VISCA!

Un relat de: kefas
VISCA!

Fes del món la casa teva
i no paris de viatjar
modifica el teu pensar
i renova't sense treva.
És el menú del convit
per digerir un món millor
i seguint-los el covid
ha arribat fins els torrons.
Malgrat que aquest convidat
amb la seva malvestat
omple els dies de foscor
la llum ens vol fer un favor
i torna a ressuscitar
Per trampejar aquest moment
que fa de mal celebrar
sense cos per abraçar,
ho hem de fer de pensament.
Visca la llum de Nadal!
Visca el part del sol ixent!
Visca els mots del català!
I visca la bona gent
que els defensen a Relats!

Comentaris

  • Ei, està molt bé i crec que transmet molta ilusió!!![Ofensiu]
    unicorn_blanc_del_bosc | 31-12-2021 | Valoració: 10

    M'agrada molt, kefas!!

    Et poso un 10 i perquè no et puc posar una matrícula d'honor!!

    Entre altres virtuts, plantes cara al Coronavirus i no et deixes desanimar.

    Molt bé per aquest relat, potser t'hauria de llegir més sovint, sospito que sí, de tant en tant.

    Que et vagi bé la vida i l'any nou. Salutis!!

  • Esn ho envies a tribuna@guimera.info ?[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 21-12-2021 | Valoració: 10

    El publicarem AL NADAL DE CONTE

    tribuna@guimera.info

  • Visca el teu cervell![Ofensiu]
    Montseblanc | 21-12-2021

    Quan més difícils es posen les coses, més apreciem el que tenim, que de vegades la vida, corre tant, que no donem a l'abast i no tenim temps d'adonar-nos de tot el bo que hi ha al nostre voltant. Sí que en ocasions les coses negatives sembla que puguin guanyar, i de vegades guanyen, però avui i aquí hi som, hi podem llegir i emocionar-nos, amb les teves lletres i amb el sol que comença a sortir i fa brillar la glaçada damunt els cotxes i les herbes, com si s'haguessin convertit en cristall durant la nit. Comença un nou dia i tu i jo hi som.
    Gràcies per tant com ens dones, tota la llum per a tu i els que estimes. Una abraçada.

  • Visca!!![Ofensiu]
    Atlantis | 20-12-2021

    Visca tot allò que dius. Un brindis per nosaltres. Perquè vingui la Llum.

    Bones festes!!!

  • ...a la vida i al català[Ofensiu]
    Marnusa | 19-12-2021

    Gràcies per compartir aquest "Visca!" A la vida i a la nostra llengua. Desitjo que aquest Nadal sigui mant d'escalf i estima amb tots els teus. Bones Festes i Feliç any!
    Marnusa

  • El noi de la mare.[Ofensiu]
    SrGarcia | 19-12-2021

    Una poesia molt bonica, fins i tot amb la seva mètrica i la seva rima, cosa ja poc habitual.
    És com una nadala moderna, m'ha recordat la clàssica: "Que li darem al noi de la mare...?" Ja es comença a ser difícil trobar alguna cosa que li sàpiga bo, però la teva poesia ho fa amb senzillesa.
    Només puc dir: Visca en Kefas, especialment quan escriu coses fàcils d'entendre.

  • Sardana[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-12-2021 | Valoració: 10

    Un poema amb títol i ritme sardanístic, on les bones vibracions ronden per tot el pentagrama.
    Jo he passat els darrers dos mesos a l'Hospitalet de Llobregat i m'he dedicat a fer turisme urbà per la segona ciutat desconeguda de Catalunya. També és enriquidor viatjar al barri de Sant Feliu, a la plaça Espanyola de la Torrassa, al camp de futbol del Gornal o al preciós carrer Xipreret del Centre. Viatjar amb els ulls oberts i deixar-se endur també enriqueix.
    Una forta abraçada i molt bon Nadal!
    Aleix
    PD: A casa, el meu pare ha decidit no celebrar el dinar de Nadal. Té 93 anys i som 22 de família. Fa bé i ja trobarem un altre dia per dinar en petit comitè.

  • Molt bé[Ofensiu]
    Carles Linares | 19-12-2021 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt, i no és pas res, perquè tinc un , com ho podria dir, problema amb la poesia... no puc explicar-ho, no sé perquè, però aquí... perquè potser acabo de llevar-me, i mig adormit encara, no tinc actives les meves defenses ;-)

  • Visca![Ofensiu]
    Magdala | 19-12-2021 | Valoració: 10

    Molt bé, Kefas, molt bé! Costa tenir una visió optimiste, així com estem, però, que carai, donç visca! Bon Nadal
    Magda

  • Llum i foscor[Ofensiu]
    llpages | 19-12-2021 | Valoració: 10

    Recomanacions de vida, pandèmia, Nadal, defensa del català,... quin reguitzell de temes, a quin més actual! Amb el mèrit d'enquibir-los en un poema ben escuet. Així és la vida, períodes de llum i períodes de foscor. Benvolgut kefas, la teva ploma relataire és inesgotable, i aquesta és una excel·lent llanterna per creuar amb èxit etapes emboirades com la que estem vivint. No l'apaguis mai!

  • Visca Relats en Català. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 19-12-2021 | Valoració: 10


    Un bon poema, dedicat a Relats en Català. Té un bon sentit i bon ritme.
    Que visca la gent, Nadal i Relats.
    Ets un fenomen!
    Enhorabona, Kefas.
    I QUE PASSES BON NADAL.
    Et recomane l'últim relat editat. Gràcies.

  • Per Nadal...covid i llum[Ofensiu]
    Prou bé | 18-12-2021 | Valoració: 10

    Sí!

    Amb total cordialitat

Valoració mitja: 10