ELS COLORS DELS SEUS ULLS

Un relat de: PERLA DE VELLUT
ELS COLORS DELS SEUS ULLS


Dos ulls hialins li flueixen tendres,
com a dos solcs semblant sols,
brillaven com a fanals d’admiració.

Jo els veia totes les dies abocant-me
sobre la finestra que donava al carrer.

Quines mans més fines, com a robins,
desitjables per a la lluna i per a mi
s’emparellaven a la meua il•lusió,
en la meua intimitat llueixen
els seus ulls plens d’espurnes.

Se m’embolicaven des del dia a la nit
generoses com a gemmes bategant
per a assaborir un únic batec
i jo enamorat de la seua airositat.

Aleshores vaig prendre un aire seré
com si fóra una onada de la mar,
que ressalta des de la finestra
fins als colors dels seus ulls.




Autor: PERLA DE VELLUT

Comentaris

  • Gràcies Joan G Pons[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-09-2020

    Gràcies Joan G. Pons, per la teua visita i el teu amable comentari, on m'expliques que els "ulls" són molt suggerents i molts tendres. M'alegre de que t'haja agradat.
    Saluts i cuida't...

  • Suggerent [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 27-09-2020 | Valoració: 9

    Molt suggerent la valoració del ulls i els seus colors.
    Donen expressió al rostre i es com un llenguatge.
    Bon relat, PERLA.
    Joan

  • Gràcies...Falciot blanc...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-07-2020

    Gràcies Falciot blanc, pel teu amable comentari, on m'expliques que és "una finestra a l'ànima" i que veritablement mirant els ulls de les persones podem saber el seu interior que siga bo o dolent. M'alegre molt de que t'haja agradat. Saluts. PERLA DE VELLUT

  • Una finestra a l'ànima.[Ofensiu]
    Falciot blanc | 15-07-2020

    Que hi pots veure dins els ulls? Sentiments, la veritat què no es pot amagar, per a mi són la llum dels anhels, bons o dolents, mirant els ulls de les persones accedim al seu interior més íntim. Tu o descrius de manera molt entenedora, i traspua l'orgull de posseir-los.

  • Gràcies Ningú[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 30-04-2020

    Gràcies Ningú, pel teu amable comentari on m'expliques molt bé el meu poema "Els colors dels seus ulls". Gràcies per dir-me que és amor pur, senzill i entregat.
    Saluts
    PERLA DE VELLUT

  • Tendresa[Ofensiu]
    Ningú | 30-04-2020 | Valoració: 10

    L'amor i afecte que sents tal i com el descrius és una bellesa. Es percep un amor pur, senzill, i entregat. Una joia d'escrit.

  • Gracias generosa Canela fina[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 29-04-2020

    Gracies pel teu bon comentari I per la teua visita. M'alegre que et vaja be, a pesar dels Confinats... Abracada

  • Bellesa[Ofensiu]
    Canela fina | 29-04-2020 | Valoració: 10

    La bellesa observada a distància, un escrit adient pel moment que estem vivint, la bellesa sempre serà bella encara que sigui des de la finestra.
    Gràcies per tan belles paraules. Una abraçada;

  • Gràcies...Miquel Seguí Cases[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 22-04-2020

    Gràcies Miquel, per la teua visita i pel t eu comentari on em dius que es un bon poema d'amor. Ah, sí, el facebook no el tinc i no m'interessa en absolut, ja tinc prou coses per a llegir.
    Gràcies per passar-me el teu telèfon de whatsapp. Mol bé, me l'apunte.
    Fins ara ningú me l'havia passat...
    Saluts.

  • L´AMOR....[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 22-04-2020 | Valoració: 10

    MOLT BON POEMA D´AMOR!

    AISSSS L´AMOR....


    RAFEL, TENS FACEBOOK??

    PER ESTAR EN CONTACTE, EL MEU TELÈFON ÉS: 669718032 WHATSAPPS

    SALUTACIONS

  • Gràcies...Neus Marín[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-04-2020

    Gràcies Neus Marín, pel teu amable comentari on em dius que és la flaire del sentiment. M'alegre molt. Doncs et comente que anem bé, la meua dona i jo, en aquest temps de confinament, barrejant els dies, fent de tot. També em dóna temps a fer una bona estona de bicicleta estàtica, que tinc en el soterrani, per a mantindre'm en forma. Llig alguna cosa sobre tot un bon llibre de un tal Francés Bodí, (la passejadora de gossos), el qual es fica dins de la pell d'ella. És un espert en filosofia. Aquest llibre és del Club de lectura d'aquí del meu poble. I l'encontre amb aquest, s'aplaçat per qüestió del coronavirus. Aguatar marea. Ja veurem quan serà la reunió, amb Francés.
    Gràcies per la teua visita.
    Una abraçada.
    PERLA DE VELLUT

  • Hola, Perla de Vellut[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 21-04-2020 | Valoració: 10

    Primer de tot espero que tot vagi bé, en temps complicats com aquest que estem vivint. .
    En segon lloc, com sempre sense paraules , les teves poesies són fantàstiques.
    És la flaire del sentiment.
    Enhorabona, com sempre...
    Una abraçada
    Neus

  • Gràcies...Atlantis...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 21-04-2020

    Gràcies Atlantis pel teu amable comentari on m'expresses que és enamorar-se dels ulls de la meua musa. Sí, així és, tanque el poema des de la finestra fins als seus ulls. Realment fou una bona inspiració, per un ulls plens d'amor.
    Una abraçada.
    PERLA DE VELLUT

  • enamorar-se d'un ulls[Ofensiu]
    Atlantis | 21-04-2020

    Un poema d'amor amb la teva especial sensibilitat. Els ulls, o millor dit la mirada és una de les coses que arriben més. Jo els tinc petits i no tenen res d'especial, però quan estic enamorada tothom em diu que em brillen.

    El que m'ha agradat és és quan els mires per la finestra i el últim paràgraf que tanca molt bé el poema.

    Cuida't

  • Gràcies...Montseblanc[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-04-2020

    Gràcies Montseblanc, pel teu comentari on em dius que he ressaltat "les finestres" dels ulls de la meua amada, enamorada. Sí, fou una gran inspiració veient, els ulls de la meua enamorada.
    Una abraçada.
    PERLA DE VELLUT

  • Gràcies...Lluís Pagès.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 20-04-2020

    Gràcies Lluís, pel teu amable comentari, on m'expliques molt bé, qué són versos hialins, i per dir-me que com autor trace la bellesa femenina. Gràcies pel teu "bravo".
    Saluts. PERLA DE VELLUT

  • Finestres[Ofensiu]
    Montseblanc | 20-04-2020

    Ja diuen que els ulls són la finestra de l’ànima, i tu t’hi has abocat, des de la teva finestra i des de la teva sensibilitat, has vist els ulls de la teva enamorada en tot el seu esplendor.

  • Versos hialins[Ofensiu]
    llpages | 19-04-2020 | Valoració: 10

    L'adjectiu hialí, segons el diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans, fa referència tant a fet de ser "transparent com el cristall", com al fet "que conté vidre". A la majoria ens costaria de relacionar aquests trets, més aviats propis d'elements molt sòlids, als ulls humans. Però aquest poema ho fa, i amb molt d'encert. És la traça que té el seu autor en ressaltar la bellesa femenina, en aquest cas a través dels ulls, i en il·lustrar-nos amb adjectius poc comuns. Un doble encert, bravo, Perla de Vellut!

  • Versos hialins[Ofensiu]
    llpages | 19-04-2020 | Valoració: 10

    L'adjectiu hialí, segons el diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans, fa referència tant a fet de ser "transparent com el cristall", com al fet "que conté vidre". A la majoria ens costaria de relacionar aquests trets, més aviats propis d'elements molt sòlids, als ulls humans. Però aquest poema ho fa, i amb molt d'encert. És la traça que té el seu autor en ressaltar la bellesa femenina, en aquest cas a través dels ulls, i en il·lustrar-nos amb adjectius poc comuns. Un doble encert, bravo, Perla de Vellut!

  • Versos hialins[Ofensiu]
    llpages | 19-04-2020 | Valoració: 10

    L'adjectiu hialí, segons el diccionari de l'Institut d'Estudis Catalans, fa referència tant a fet de ser "transparent com el cristall", com al fet "que conté vidre". A la majoria ens costaria de relacionar aquests trets, més aviats propis d'elements molt sòlids, als ulls humans. Però aquest poema ho fa, i amb molt d'encert. És la traça que té el seu autor en ressaltar la bellesa femenina, en aquest cas a través dels ulls, i en il·lustrar-nos amb adjectius poc comuns. Un doble encert, bravo, Perla de Vellut!

  • Gràcies...Naiade...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-04-2020

    Gràcies Naiade, pel teu amable comentari, on em dius que és molt sensual i que t'atrapa en tot el seu contingut, amb tot el seu amor. Me n'alegre de que t'haja agradat molt.
    Una abraçada
    PERLA DE VELLUT

  • Gràcies...Vicent Llémena i Roldan[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 17-04-2020

    Gràcies Vicent Llémena, pel teu amable comentari. Em dius que dec estar molt enamorat de la meua dona. Doncs sí. L persona de la foto no és la meua dona, és una foto anònima que me la va penjar una amaiga relataire i que em va semblar molt apropiada per al meua perfil. Sí, fou una inspiració amb molta fantasia, on els ulls són els protagonistes de tot el contingut.
    Salut. PERLA DE VELLUT

  • Sensual[Ofensiu]
    Naiade | 17-04-2020 | Valoració: 10

    Un poema que dona calma, que t'atrapa dins la xarxa d'amor i desitg que vas teixint amb suavitat a travers del color dels seus ulls.

  • Gràcies...Romy Ros[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-04-2020

    Gràcies Romy pel teu comentari, on em felicites per aquest poema. I jo t'ho agraeïx. Realment fou una bona inspiració per a deleitar-se d'uns ulls hialins.
    Una abraçada...
    PERLA DE VELLUT

  • Hola Perla de Vellut[Ofensiu]
    Romy Ros | 16-04-2020 | Valoració: 10

    Primer de tot felicitats per aquest poema tan exquisit. M'han agradat els ulls cristal.lins de la protagonista.
    Gràcies pel teu comentari al meu relat fictici de L'eixavuiro inoportú. La paraula eixavuiro vol dir esternut. A la comarca d'Osona encara s'utilitza. I sempre m'ha fet molta gràcia! Eixavuirar és fer atxím! Fer un esternut. Ara ja pots afegir una paraula més al vocabulari
    Una salutació molt cordial,
    Romy Ros

  • Gràcies...Helenabonals...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-04-2020

    Gràcies Helena, pel teu amable comentari, on em preguntes amb tot el teu cor que si és veritat que vaig vore aquells ulls hialins per la finestra. I jo et comente que és tota fantasia, clar i amb moltes metàfores per a fer-lo més bonic. La poesia et porta als ulls, sí...
    Una abraçada...
    PERLA DE VELLUT

  • Aquesta vegada sí[Ofensiu]
    helenabonals | 15-04-2020 | Valoració: 10

    És rodó i molt romàntic, aquest poema, de veritat els veies aquests ulls tots els dies abocant-te "sobre la finestra que donava al carrer"? Molt líric, a més.
    Nosaltres els veiem també abocant-nos en aquesta finestra de poesia que porta als seus ulls.

  • Gràcies Sr.Garcia[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-04-2020

    Gràcies SrGarcia, pel teu comentari, on em dius que igneres el motiu dels colors dels ulls. Cadascú és un món per pensar els colors. Jo expresse els colors dels ulls que són hialins i així ho poetitze, com m'havia inspirat. En el poema queda reflectit l'admiració dels colors dels ulls.

  • SrGarcia | 15-04-2020

    Mai m'he fixat en els colors dels ulls; ignoro el motiu, però és una cosa que tant me fa.
    Una altra cosa és la mirada, els ulls mateixos; aquests sí que són molt eloqüents:
    "en la meua intimitat llueixen
    els seus ulls plens d’espurnes."
    Els ulls es poden clavar, tothom entén que això és una metàfora, però és ben literal si el fet de clavar-se es refereix al cervell.
    Molt ben expressat, Perla de vellut.

  • Gràcies Kefas...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-04-2020

    Gràcies Kefas, pel teu amable comentari, on em dius que és una passió. Jo poetitze i tu copses molt bé, doncs em dius que no tens clar els meus versos, però que sí, t'atrapa. M'alegre de que t'haja agradat.
    PERLA DE VELLUT

  • Gràcies Nil...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 15-04-2020

    Gràcies Nil, pel teu comentari, on m'expliques molt bé els ulls quan són enamorats. Aqueixos ulls són bellament poetitats, en el meu poema. Procure ser bon poeta, harmonitzar els versos.
    PERLA DE VELLUT

  • Passió[Ofensiu]
    kefas | 14-04-2020

    De vegades m'hi embolico amb els teus poemes. És com si em llencéssis a sobre una xarxa de passió que m'atrapa sense que tingui clar què m'estàs explicant.

  • enamoradors...[Ofensiu]
    Nil de Castell-Ruf | 14-04-2020 | Valoració: 10

    Els ulls sempre han estat l'espill de l'ànima. Si és veritat que tenim idealitzats els de color blau, sense menystenir els verds. Els altres colors d'ulls, passen de puntetes allà on abunden més. Sempre ens atrau el que no tenim. Però quin valor tenen uns ulls, per més clars que siguin, sinó ens suggereixen bondat, amor i noblesa. En el teu poema no només els ulls són pedres precioses, sinó que també enamoren per les virtuts que amb bona traça poetitzes. Salut, Nil.

  • Molts ànims![Ofensiu]
    NADINE | 14-04-2020

    Molt i molts ànims, PERLA DE VELLUT!
    Mirant endavant i escrivint (que ho fas molt bé) és la millor manera de superar les adversitats. Molta força!
    Nadine

  • Gràcies Nadine.[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-04-2020

    Gràcies Nadine, pel teu amable comentari al meu poema "Els colors dels meus ulls", on em dius que és un bonic poema i ulls especials. Et comente que la paraula "hialins", significa: transparent com el cristall. En castellà: hialinos.
    Me n'alegre de que t'haja agradat...
    Salutacions.
    PERLA DE VELLUT

  • Ulls especials[Ofensiu]
    NADINE | 14-04-2020 | Valoració: 10

    Bonic poema, que ens parla de com veus tu els ulls de la teva estimada. I com deia Béquer: "el alma que hablar puede con los ojos, también puede besar con la mirada"
    Ulls plens d'espurnes, crec que ja ho has dit tot.
    Tan sols, em queda un dubte: la paraula "hialins" no l'he sabut trobar al diccionari. Si em pots il.lustrar... t'estaré agraïda.
    Gràcies pel teu comentari al meu segon relat. Salutacions
    Nadine

Valoració mitja: 9.93