El meu paisatge (II)

Un relat de: Gabriel Boloix Torres

EL MEU PAISATGE (II)

Camps d'ordi, camí de til·lers

Al límit entre Santa Coloma i Sant Boi hi ha un camí encimentat d'un gris calcat als núvols espessos de la boira.
La monotomia del gris només es trencada per alguna pintada negra.
A una banda del camí hi ha un camp d'ordi, més aviat petit, que segons l'època de l'any pot ser marró, verd o groc.
Vist de lluny ens podem fixar en els tres pals marrons i prims de telèfon que l'atravessen.Aquest camp te diversos desnivells observables des de l'inici del camí.Entre el camp i el camí hi ha una renglera de faroles, pròpies d'una autopista.
A l'altre banda del camí hi ha una vorera de ciment ampla, guarnida per un grup de til.lers petits i ben arrenglerats.
La vorera esta constantment acompanyada per un mur antic, alt, llarg, fosc i construit amb pedres.La foscor del mur es dilueix per les pintades blanques i algún que altre grafiti.
La meteorologia condiciona aquest camí.El mal temps ens facilita trepitjar el fang relliscós de la vorera del camp i també ens facilita respirar fort l'olor fresca de la terra humida.
El bon temps ens facilita trepitjar la terra seca i aspre i tastar el gra insípid de les espigues d'ordi.
Sempre regna una calma imperturbable acompanyada ocasionalment pel vent que en certes èpoques de l'any arrossega les fulles dels til.lers. Potser és un paisatge qualsevol, però ja forma part dels meus paisatges.



Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de Gabriel Boloix Torres

Gabriel Boloix Torres

84 Relats

8 Comentaris

77543 Lectures

Valoració de l'autor: 9.33

Biografia:
Agraïr a Relats en català que en seu dia publiqués tots aquests textos que vaig escriure ja fa molt de temps.

Agrair-te a tu lector-a que els estiguis llegint.
****
Vaig entrar per casualitat en aquest portal i vaig decidir la primera vegada, com si fos un joc penjar-hi algún text, ho vaig fer sota l'àlies de SRBOTO08.
****
En Gabriel ha publicat una dotzena de relats i poemes en llibres col·lectius, ha format part d'entitats literàries, ha guanyat algún que altre premi i també ha publicat alguna obra a nivell individual. També ha publicat sèries de poemes al portal literari www.Joescric.com

Vet aquí algunes de les meves pàgines:
http://naufragiobrer.blogspot.com
http://escritsdelfum.blogspot.com
http://illadelfum.blogspot.com
www.facebook.com/lilladgboloix

Salut i lletres!!!