3 macatols a Menorca - Arribada i adaptació

Un relat de: Menorca

ARRIBADA I ADAPTACIÓ (DEL 30 DE JUNY AL 3 DE JULIOL)

Dijous 30: A les 6:55h surt l'avió de Barcelona cap a Menorca. Havent corregut per tots els passadissos de l'aeroport del Prat, l'Aida i la Gemma aconsegueixen no perdre l'avió. Arriben a Maó passades les 7. Jo estic de campament així que les reben els meus pares (en Joan i na Bel). I com que ells han d'anar a treballar, les deixen a la finca on ens estarem tot l'estiu: es diu Bellver Vell i està al terme municipal d'Alaior. La meva germana Núria és per allà però té un dia insociable, i elles xafardegen per la finca tot el que volen. Jo arribo de Mallorca a mig matí, mig marejada (el trajecte en barco no ha anat gaire bé), mig malalta i molt cansada; per tant, no fem res en tot el matí. A la tarda, col·laborem en la neteja del safareig, per tal de poder-hi nedar els pròxims dies. Ens anem a dormir ni molt tard, ni molt d'hora; per variar hem tingut visites fins passades les 22:30h.

Divendres 1: És un matí de papers. Anem a la seguretat social a fer els papers de la Gemma, a firmar contractes, recollir els uniformes (de fet només a emprovar-los), visita a l'empresa i presentació oficial dels companys de feina: Dani, Moisés, Carlos, Yolanda i Carol. Un cop fet tot això ens lliuren el que serà el nostre tresor durant els 2 mesos: les claus del Panda!!! El cotxe està aparcat en una pujada i la Gemma i l'Aida no el poden arrencar. Vaig a buscar mon pare... però abans que arribi ja l'han aconseguit engegar (comencem bé...). Com que la Gemma va demanar una guitarra per tocar, al migdia els pares la duen, i com que són com dues nenes petites amb un regal nou es passen la tarda tocant-la. Però jo de cada com em trobo pitjor i suplica a ma mare que em porti al metge, mentrestant, la Gemma i l'Aida baixen soles fins a Cala en Porter, i es salten el creuament al tornar. El diagnòstic: angines!!! Pobreta de mi... comencem l'estiu amb un bon peu...

Dissabte 2: Agafem l'estació total i l'estacionem per primer cop!!! Fem una mica de pràctiques (però no ens enterem de gaire cosa...tot ho hem de dir...) i després guaitem la classe d'en Turó (es potro de sa finca), l'estan ensenyant amb l'objectiu que surti als "jaleos" de festa major. Un cop acabada la classe baixem a Cala en Porter; aquesta vegada el trio complet, i amb la meva germana Núria "d'acompanyant". Ens dediquem a fer guerra de cavalls, i (diuen elles que òbviament) guanyen la Gemma i l'Aida. Com es normal quan es va a la platja, ens posem crema... però la molt intel·ligent de l'Aida se'n fica a trossos i es converteix en una gamba a topos. A la tarda baixem a Maó. Fem visita cultural, i més tard anem a les festes de Sant Pere al port de Maó. Al vespre anem amb el panda a la platja d'es Grau....(platgeta... de nit... romàntic... dibuix de 2 cors...jeje).

Diumenge 3: Avui ens hem llevat d'hora. Això vol dir les 9 tocades, només. Fem idees per anar a la platja de Son Bou, però descobrim que tenim un problema: el cotxe no s'engega!! Al final, l'hem empès per sobre les pedres (foto, amb el fre de mà posat i fent veure que fem alguna cosa) i aprofitem la baixada fins el camí... fent la ruta més llarga (petit fall tècnic) arribem per fi a la platgeta. Considerem que ens la ben mereixem, després de la suada que hem fet per arribar-hi. Com que fem de guiris totals (expressió, que vaig descobrir que ve del turc, que s'empra per aquí quan et refereixes a algú que ve de fora, un turista), plantem el nostre para-sol. Trobem, vora el mar, una granoteta feta de sorra. Després de la foto, toca fer una mica de competència -que diuen que sempre es sana- i com a nenes petites, juguem a la sorra per fer una tortuga. Seguim fent l'imbècil com a criatures, construint muntanyes de Montserrat i túnels que s'enfonsen a la primera ona que arriba. Quan ens en cansem, juguem a les cartes a l'ombra i pleguem sobre la 13h perquè ens esperen a dinar. Ara, amb la calor, és el millor moment per no fer res i no costa gaire. Així que ens rendim als grandiosos poders de la mandra fins a les sis, que repassem la teòrica de l'estacionament (és que demà comencem la feina, s'ha acabat la bona vida i el dormir fins tard). Com que tenim molta vida social, anem fins a Maó per veure una obra de teatre a l'Orfeó Maonés. Es diu "Jaque a la juventud" i tracta dels problemes que tenen pares i fills per entendre's. En acabar i sense enredar gens ni mica, tothom a dormir. Per cert, he canviat les angines per un refredat. És que amb nens no es pot anar enlloc.

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Menorca

Menorca

29 Relats

61 Comentaris

34708 Lectures

Valoració de l'autor: 9.63

Biografia:
He nascut a Menorca i hi havia viscut sempre, fins que vaig haver de sortir de la meva illa (gairebé tot el meu món) per estudiar a la universitat.
Algunes coses que podeu saber de mi... M'agrada la natura i el camp, els animals... m'agrada la lectura -tot i la manca de temps que suposa la feina-... m'agrada el bon temps i les platges de Menorca... m'agrada la bona música, el teatre... m'agrada el bàsquet (i el Menorca Bàsquet)... m'agrada compartir el meu temps amb els infants... també m'agrada passar estones amb els amics -d'aquells dels bons que es compten amb una mà i que tenc sort de tenir-. I el poc temps lliure que em queda o quan realment ho necessito, escric.

És tot. Espero que us agradi el que trobeu al meu raconet de lletres.