27 d'abril

Un relat de: Josoc

Glòria a tu, verge morena
patrona dels catalans!
Et demano en el teu dia,
que desterris de ma terra
racismes de tota mena:
de raça, sexe, color.
religió, ideologia
i fine de generació.

Comentaris

  • Oració[Ofensiu]
    Unaquimera | 24-01-2011

    Després de “Patró i Patrona” i “Acròstics d’abril”, he pensat que em faltava degustar aquest poema per a completar la trilogia... o potser hi ha algun més dedicat a Sant Jordi, la Verge de Montserrat, o altres símbols catalans?

    La brevíssima oració que has confegit commou per la seva senzillesa, que no simplisme: de racismes hi ha, efectivament, de moltes menes, i cadascun d’ells origina diferents tipus de patiment o marginació...
    Tant de bo el teu prec sigui escoltat, i la nostra terra es vegi lliure d’aquestes taques foques sobre el paisatge humà!

    Parlant de paisatges, t’ofereixo els darrers haikús: Filigrana
    i t’envio una abraçada clara,
    Unaquimera

  • Pregària col·lectiva[Ofensiu]
    deòmises | 29-04-2008 | Valoració: 10

    M'hi afegeixo, als que l'han llegida en silenci i als que han optat per a escriure un comentari.

    No et coneixia però aquesta pregària acosta qualsevol persona amb dos dits de front.

    Gràcies, d.

  • Un de tants.[Ofensiu]
    jos monts | 29-04-2008 | Valoració: 10

    Jo te'l comento.

    A tots, "Catalans"als qui ho som i fem quelcom.

    També aquells que s'incorporen a la nostra terra, amollant-se a les nostres cultures i tradicionals.

    A tots nosaltres i a ells, que la moreneta se senti ben recolzada.

    Trepitgem amb orgull la terra que ens ha vist néixer, i aquells que hi deixaran emprèn-te nova vinguts d'altres cultures llunyanes.

  • Tan de bo...[Ofensiu]
    Naiade | 28-04-2008 | Valoració: 10

    Encara no t'havia descobert i m'ha fet il·lusió fer-ho amb aquest petit poema on demanes a la moreneta, verge de la que porto el nom, que desterri tota classe de incomprensió.
    Una abraçada

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Josoc

Josoc

129 Relats

525 Comentaris

121092 Lectures

Valoració de l'autor: 9.83

Biografia:
Sóc una apassionada de les lletres, m'agrada llegir i escriure. Durant molt de temps he guarsat per mi sola la majoria dels meus escrits. Fins que vaig descobrir els RELATS. M'agrada pensar que són llegits, tal com jo llegeixo els d'altres. M'agradaria molt que els comentéssiu.