Escenes veïnals (IV)

Un relat de: Gabriel Boloix Torres

ABANS DE LA NIT, A MITJATARDA, LA BUGADA…
Estic escarxofada al sofa. M'he acabat de llegir Els Diez Minutos.M'aixeco del sofà, surto del menjador i entro al safareig.Miro i toco detingudament la bugada del Paquito, per saber si ja està eixuta.
Pel celobert veig l'Asunció.La crido, però no em sent.
Li volia recordar que aquesta nit emeten un capítol especial del Cor.
Ja s'ha assecat la roba.La fico en un cubell i l'entro al menjador.Mentre planxo, recordo que el Paquito gairebé no es va fixar amb el meu nou pentinat.
Guardo la roba planxada i ben plegada a l'armari del dormitori.
Em quedo una estona contemplant una fotografia vella d'ell i jo.Intento calcular els anys que fa que estem junts.
M'assec de nou al sofà.Se m'escapa un sospir de cansada que estic.
Penso:què puc fer per sopar?.
I recordo la rutinària pregunta de cada vespre quan ell arribi:
Nena,avui, que has fet per sopar?.
A LA NIT…
Oh,no!.El Paquito dormit, com sempre, amb la ràdio al costat amb el seu programa nocturn predilecte, aquell en el qual el fútbol, el fútbol i el fútbol per damunt de tot!.
Ai, el meu carinyo dormit i jo sense el rutinari bona nit i el monòtom últim petonet del dia des de fa trenta anys.
I al seu costat apart de la ràdio la inolvidable gibralleta, l'ampolla d'aigua, les gotes pel nas, el paquet de mocadors i el diari esportiu.
Oh,no!.I el pitjor...els seus insuportables roncs!.
Oh,no!.Els meus rulos pel terra!.Quin desatre de permanent!.
Les agulles trencades!.I el meu cabell poc arrissat!.
Ah!.La pròxima setmana l'aniversari d'en Paquito,doncs així la pròxima setmana a la perruqueria de la Puri.
Ah,sí,sí...la crema antiarrugues per la nit i les herbes per la son recomenades per la Úrsula de la dietètica.
Ui, increïble!.La Karina sense crema antiarrugues...que jove i que maca!.
I al Lecturas...a l'última pàgina...quina pena!.La nena de la Rociïto encostipada!.
I a l'última pàgina del Diez minutos la família reial de dol...igual que la pobra Asunsió.
Uf, només un dia pel gran concurso del Telecupón de Telecinco.
I demà un capítol nou del Cor de TV3.Quina emoció!.
I demà passat la nova temporada de rebaixes!.Per fi,rebaixes!.
Oh,no...damunt la cadira...els pantalons, els calçotets i els mitjons bruts d'en Paquito!.I la bata blava, i la camisa de dormir encara amb les taques marrones!.Quin desastre!.
Molta propaganda a la tele de detergents, però la meva roba encara bruta, resseca i tacada.
A sobre la tauleta...la crema antiarrugues, les herbes, les ulleres, els mocadors, l'aigua mineral.I que més?.
Ah,si!.El despertor connectat a les set.
El Paquito dormit com una soca i jo més fresca que una rosa!.
Quina enveja!.I quin corcó amb els seus roncs!



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Gabriel Boloix Torres

Gabriel Boloix Torres

84 Relats

8 Comentaris

77537 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
Agraïr a Relats en català que en seu dia publiqués tots aquests textos que vaig escriure ja fa molt de temps.

Agrair-te a tu lector-a que els estiguis llegint.
****
Vaig entrar per casualitat en aquest portal i vaig decidir la primera vegada, com si fos un joc penjar-hi algún text, ho vaig fer sota l'àlies de SRBOTO08.
****
En Gabriel ha publicat una dotzena de relats i poemes en llibres col·lectius, ha format part d'entitats literàries, ha guanyat algún que altre premi i també ha publicat alguna obra a nivell individual. També ha publicat sèries de poemes al portal literari www.Joescric.com

Vet aquí algunes de les meves pàgines:
http://naufragiobrer.blogspot.com
http://escritsdelfum.blogspot.com
http://illadelfum.blogspot.com
www.facebook.com/lilladgboloix

Salut i lletres!!!