jo tampoc vaig esperar-lo

Un relat de: Marc Freixas

jo tampoc vaig esperar-lo


talment
com una mena de traicio
se'm va retorçar la ment indivisible...

fastiguejava
la mirada irrecuperablement
a tots aquells inquisidors,
que bruts per tot l'or que vesteixen
em son culpables i provocadors
del vomit mes endimoniat que rebenta dins l'estomac


la dignitat, pero
es queda per sort
amb la gent que lluita dia a dia
a peu de carrer, damunt l'asfalt de la vida
entre els crits de desesperacio i l'autocomplaença,
que tanmateix
ens fara mes humils
alhora de combatre tanta falsedat
tan plena d'injusticia i mala humanitat


jo tampoc vaig esperar-lo

Comentaris

  • Jo tampoc[Ofensiu]
    Ze Pequeño | 17-01-2011

    He de dir que jo tampoc vaig esperar-lo...

    M'agrada que el poema comenci i acabi amb aquesta frase, la mateixa. La que resum tot el poema. M'agrada perquè se'm presenta com un "Atenció, que ara ho dic tot!" al principi, i un "He dit!" al final. Cosa que tanca el poema. En fa d'ell una opinió rodona que no admet resposta.

    M'agrada el llenguatge directe, sense recaure en cercar la més bonica sonoritat, sinó la claredat dels mots. M'agrada el contrast entre les dues estrofes més llargues del poema. En la primera, se'm fastigueja la mirada amb imatges que fan mal a la vista. Els veig al davant, predicant mentides i presumint. Se'm contagia la ràbia no continguda de tots aquests versos.

    Però de sobte, la veu es fa més suau, que no més feble, per mostrar la realitat de les persones. La lluita diària, la superació, que encara em fa destacar més la sensació de mentida i falsedat que ja m'ha aparegut al cap amb l'estrofa anterior.

    En definitiva, mar, que m'agrada aquest poema. Potser estic una mica condicionada i sóc poc objectiva, per l'afinitat amb el missatge que dones. Però m'ha agradat el poema, i m'ha fet sentir, i això, és molt bo!

    No m'has soprès, excel·lent com sempre.

    Gràcies i abraçadotes!

    Salz.

  • Jo tampoc[Ofensiu]
    Somiadora Emboirada | 24-11-2010 | Valoració: 10

    No hagués pogut explicar millor el meu sentiment vers la visita del pastor.
    Una vergonya tot plegat.

l´Autor

Foto de perfil de Marc Freixas

Marc Freixas

725 Relats

1414 Comentaris

868715 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
Vaig neixer a Sant Pere de Riudebitlles -poble situat a la comarca de l'Alt Penedes amb provincia de Barcelona- un 13 de gener de 1975... o sigui que jo vaig arribar quan un impresentable moria pel be de tots en aquest mateix any.
Es ben cert que jo tambe soc fill d'una generacio covarda, pero per fer-hi quelcom, faig servir el poema com a fil conductor de la meva propia vida, i aixi, d'aquesta manera ressegueixo el bell paisatge de punta a punta amb el vers ben primitiu i nu... sense poema no soc res, i aixo ho saben be la gent que m'estima i m'envolta per aquest fotut mon que ens fa viure sempre depressa i a contracorrent.
Tinc una dona meravellosa,i dos fills maquissims : la Marina de 10 anys i en Biel de 3.
Prefereixo que no em valoreu, gracies.