Viure i deixar viure

Un relat de: aleshores
e la miro. L'observo amb interès a distància. El seu rostre és potser massa angulós; denota intel·ligència en la mirada. Porta el grup per la ruta segons el seu pla i anem xerrant entre tots nosaltres. En un moment em fixo que dubta: és normal, però sota la meva òptica això sol ja la fa humana, accessible. Gairebé no parlem tots dos sols. En algun moment del recorregut reconec que m’he fet veure. (he de polir aquest defecte en la propera reencarnació) Asseguts, després, en el bar que freqüenta i al qual jo també, casualment, hi vaig en horari i dia diferent, me n’adono que és sensible a les emocions; mentre és al mig de la colla tot parlant, el seu rostre ha canviat d'expressió. S’ha com endolcit. A poc a poc, aquest posat un pèl dur, ha deixat pas a un de més atractiu. Ara recordo que quan ens hem saludat li he dit que ja ens havíem trobat unes setmanes enrere. Ha semblat com si no ho recordés. Que imprudent vaig ser aleshores. Ella no és de parlar massa, ja es veu. De lluny observo la seva figura que és molt esvelta i com s’ajusta la roba interior en un gest automàtic. Sens dubte m’agradaria oferir-li la mà per si l’agafa i fregar aleshores suaument la seva esquena que deu ser meravellosa. Només llavors en la intimitat guanyada obrir-se sense pressa. Però (sempre hi ha un però!) que n’és de difícil ser honest un cop ja ets gran i comprens la dificultat d’entendre’s i no ferir o decebre ensems. Descobrir que te n’agrada més (o momentàniament més) una altra. I també és dur guardar-te aquest sentiment secret que es pot fer agre.

Ens acomiadem educadament

Comentaris

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 11-09-2023

    Hola, bona nit, Aleshores: Gràcies per la teua opinió al meu relat Una visita inesperada, en la qual m'ho has dit amb molta certesa.
    Cordialment.

  • Viure i...[Ofensiu]
    Prou bé | 11-09-2023

    El dubte tenalla, fa perdre oportunitats, però també es pot gaudir del fet de dubtar, com una experiència, si no ens fa perdre la serenitat. Mchaxsem lat entreveure això en el relat.
    Amb total cordialitat

  • Sentiment secret. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 08-09-2023 | Valoració: 10

    Les emocions estan a flor de pell. En cada acció del protagonista, que al final és un secret de sentiment. De tenir-lo en el cor, aquest sentiment.
    Bon relat, Aleshores.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Aclariment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-09-2023

    Volia dir que abans de que el protagonista es quedés amb el dubte, no el lector.

  • una bona descripció[Ofensiu]
    Atlantis | 07-09-2023

    La combinació de la descripció del moment amb els pensaments i el desig que et passen pel cap. M'agrada molt la manera com està escrit.

  • Dubtes i pors[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 07-09-2023

    Viure i deixar viure, no és tan sols una frase dita i res més. Té un gran significat, però, en aquest cas, potser sense incomplir el viure i el fet de deixar viure, abans de quedar-nos en el dubte, penso que el protagonista, podia haver estat un pèl més arriscat

    Bon relat aleshores.

    Rosa.