3 macatols a Menorca - Tercera setmana

Un relat de: Menorca

Dilluns 18: Avui hem fet poca feina. (fa un temps insuportable, massa calor i molta xafogor; a part de que no hi ha ganes) A la tarda, mentre l'Aida i jo fem al migdiada la Gemma fa una estona de feina amb el PC. Després fem canvi i mentre l'Aida es queda avançat feina amb l'ordinador, la Gemma i jo pintem parets a l'habitació de baix. I res més. És un dia avorrit.
Dimarts 19: Avui l'Aida m'ha trencat les xancletes, tot tornant de la feina. Després de dinar, decideixo fer migdiada, mentre elles treballen o escriuen. En despertar-me baixem a Maó a comprar unes xancletes noves. Voltem una mica pel centre i tornem cap a casa. La mare ens havia de venir a cercar però encara és a Es Castell i en té per una estona. Decidim pujar amb el bus i així passegem una estona per allà. Arribem a Bellver cap a les 21h. i volíem anar a la platja per anar a veure la Lluna, però estem molt cansades i la son ens pot. Així que bona nit.
Dimecres 20: Avui anem a fer feina al parc de davant Fontirroig, un encàrrec de l'Ajuntament de Maó que corre una mica de pressa (és per aquesta setmana). Tenim la feina de camp feta amb un matí, tot i tenir problemes amb la memòria de la llibreta i haver-la de canviar per l'altra. En un dels viatges al panda, l'Aida torna ben contenta (com està sempre) i totes ben tranquil·les... però més tard, al haver-lo de fer servir i preguntar on són les claus... entre les tres hi hem de pensar una estona...ningú les porta a la butxaca, ni a la bossa... al final descobrim que les claus s'han quedat posades al pany de la porta del conductor. Per fer-ho encara més evident, la porta no està ni tancada. Fem una foto a l'escena, per recordar que no ens han robat el cotxe perquè això no és Barcelona... Després de dinar fem pastissets i pa (tot i que aquest últim ha quedat una mica dur). Tot seguit baixem a Gabinet i fem tres hores extres dibuixant el parc. L'Aida, avorrida de no treballar, fa una escapada al Port (per sorpresa, no s'ha perdut i no ens ha calgut avisar la poli). Tornem cap a Bellver sobre les nou i hem toca perseguir al pare [pobret!!] per explicar-li tot el que ens ha passat durant el matí (de les llibretes i això). Després de sopar, agafem el Panda i anem cap a Cala en Porter, a banyar-nos de nit sota la llum de la lluna plena (tot i que la vertadera lluna plena és demà), que apart de ser romàntic diuen que porta bona sort. La platja és buida, a part de la zona del passeig i bars, que no triguen massa a tancar. La llum de la lluna fa molta claror i s'hi està molt bé. Ens decidim a banyar-nos en pilotes i corrents ens fiquem a l'aigua. Un cop a dins recordem que els primers 15 metres de Cala en Porter són pràcticament plans i ens posem a córrer fins on cobreix més. La temperatura de l'aigua va canviant per moments i per trossos, al fons és més calenta. Cal dir que l'Aida estrena el seu nou flotador del "Piolín" (que la Núria, la meva germana, i el Lluís han trobat aquesta tarda). Ens estem una estona a l'aigua i, al sortir fem una mica d'exercici per la platja. Quan arribem a un extrem descobrim que hi ha més gent, i que ens veuen fer el macatol (ens hi estem acostumant, ja). Al tornar, ens passem per aigua dolça per desfer-nos de la salada i, ja amb el pijama posat, ens n'anem a dormir.
Dijous 21 (dia de la lluna plena): Al matí, revisió de Sa Mesquida. La Gemma i l'Aida han anat a camp a revisar quatre coses. Quan han anat al tros de la torre s'han topat amb una veïna alemanya que els ha demanat moltes coses. Els deia: "Esta es mi casa y esta es mi torre. Y quien viene a medir sin mi permiso es un maleducado". I l'han comparada amb aquell del Senyor del Anells que diu allò de "Mi tesoro...". Jo m'he quedat Gabinet, arreglant detalls al dibuix i fent una mica la vessa, que tot s'ha de dir. Gairebé ja està acabat, només queda fer encaixar un parell de casetes. A veure si demà ja ens donen feina nova. Quan elles tornaven de Sa Mesquida, l'Aida ha fet la compra de tot allò que volia dels xiringuitos del Port. Ara ja no li hauré de tornar a sentir dir que ha d'anar a comprar no sé què. Després de dinar i descansar una estona, baixem al Gros Mercat. La Gemma condueix la Kangoo. Allà hi ha uns carros molt grans (i xulis, segons l'Aida) i al sortir s'han posat a jugar una estona. Per cert, ens hem oblidat una cosa molt important: avui gairebé no podem escriure això. Casi perdem la vida a la carretera. M'explico: anàvem per la carretera cap a Sant Climent i conduïa l'Aida. De cop, veiem que pel mateix carril que el nostre, però en sentit contrari, ve un cotxe. L'Aida conta que s'ha quedat en blanc, sense saber que fer i ens hem espantat. Quan ja érem a prop i pensant cap a quin costat desviar-nos, el conductor de l'altre cotxe a donat un cop de volant i s'ha reincorporat al seu carril. Així i tot, ha faltat ben poc. Si és que el que no ens passi a nosaltres... Com que ja teníem la compra feta, en arribar a Bellver hem separat les xuxes, segons el que eren i el color. De tant en tant en desapareixia alguna, però la feina ha retut bastant. En acabar i per col·laborar en les tasques de la casa, hem netejat el safareig i hem posat fundes als matalassos de baix. Abans d'anar a dormir encara hem tingut temps i ànim d'anar a veure l'evolució de les carabasses de l'hort. Hem aprofitat que baixàvem per fer una visita a les someres. L'Aida i la Gemma vénen amb la idea que les han ensenyat a ballar una cançó de nens petits: "Bat les ales.... mou les orelles....." Bona nit.
Divendres 22: Com que ja tenim enllestit el parc de Fontirroig, avui ens manen feina nova: un pati interior, d'unes cases de l'IBAVI, a Maó. No és gaire agradable, la veritat; esperem acabar-lo dilluns per no haver-hi de tornar. Abans "d'entrar" al pati, recollim les samarretes de l'uniforme, amb el logotip de l'empresa. La veritat és que ja era hora. Hem decidit estrenar-les i ens hem canviat a dintre el cotxe mateix (sense provocar accidents, estàvem parades). A la tarda hem fet més migdiada del que teníem previst, però ens hem posat a netejar en despertar-nos. Primer una dutxa al Panda, que ja és més marró que blanc. Després una caseta (independent de l'edifici principal) on hem d'instal·lar una cantina; estava bastant bruta i hem tret sobretot aranyes, teranyines i pols. Quan està tot ‘net', dutxem i baixem a Maó. Comprem les albarques de l'Aida (ara ja no corcarà més) i després anem a Sant Lluís, a veure unes amigues i a prendre alguna cosa. Al final quedem a sopar per allà (el del restaurant ens dona un gelat d'una vaqueta, per les nenes del grup -l'Aida i la Saskia-; l'altre l'hem agafat buit de la taula veïna). Vam passejar una estona pel poble i les "nenes" van jugar una estona al parc infantil que hi ha darrera la església. No és gaire tard quan ens acomiadem, però just arribem a Bellver ens anem a dormir.
Dissabte 23: El dissabte matí toca neteja de l'OYAK i després fer les bossetes de xuxes (menjant-ne alguna, és clar). Traslladem totes les coses cap a la cantina i després gaudim de la nostra recompensa: piscineta i pilota!! A la tarda, la Gemma comença a dibuixar les llunes a l'habitació de la volta. Ja tenia el diseny fet i "aprovat" des de fa uns dies i avui que té temps s'hi ha posat. Primer mesurem la volta i situem la rodona; a partir d'aquí dibuixarà les 4 llunes, una en cada fase. Mentrestant, l'Aida treballa una mica amb l'ordinador, dibuixant. Jo ajudo, a estones a l'Aida, a estones a la Gemma, quan em necessita. Quan eren prop de les set ja estàvem arreglades per baixar a Maó. Hem quedat amb en Jeroni i en Xavi, per anar a Fornells a les festes. Vam enganxar el final de la seva peli i vam berenar mínimament de conguitos. Per entrar a Fornells vam trobar moooolta caravana, però vam aconseguir trobar aparcament prop del cementiri. Vam baixar fins vora el port, on feien el jaleo i ens vam estar una estona mirant els cavalls, entrant, saludant, botant, gaudint i sortint esgotats i feliços de la plaça. Hi va haver un cavall que es va desmadrar i donava voltes sense control; la gent fugia d'ell i una vegada va estar molt a prop del mar. Al final, la caixera (genet) va desistir i abans d'acabar va decidir marxar. Vam sopar en un dels xiringuitos de la fira i, en acabar, vam tornar al jaleo que ja estava boni llest. Més tarda vam anar cap a la revetlla, en un parc pròxim. Però veient les pèssimes qualitats del grup que tocava i sabent que demà Es Castell ens espera, vam fer mutis pel foro. En arribar a Bellver, de nou amb el Pandita, ens vam refrescar els pes al safareig i ens vam anar a dormir.
Diumenge 24: Ens llevem sobre les 11 (aprofitant que no hi ha ningú i no ens poden estirar els llençols). Abans de berenar, passem pel safareig -ahir només hi vam posar els peus perquè feia fred -. Sobre les 12 berenem (bona hora) i de seguida arriba la família. Ajudem un xic a fer el dinar i sobre les 4 dinem (com que havíem berenat tard, tampoc teníem gaire pressa. Després de l'àpat estem una estona amb els PC's i sobre les 6 baixem cap a la casa de Maó. Deixem el Panda per allà, avui no l'emprarem més. Preparem una mica les coses de casa, perquè avui hi ha festes a Es Castell i dormirem a Maó per estar més a prop de la feina. A les 7 i poc ens trobem amb na Magda, que ens espera a baix amb el bòtil de pomada per anar fent boca de pujada cap a Es Castell. Com que anem a peu, arribem sobre les 8 i anem cap a la plaça de l'Ajuntament on trobem a n'Aina. Les 5 voltem pels carrers, guaitant el jaleo i l'ambient dels bars. Com a totes les festes, no parem d'aturar-nos pels carrers, saludant coneguts i amics. Després de prendre una pomada granissada (ja ens hem acabat la nostra jeje) anem a veure el final del jaleo. Com que toca la Banda d'Es Migjorn Gran, en acabar el jaleo es fa la Samba, ja sense cavalls i amb tota la gent a bulto. Saltem, cridem, donem empentes, riem, trepitjem gent, suem i, sobretot, cremem tot l'alcohol!! Quan ja tots estem ben xops de tant suar, de saltar, s'acaba la samba i comença la revetlla. Ens hi quedem
una estona (quarts d'una) perquè demà hem de matinar. A més, és el mateix grup que tocava ahir a Fornells, amb el conseqüent mateix repertori. Encara ens queda baixar fins a Maó caminant i, al passar per la plaça Explanada i com que fa calor, improvisem una remullada, aprofitant que s'acaben d'encendre els aspersors. Quedem xopes i fresquetes i ens anem a dormir.

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Menorca

Menorca

29 Relats

61 Comentaris

34609 Lectures

Valoració de l'autor: 9.63

Biografia:
He nascut a Menorca i hi havia viscut sempre, fins que vaig haver de sortir de la meva illa (gairebé tot el meu món) per estudiar a la universitat.
Algunes coses que podeu saber de mi... M'agrada la natura i el camp, els animals... m'agrada la lectura -tot i la manca de temps que suposa la feina-... m'agrada el bon temps i les platges de Menorca... m'agrada la bona música, el teatre... m'agrada el bàsquet (i el Menorca Bàsquet)... m'agrada compartir el meu temps amb els infants... també m'agrada passar estones amb els amics -d'aquells dels bons que es compten amb una mà i que tenc sort de tenir-. I el poc temps lliure que em queda o quan realment ho necessito, escric.

És tot. Espero que us agradi el que trobeu al meu raconet de lletres.