Un mot

Un relat de: JOSEFINA

Un mot, no importa quin, busca un mot que representi molt més que qualsevol altre per tu, i repeteix-lo moltes vegades, ara en veu alta , ara en veu baixa, ara en un xiuxiueig ...

Un mot, curt, sec, convincent, segur, un mot que en dir-lo et produeixi una sensació, sigui la que sigui, bona o dolenta, però et faci sentir viu.

Un mot que no et calgui gaire paper per escriure'l, i quan el vegis escrit sobre paper blanc, et doni ganes de pintar-lo a la paret, o de cridar-lo des del balcó de casa als quatre vents.

Un mot, només te'n demano un, el primer que et vingui al cap, aquell mot teu, personal, un mot que t'identifica, un mot exclusiu, un mot que sembla que l'hagis inventat tu mateix.

Amb un mot com aquest podries fer-te ric, si el patentessis, perquè un cop donat a conèixer tothom voldrà fer-lo seu.

Un mot, transparent com el vidre, delicat com la porcellana, suau com la seda, dolç com la xocolata, perfumat com les roses, tendre com un nadó.

Un mot que m'agradaria que em regalessis, el dia del meu aniversari, dins un embolcall de paper de colors, que jo guardaria en el calaix dels secrets personals fins a la meva mort.

Un mot que posaria a la meva esquela, en un lloc destacat, perquè fos el darrer mot , el triat per tancar caixa, el que recordarien tots els que vinguessin al meu funeral.

Digues-me aquest MOT.

Comentaris

  • llibreta | 05-02-2008 | Valoració: 9

    M'agrada perquè em transmet senzillesa, simplicitat i transparència.

    A reveure!

  • un mot[Ofensiu]
    perunforat | 19-01-2008 | Valoració: 10

    en tots els seus angles...i tot el que pot arribar a significar!
    M'ha agradat llegir-lo Josefina!

    Arreveure!
    Perunforat

  • El Vent ![Ofensiu]
    Avet_blau | 18-01-2008

    Vent !
    vent , vent, vent
    es el que he pensat primer,
    perquè ell mou les coses,
    i els hi dona vida.

    Ell forma part de le paraules
    i del panteix de la vida,
    ell forma núvols, la pluja i la neu,
    i dona forma a les muntanyes.

    Ell forma part del silenci
    o pot bramar intens dins el bosc,

    El vent mou les onades
    i a la sorra fa caminar,
    dona forma i color als núvols
    i al foc pot desbocar....

    si . el vent es la paraula,
    el vent, es vida.

    Avet

  • MOT... DE PAU I VIDA...[Ofensiu]
    jos monts | 17-01-2008

    Mot per mot és no dir res o molt lluny de la mort.
    Xiuxiuegi-li a la vida que t'ha donat amor i despertar cada dia.
    Dient-te MOT... DE PAU I VIDA...
    cosment-arroba-hotmail.?

Valoració mitja: 9.67

l´Autor

Foto de perfil de JOSEFINA

JOSEFINA

149 Relats

230 Comentaris

126241 Lectures

Valoració de l'autor: 9.60

Biografia:
Nascuda a Barcelona l'any 1953
Separada i mare de dos fills
Treballava com a coordinadora de projectes en una ONG.- jubilada actualment
Activista gracienca (m'agrada aquesta etiqueta).