Diàleg interior

Un relat de: aleshores
- Sempre teniu, vos, el mateix estil, un monòleg interior del qual mai no en sortiu. Vull que feu una conversa real, no que ens l'expliqueu!, va dir-me el cap de l'escola d'escriptura creativa per a monologuistes recalcitrants.

- Però què és una conversa real: un joc de despropòsits seguit d’un altre de més gran? Vaig respondre.

- Aquí no en volem de sermons o discursos rondinaires, volem que ens digueu allò que us surt directament del pensament sense filtre, amic! Tal com raja!

- Diàlegs tals com: “com esteu? Bé, molt bé, i vos?”

- Home!, per alguna o altra cosa cal començar!

- No m’agraden les converses - vaig prosseguir -,…es comença per un costat i mica en mica et despulles, verbalment! - Ja m’ho deien que no parlava si no era per "sentar cátedra", com nostre senyor! En concret em deien: “Filòsof del collons".

- I per això us van castigar a dos cursos seguits en l'escola d’Escriptura creativa?

Per això i perquè m’agradava la professora pel-roja, també, i m'ho vaig fer venir bé. (És que les pèl-roges em trastornen, tu!, diria en diàleg però m’ho callo per educació i no fer enrojoli cap pèl-roja - no pell-roja que és un altre concepte!)

- I com ho vau saber que aquí hi havia una pel-roja?

- Bé, passejant, passejant, encuriosit, havia vist el taller i per allà trastejava la susdita pèl-roja. S’assemblava enormement a la de la llibreria Urriza del carrer Major de Lleida, sap! ...Quins moments! Cada dimecres tarda, quan sortíem de passeig que ens donaven els benèvols capellans (tot s’ha de reconèixer) em girava tot passant i la veia despatxant just en front de la òptica on, quan se'm trencaven les ulleres de pasta al pati, havia d’acudir, amb permís dels capellans, es clar, que no sabien (o potser també!) de la existència de la dependen …

- Ja me n'he anat un altre cop al maleït monòleg interior. Au!, apa!, adéu-siau! i bon dia tingueu conversadors.

Comentaris

  • Necessari.[Ofensiu]

    Els diàlegs interiors a voltes ens porten devers el més íntim de nosaltres mateixos, la vida a corre-cuita que duen no és pas que els faciliti gaire. El teu diàleg m'ha semblat original i amb certa dosi d'humorisme fi, amb segones intencions...Per això se m'ha fet bo de llegir. Nil

  • Diàleg de totes totes[Ofensiu]
    Prou bé | 08-01-2023

    Qui ho diu que parlar amb un mateix no és dialogar?
    Un bon relat molt ben descrit!
    Amb total cordialitat

  • Despullar-se verbalment. [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 05-01-2023 | Valoració: 10

    Això sí que està bo! En l'Au!, Apa!, adéu-siau!, ja has fet molta conversa.
    El diàleg ha estat molt entretingut i m'ha fet somriure, amb molta satisfacció.
    Ho has fet molt complet.
    És molt enginyós.
    Gràcies per la teua visita i la teua opinió sobre el meu relat Història de Cuevas de San Marcos. M'ha agradat com m'ho has explicat.
    Cordialment.
    PERLA DE VELLUT

  • Hahaha[Ofensiu]
    Rosa Gubau | 04-01-2023

    Quin trasbals amb el diàleg interior. Què divertit aquest relat, m'has fet somriure tota l'estona , i el final molt bo.

    Salutacions.

    Rosa.