HOLA CESC,

Un relat de: E. VILADOMS
Hola Cesc,
Et demanaràs per què t'escric una carta i per què em prenc la molèstia d'ensobrar-la, portar-la a Correus, franquejar-la i esperar que la rebis. Si ens veiem cada dia a la feina!
És veritat, coincidim a l'ascensor, davant la màquina del cafè, a la fotocopiadora, fins i tot vam seure de costat al dinar de Nadal. Hem parlat del temps, hem comentat les estrenes del cinema, la darrera aplicació de l'iPhone... gairebé sempre, atrafegats i voltats de gent.
El que t'he de dir és només per a tu, per això he decidit prescindir d'e-mails i mòbils. T'escric a mà, amb la Parker que conservo des de la primera comunió, mentre imagino la teva mirada passejant pel full i les teves mans acaronant-lo o, potser, rebregant-lo amb menyspreu.
Saps com sóc quan no tinc al davant una pantalla d'ordinador o una pila d'arxivadors? Per a mi no hi ha espectacle comparable amb veure sortir el sol ran de mar, les aigües enrogeixen i, per uns moments, diries que el món s'encendrà. De vegades vaig al bosc a caçar bolets, no per tornar-ne amb el cistell més o menys ple, ans el que em plau d'aquestes estones és sentir-me formant part de la natura. Quina comunió tan perfecta la d'una roca embolcallada per la molsa! Ara que som a finals d'hivern, un pit-roig desvergonyit visita sovint el meu jardí; veure'l picotejar entre els grocs narcisos, florits malgrat la neu, m'humiteja els ulls.
Amb discreció, per damunt les ulleres que ja he de portar per mirar de prop, t'observo sovint. Penso que, darrere el teu vestit fosc i el teu posat de cap de secció competent i pare de família responsable, hi ha un esperit sensible bessó del meu. Aquest convenciment és el que m'ha portat a escriure't així, a poc a poc i amb bona lletra.
Vols emocionar-te amb mi? Vols que compartim camí? Em conformo amb una part del trajecte, sense possessió ni dedicació exclusiva.
Mal que no em contestis, als teus ulls llegiré la resposta.
Ton

Comentaris

  • Invitació "Comuniquem-nos!"[Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda

    Com a finalista del VI Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio
    ens complau convidar-te a la II Trobada ARC de Literatura en Català
    i a l'acte de lliurament de premis i presentació del llibre "Comuniquem-nos",
    on es faran públics els premis principals del concurs.

    Invitació

    Associació de Relataires en Català (ARC)

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del Concurs ARC de Microrelats a la Ràdio “Comuniquem-nos!” i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, i per tal d’avançar feina, t’agrairíem que ens fessis arribar l’autorització perquè sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ COMUNIQUEM-NOS!, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “Comuniquem-nos!” que s’editarà a finals de 2016 mitjançant una plataforma digital de publicació.

    on vull constar amb el nom d'autor/a ...............................................................

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • ara m'adono[Ofensiu]
    Endevina'm | 03-04-2016

    que tots dos hem triat la carta a mà i amb estilogràfica, pura coincidència o potser algun forat de cuc ens ha comunicat el tema, que malgrat l'hem enfocat diferent, tots dos toquen la fibra, i també tots dos plantegem el tema amb finals diferents, ja que jo tanco una pàgina i tu dones opció a obrir-ne alguna més.

    Em sembla que ja sé com enfocar el boca orella d'aquest mes... ;-)

  • Una carta valenta,[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 30-03-2016

    generosa, molt ben escrita i amb final sorprenent.
    Una abraçada, Enriqueta.

  • D'un altre segle[Ofensiu]
    qwark | 28-03-2016

    Estava pensant en si a les papereries encara deuen vendre tinta per a plomes estilogràfiques però la reflexió suposo que és si algú avui encara escriu cartes d'amor a mà.

    Ara es veu que hi ha unes apps que t'instal·les al mòbil i et geolocalitzen i busquen homes o dones del teu interès que visquin a prop. Et mostren les seves fotos i vas dient que sí o que no amb un botó verd o un de vermell. I, no ho sé, suposo que després xateges amb emoticones i deu sorgir l'amor o alguna cosa remotament semblant.

    Llegir als ulls, escriure a mà, ànimes bessones... sembla com si parlessis d'un altre segle.

  • D'un altre segle[Ofensiu]
    qwark | 28-03-2016

    Estava pensant en si a les papereries encara deuen vendre tinta per a plomes estilogràfiques però la reflexió suposo que és si algú avui encara escriu cartes d'amor a mà.

    Ara es veu que hi ha unes apps que t'instal·les al mòbil i et geolocalitzen i busquen homes o dones del teu interès que visquin a prop. Et mostren les seves fotos i vas dient que sí o que no amb un botó verd o un de vermell. I, no ho sé, suposo que després xateges amb emoticones i deu sorgir l'amor o alguna cosa remotament semblant.

    Llegir als ulls, escriure a mà, ànimes bessones... sembla com si parlessis d'un altre segle.

  • D'un altre segle[Ofensiu]
    qwark | 28-03-2016

    Estava pensant en si a les papereries encara deuen vendre tinta per a plomes estilogràfiques però la reflexió suposo que és si algú avui encara escriu cartes d'amor a mà.

    Ara es veu que hi ha unes apps que t'instal·les al mòbil i et geolocalitzen i busquen homes o dones del teu interès que visquin a prop. Et mostren les seves fotos i vas dient que sí o que no amb un botó verd o un de vermell. I, no ho sé, suposo que després xateges amb emoticones i deu sorgir l'amor o alguna cosa remotament semblant.

    Llegir als ulls, escriure a mà, ànimes bessones... sembla com si parlessis d'un altre segle.

  • Ben trobat...[Ofensiu]
    brins | 26-03-2016 | Valoració: 10

    Després de parlar-nos de la calidesa que conté una carta escrita a mà, ens menes a un inesperat final que a més de confirmar-ho, ens mostra la complexitat dels sentiments humans. Un bon argument!

    Piar

  • Realista[Ofensiu]
    Vicent Terol | 25-03-2016 | Valoració: 10

    Un relat-carta-proposició. M'agrada perquè me'l crec, m'arriba realista. I la frase final tanca molt bé el text. Molt bé!

  • Sorpresa[Ofensiu]
    Materile | 20-03-2016 | Valoració: 10

    Una carta magnífica, amb tots els ets i uts, tal com ha de ser una carta.
    Hi ha coses que sembla que tenen més força, com la carta, escrites a mà: són més personals. En aquest cas, en Ton ha fet molt bé fent servir aquest contacte.
    Molt bona carta, Enriqueta, amb un final sorpresa.
    Materile

  • primera carta[Ofensiu]
    Endevina'm | 19-03-2016

    de tots els relats llegits fins ara, aquesta és la primera carta en si mateix. I he de dir que va plena de sentiment, escrita amb un estil correctíssim (no com aquesta paraula crec que inventada).
    Penses si ho has llegit bé, si has entès què hi diu, i està tan diàfana, que creus errar el criteri, però no, està clara com l'aire fresc i s'entén a la primera. Molt bona la redacció, i molt ben portada. Felicitats!

    Bona feina Viladoms!


    Ferran

  • Pobre[Ofensiu]

    No sembla que la cosa li vagi al seu favor, que li faci cas, malgrat que hagi fet una carta tan bonica. Però mai se sap, suposo que la qüestió és llançar-se i intentar-ho, tot i que jo no sé si m'hi atreviria d'aquesta forma. L'enhorabona pel relat i molta sort en aquest mes i en tots els queden (és clar).
    Edgar

  • Les paraules...[Ofensiu]

    Les paraules se les emporta el vent... i poden quedar o no, en els records.
    Les paraules escrites, i més si ho són manualment i es conserven poden arribar a tenir-ne força conseqüències.
    Valent, és valent aquest Ton... ho hauríem de dir inconscient?
    —Joan—

  • Importància[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 14-03-2016 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt això d'escriure una carta per una cosa tan important com és l'amor. Encara hi ha prioritats! Una abraçada, Enriqueta.

    Aleix


  • T'ho haig de dir.[Ofensiu]

    No vaig llegir la primera versió , però m'ha agradat aquesta on, de manera planera i valenta, en Ton sap fer arribar els seus sentiments, fer-los visibles, a l'espera de poder ser compartits, encara que sigui a bocinets.
    Enhorabona, maca!

  • Bonic[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 13-03-2016 | Valoració: 10

    Una carta plena de sentiments. Es preciosa
    Montse

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de E. VILADOMS

E. VILADOMS

70 Relats

778 Comentaris

80507 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Aprenent de relataire.
Gràcies a totes i a tots els qui passeu per aquí.