EL SOL IX DE LA RIBERA

Un relat de: PERLA DE VELLUT


EL SOL IX DES DE LA RIBERA


El cel és tot blau
i s'encén la primavera,
on el tebi migdia
anuncia nova melodia.

El sol ix des de la ribera
i en un sol moviment
sobre un mar que espera,
el teu desig ampli
alena cada sospir d'albor.

El cel és el teu centre
on vius tan formosa
i l'argent del teu sol
vibra amb simpatia,
és el fons del meu cor
amb llum cristal·lina
avidesa del mar per sentir-te.

Deixa'm mirar-te sempre
amb el cel del meu cor
en el delit de la fantasia,
per a no oblidar-te mai,
i regalar-te la il·lusió
des de la meua flor sentida.

Comentaris

  • Des del cel del teu cor...[Ofensiu]

    Bona tarda, Perla de Vellut:

    Des del cel del teu cor comparteixes emocions que ens arriben. Versos que ens fan somniar i alegrar-nos d'aquesta primavera que ix per la ribera. És un sol que es va allargant com el dia que creix i ens il·lumina amb el pas de cada estrofa.

    Les il·lusions i les fantasies que no ens faltin mai.

    Gràcies pels comentaris als meus relats, intento aprendre amb cada un d'ells.

    Una forta abraçada,

    Helena

  • Agraïment[Ofensiu]
    Nua Dedins | 05-05-2024 | Valoració: 10

    La natura, la llum d'aquesta estrella que tanta vida ens dona i ens inspira poemes com aquest! Enhorabona!!!
    T'agraeixo de tot cor els teus comentaris en el meu darrer relat 'La nuesa dels intramurs'. Gràcies per llegir, per compartir, per les teves paraules!!! I sí, sempre aprenem coses, com rius petits però tant meravellosos (com tots els rius!) com és el Gurri!
    Gràcies de nou i molt bona setmana!

  • Impacte[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 05-05-2024 | Valoració: 10

    Llegeixo., "s'encén la primavera". Ja la tenim aquí. Aviam amb quina força ens visita. M'agrada molt, aquest Relat. Enhorabona.
    Agraeixo el teu comentari al meu Relat.
    Prenc nota, sobre les teves recomanacions sobre ortografia. Gràcies.
    Salutacions molt cordials.




  • Lluent com un astre[Ofensiu]
    helenabonals | 04-05-2024 | Valoració: 9

    Identificar l'estimada amb la llum del sol és el més i millor que es pot fer en l'amor!
    Felicitats!

  • Sol, cel, primavera i mel[Ofensiu]
    Miquel Seguí Cases | 04-05-2024 | Valoració: 10

    La primavera, el sol i el cel sempre fan que tot brilli de manera diferent, tot això combinar en l'amor i la poesia fan que sigui una combinaciò marevellosa!
    Molt bona faena Perla de vellut!

  • El sol és tot blau...[Ofensiu]
    Prou bé | 30-04-2024

    Una bella imatge per un bell poema!
    Amb total cordialitat

  • Sempre[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 30-04-2024 | Valoració: 10

    Sempre mirar-te.... Bon amic Sol...
    Poètic. Suggerent. Molt bon Relat, ple de tendresa.
    Salutacions molt cordials.

  • Amb cor i ánima[Ofensiu]

    Avui dia es parla d'ecologistes més que mai. Moviments en defensa de la terra neixen arreu. Els polítics, els esquerrans sobretot, s'ho fan seu aquest discurs que preconitza la ciutadania conscient del perill que representa anar contra la naturalesa.....bla, bla, bla...Però qui gosa impregnar aquest debat de poesia?, doncs cap! Això dit ara i adés ve a torn per aquest bellíssim poema que exalta la bellesa de l'Albufera de València, patrimoni immaterial dels valencians i per extensió del món. Tu, com els nostres antecessors poetes andalucins dones cor i ànima amb paraules belles a aquest paisatge tant entranyable i sentit per la gent que veu eixir des de la ribera el sol cada dematí.Enhorabona Perla de Vellut.

  • Sensibilitat...[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 29-04-2024 | Valoració: 10

    i tendresa. Natura, primavera, amor i melodia. Un bonic poema que aflora d'un cor amarat d'il.lusió i vida.
    M'ha agradat molt.
    Enhorabona.
    Una abraçada.
    Rosa.

  • La naturalesa.[Ofensiu]
    SrGarcia | 29-04-2024

    Destaco en aquesta poesia la projecció dels sentiments sobre la naturalesa: la ribera, el mar, el cel, el migdia, el sol, la flor.
    Això està molt bé. Sovint tenim massa tendència a tancar-nos i no voler veure res, un error, la naturalesa sempre estarà a la nostra vora. És apreciant-la a ella com millor ens entendrem nosaltres mateixos.

Valoració mitja: 9.83