cor.


    Salut i una abraçadeta,

    Pau

  • Hola Cursiva[Ofensiu]
    brumari | 12-10-2005

    Has fet una bona entrada en aquest petit gran món de RC. Benvinguda.

    Com diu Foster, els diaris són una excel·lent eina literària. La narració en primera persona els hi dóna una inestimable força expressiva.

    El teu personatge inicia el seu nou camí tancant una porta, un exercici sempre arriscat, però de vegades cal tenir la valentia d'arriscar.

    Per altra banda, s'ha marcat una fita que em sembla molt positiva: un cop aconseguida la catarsi d'abocar el seu passat a les pàgines blanques del seu diari, llançar-lo al mar i contemplar, serena i alliberada, com s'enfonsa.

    T'aniré seguint.

  • M'has fet plorar..[Ofensiu]
    RainBow_CoLouRs | 12-10-2005 | Valoració: 10

    Bones!
    Amb el teu relat m'has fet plorar.. un amic meu va morir abans d'ahir.. i cada linia que llegia em recordava a ell, a la de coses que no hauria pensat mai que hagues deixat de fer tan jove..
    Et felicito, un comensament increible!
    PEtonassos

  • no tornar mai més...[Ofensiu]
    jacobè | 12-10-2005

    Sempre que tanco la porta de casa penso en la possibilitat que no torni a entrar mai més. També quan em despedeixo dels meus pares o dels meus amics. No sé si això em fa ser més conscient de la vida o tenir-li més por. Potser les dues coses.
    També he deixat anar molts diaris, escrits i poemes per poder-ne escriure de nous sense el pes dels primers.
    Benvinguda Cursiva. Un bon relat!

  • El destí del tren[Ofensiu]
    joudl | 11-10-2005 | Valoració: 9

    Si has d'escriure durant el teu viatge en tren, desitgo que no tingui mai destí.
    Sense les sacsejades del tren espero la propera història.
    Una abraçada.

  • si aconsegueixo[Ofensiu]
    Lavínia | 11-10-2005 | Valoració: 10

    llegir tot el que guardes al teu diari, de segur que serà un relat suggeridor i ben escrit.

    Veig que ets nova, Cursiva. Benvinguda siguis i enhorabona pel relat

    Un petó

    Lavínia

  • Diari?[Ofensiu]
    Gemma34 | 11-10-2005 | Valoració: 10

    Entrar dins d'un diari personal, tot i que sigui de ficció, pot arribar a ser irresistible.
    Ja que has obert aquesta porta, et seguiré llegint.
    Gràcies pel teu comentari.

    Gemma34

  • És molt bo[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 10-10-2005

    tenir un diari on desfogar el que portem dins. Quan no tenim uns ulls a qui mirar, una braços on refugiar-nos...

    El teu escrit és com un inici i un final alhora. Espero que tinguis molta sort en elq ue ara comencis.

    Al final, és la teva vida, i ets tu qui l'ha de viure.

    Ànims, i espero que escriguis molt, que sempre ajuda.

    Aquí els de RC et donem la benvinguda. Pel que necessitis.

    Salz.

  • tancar la porta...[Ofensiu]
    ROSASP | 10-10-2005

    Una data per començar una nova vida, un nou camí que tot just s'albira...
    Escriure en el diari tot el dolor emmagatzemat és com anar buidant el cor de rancúnia i tristesa. Tot just amb les primeres línies ja es fonen les llàgrimes més amargues.
    Ja vindrà el dia en que les lletres s'esborrin en la salabror de l'aigua de mar, diluint-se lentament mentre es perden en el fons del passat i dibuixen la força d'un nou destí.

    Benvinguda a aquesta gran família tan original i diversa, espero llegir moltes coses teves.

    Petonets i fins aviat!

  • benvnguda.[Ofensiu]
    marc (joan petit) | 10-10-2005

    Hola, cursiva, i benvinguda a RC. Vull entendre que no te'n penediràs, segur!
    I com a bon inici, el del teu relat. I és que el trobo molt ocurrent com a inici d'un relat més llarg. Tens pensat continuar-lo?

    Bé,

    fins aviat,

    Marc.

  • que aquest sigui el primer[Ofensiu]
    fill de les ombres | 10-10-2005

    de molts més relats.
    benvinguda misteriosa dama en cursiva.

    m'ha agradat molt la temàtica d'aquest relat perquè moltes vegades he volgut emprendre aquest viatge que avui començaré llegint-te a tu, veiam on ens porta...

    sigues valenta i camina, navega, amb la utopia al davant, l'esperança a les mans i el passat que et pesava i t'ofegava, rere la boira marina que ara et separa de la terra ferma.

    bon viatge!

  • Una data que et quedarà marcada...[Ofensiu]
    kispar fidu | 10-10-2005

    9 d'octubre del 2005, un gran pas en la teva vida. Segurament un gran canvi, i l'entrada a una nova vida.
    Pel que he llegit (i la sensació que m'ha donat), ho deus haver passat malament aquests últims temps, i has decidit obrir els ulls i mirar de nou endavant. Fer un salt per deixar els mals temps enrere i poder lluitar pels nous!

    Espero que aquesta fugida (o viatge), sigui l'inici d'una nova etapa i un principi de la búsqueda dels teus somnis.

    També aprofito per donar-te la benvinguda en aquesta web tan especial i aquesta gran família!

    Que vagi bé!
    Ens veiem! (=llegim/comentem!)

    Ciao!
    Gemm@

  • estil prometedor[Ofensiu]
    foster | 10-10-2005

    Hola Cursiva,

    sé que només és l'inici però ja promets. Una barreja força aconseguida de sensibilitat i escepticisme davant la Vida, un fugir que potser es convertirà en un trobar o retrobar d'allò més autèntic que dus dins.
    Els dietaris són una bona eina literària sempre que et puguis distanciar de la realitat immediata i defugir l'anècdota donant un relleu més ampli a les reflexions que provoca el dia a dia, però ja veig que saps fer-ho.
    ànim i a seguir!

    foster

    (Per cert, aquí la majoria no valorem amb puntuació, o sigui que no te n'estranyis)

  • intriga i profunditat[Ofensiu]
    llu6na6 | 10-10-2005 | Valoració: 9

    Bentrobada Cursiva!

    Aquest relat és alhora intrigant i profund, perquè tens raó quan afirmes que fem les coses sense saber que tal vegada les fem per últim cop.

    Sempre hi ha una primera i una última vegada!

    Veig que tens molta imaginació i que t'agrada aprofundir en els gestos més senzills com és ara tancar la porta de casa.

    Segueix escrivint i et sorprendràs a tu mateixa i ens seguiràs sorprenent a tots nosaltres. gràcies pel teu relat!

    Una abraçada molt forta Cursiva i quan tanqui la porta de casa..., pensaré en tu!

  • Mmm, ...[Ofensiu]
    OhCapità | 10-10-2005

    primer de tot benvinguada al món de Rc, una gran família i amb persones realment curioses, mmm, cada una amagada rere un pseudònim i altres no, ... suggerents lectures que ens fan les estones ...

    Comenceu un diari, o això és el què em sembla, amb una fugida del món que us envolta, ... interessant viatge que voleu, i de fet empreneu, ... estaré a l'aguait.

    Recomenar-vos algú se'm fa difícil perquè estic enrarit per l'afectivitat que he anat agafant-li a certs autors, per tant frueix de la lectura de tots els què puguis, i cada un us portarà a veure una altre, i així successivament.

    Per la meva part, res més, mmm, ...
    un bes suau i dolç,

    OhCapità.

Valoració mitja: 9.29