UNA VISITA INESPERADA (CONTE)

Un relat de: PERLA DE VELLUT

UNA VISITA INESPERADA
(CONTE)


Havia vingut per sorpresa, sense previ avís, i no havia fet per a quedar-se. Una visita inesperada, i que no m’agradava en absolut.
Al llarg dels quatre dies i tres nits que va estar en casa, vaig tractar per tots els mitjans de fer-li la vida impossible, però sempre escapava a les meues indirectes que, per altra part, més directes no podien ser. No vaig tenir més remei que, en certa manera, adaptar-me a la seua companyia, encara que jo continuava insistint en la meua tenacitat.

Assolia traure’m de polleguera, i ho feia ben prompte, de bon matí, en el meravellós instant del café… una bona tassa de café ben calent, quasi bullint, és com a mi m’agrada. Bufar abans de fer el glop, i notar com baixa fins a l’estómac.
Per a mi representa aquesta sensació del dia, amb sensatesa, que t’invita a afrontar amb sensatesa i harmonia totes les situacions adverses que el nou dia puga aventurar-te. Des d’aquest instant, quan a penes en el rellotge marca les vuit del matí, ja venia airosa a molestar-me. Era la seua forma de ser que tenen totes, sense excepció.

Sempre va aconseguir el seu propòsit. Obstaculitzar el meu pensament, fins a la meua inspiració. Feia que no obtinguera concentrar-me en allò que fera. Tota la meua atenció era captada per ella, fins i tot, quan la seua presència s’escapava de la meua ment, ella, venia a recordar-me’l. Em seguia allà on fora i no hi havia forma de fer-la desistir.

Sé, positivament, que hi ha una manera radical i fulminant de desfer-me de la seua presència, però no podia fer ús d’ella, perquè la seua reacció em perjudicava a mi també. Soc al·lèrgic a aquest tipus de solucions, i no em proven. En innumerables ocasions li vaig obrir la porta per a invitar-la a marxar, però era inútil, ella sempre s’allunyava d’aquesta i desapareixia per uns instants, fent-me creure que hi havia marxat sense haver-la vist. Altres vegades, fugia veloçment a les meues escomeses que cada vegada eren més enèrgiques…

Fins que un dia, el quart concretament, molt de matí, en seure’m en la poltrona per a assaborir aquella tassa de café, la vaig veure enfront de mi, boca per amunt, immòbil… ja no es movia al meu voltant. Aquella maleïda visita hi havia aplegat a la seua fi de la seua existència. Aqueixa és la vida de les mosques, de tres a quatre dies, no solen viure més, però mentre ho fan… ens donen treva.

Comentaris

  • Exquisit![Ofensiu]
    Abel Maestre | 29-03-2024 | Valoració: 9

    Bon dia, la manera de fer servir el vocabulari en una mena de joc interpretatiu pel lector em sembla excel·lent. M'ha semblat molt interessant. Bona tarda, Abel.

  • ostres...[Ofensiu]
    Richy_llibres | 05-11-2023

    Primer pensava que parlaves d'una persona, fins que al final se sap de què es tractava. Molt ben portat!

  • Sensibilitat[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 03-10-2023 | Valoració: 10

    Molt bon Relat. Connectes fàcilment i de forma sensible.
    Enriqueig la seva lectura. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Salutacions molt cordials.

  • Agraïment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 02-10-2023

    Moltes gràcies Perla de Vellut, pel teu amable comentari al poema El bosc encantat. T'ho agraeixo molt.
    Rosa.

  • Les coses petites, mai més ben dit[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 27-09-2023 | Valoració: 10

    Sembla mentida com podem treure el fruit de coses tan petites i tant quotidianes com la presència d’una mosca emprenyadora. Un relat deliciós, proper i en el que tots ens hi hem sentit identificats, sobretot aquest estiu. Una forta abraçada.

    Aleix

  • INTERESSANT[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 25-09-2023 | Valoració: 10

    Tornat a llegir. Molt interessant. Pincellades sensibles.
    Felicitats.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat. Ja tindré en compte el que dius sobre els títols. Gràcies. Salutacions molt cordials.
    ............

  • Realitat O ficció[Ofensiu]
    aleshores | 22-09-2023

    Gràcies pel comentari. Sobre quan hi ha de ficció O de realitat en el relat: La mort és real, però la causa no . Ni hi va tenir res a veure el fanatisme esportiu.

  • un relat molt entrentigut i he gaudit llegint-lo[Ofensiu]
    Noia Targarina | 20-09-2023 | Valoració: 10

    Bona vesprada Perla de vellut,

    Moltes gràcies pels teus comentaris als meus relats.

    M' agradat molt el teu relat i he gaudit molt llegint-lo.

    Espero el teu pròxim relat.

    Una abraçada

    Noia Targarina

  • publicat[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 20-09-2023 | Valoració: 10

    Gràcies.

    https://www.guimera.info/wordpress/tribuna/una-visita-inesperada/

    Antonio Mora Vergés

  • Agraïment[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 19-09-2023

    Moltes gràcies PERLA DE VELLUT pel teu comentari al meu relat Concert i desconcert..Me n'analegro que hagis passat una bona estona

  • Alta tensió. Perfecte ![Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 19-09-2023 | Valoració: 10

    Em deixes publicar-lo a guimera.info?

  • Sorpresa![Ofensiu]
    MC Vidiella | 18-09-2023

    M'admira que amb una cosa tan petita hagis muntat un relat llarg i intrigant fins al final. Et felicito.
    Vull agrair-te el comentari que vas fer al meu relat La ràdio. És veritat, quanta companyia que feia la ràdio!, fins que va arribar la televisió i va quedar arraconada. Però s'ha recuperat de l'atzucac. Ara conviuen una i l'altra.
    Moltes gràcies per donar-me la benvinguda.
    Maria Carme

  • Agraïments [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-09-2023

    Hola, Helena: Gràcies per la teua amabilitat de llegir-me el meu relat i la teua opinió.
    M'alegre que t'haja agradat.
    Cordialment.

  • Una, només?[Ofensiu]
    helenabonals | 14-09-2023


    Normalment, com amb els bolets, si n'hi ha una n'hi ha més d'una!
    Molt sorprenent aquest relat!

  • Interessant [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 13-09-2023 | Valoració: 10

    Molt bon Relat, Conte. Ben explicat amb excel·lents referències.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Cordialment,

  • Enserio???? [Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 13-09-2023 | Valoració: 10

    Molt bon relat!
    Ben divertir, es final es flipante, no ho esperaba gens!
    Aisss sa mosca!
    Enhorabona Perla de vellut i moltísimes gràcies!
    Att: Miquel Seguí Casas

  • Enhorabona[Ofensiu]
    Neus Marín Cupull | 12-09-2023 | Valoració: 10

    Hola, Perla,
    Ja estic de tornada, a veure si puc entrar més a la pàgina, compartir textos i gaudir de les lectures. Com sempre, gràcies per recordar-te de mi.
    M'ha agradat molt aquest conte. Recordo els primers que vas fer!, renoi com has millorat amb la narrativa. Enhorabona, de tot cor, segueix així.
    Fins aviat,
    Neus

  • Divertit i punyeter[Ofensiu]
    Helena Sauras Matheu | 12-09-2023 | Valoració: 10

    Bona tarda, Perla de Vellut:

    El teu relat m'ha encuriosit fins al final. Aquesta visita inesperada la tenies ben tramada i, fins l'últim paràgraf, no he sabut a què et referies. Ets molt hàbil escrivint prosa també, com sempre demostres.
    M'ha semblat un relat punyeter i divertit a la vegada.

    Una abraçada i que la inspiració et continui visitant aquest setembre.

    Helena

  • La visita[Ofensiu]
    Prou bé | 11-09-2023

    Malgrat que has anat deixant anar alguna pista a la intuïció dels qui llegim, el final és inesperat. Tot el relat és de molt bon llegir.
    Escriu més prosa , Perla, abans ho feies...
    Amb total cordialitat

  • Mosques i gent insuportable (per nosaltres)[Ofensiu]
    aleshores | 11-09-2023

    Humor alegòric: la pobra mosca càrrega amb les nostres manies i incompatibilitats personals.

  • visita no desitjada[Ofensiu]
    Atlantis | 09-09-2023

    Ben trobada la descripció de la visita que et molesta i no saps com fer-la fora. El final t'ho aclareix tot. Les mosques!!!

  • Mosques.[Ofensiu]

    Un conte genial! I amb un final inesperat. Molt ben relatat i la veritat és que m'ha sorprès la teva habilitat narrativa en aquest gènere literari tenint en compte que en el de la poesia ets dels més apreciats a R.C.

  • Una mosca!![Ofensiu]
    Rosa Gubau | 09-09-2023 | Valoració: 10

    Quin relat més encertat i divertit. La sorpresa final m'ha fet somriure, no m'ho esperava ni de bon tros que acabés sent una punyetera mosca emprenyadora. M'ha agradat com s'ha anat desenvolupant aquest conte.

    M'ha sorprès i m'ho he passat fantàsticament. Bon relaat PERLA DE VELLUT

    Cordialment.

    Rosa.

Valoració mitja: 9.92