CONTRICIÓ

Un relat de: brins

CONTRICIÓ

Defujo tèrbols bassals terrenals,

tolls d'aigües confuses i efímeres

enmig d'un sòl d'herba humida;

reflex ombrívol de cel inexistent...

Esclareixo tenebres del meu passat,

fosca obaga d'on aviat m'allunyaré,

i faig brollar, del llot, un aiguaneix;

una deu d'aigua clara i límpida

que vol ser riu etern i transparent,

sense cap brossa ni cap brogit;

riu impol·lut amb color blau de cel

que davalli venturós pel paradís.

Comentaris

  • És tot un acte[Ofensiu]
    joanalvol | 02-09-2010 | Valoració: 10

    que no surt de la paraula ordinària sinó del més pregon de l'ànima. És un esclat espiritual com si sabessis el camí de tornada.
    De tot cor felicitats!
    Joanalvol

  • Versos que es mouen[Ofensiu]
    Unaquimera | 13-08-2010 | Valoració: 10

    Un poema molt bo, brins, digníssim guanyador del Repte!

    Es mouen els seus versos entre la constatació del moment i la màgia del canvi, entre la contrició i l'esperança, entre el present i l'esdevenir ple a vessar de possibles benaventurances.
    Marquen aquest moviment els temps verbals que has emprat, però també el contingut dels mots triats amb encert.
    Entre ells, un de realment preciós, estèticament, conceptual i sonorament, encisador: aiguaneix.
    Hi ha d'altres semànticament atractius, que omplen de goig a la lectora en repetir-los: obaga, brollar, brogit, paradís, ... i que propicien la relectura i el gaudi renovat en cada volta.

    T'envio una abraçada blau cel,
    Unaquimera

  • De la contrició a la pau interior.[Ofensiu]
    Núria Niubó | 11-08-2010 | Valoració: 10

    No m'estranya Pilar que aquest poema guanyes el Repte, és preciós!

    Llegir-lo és un plaer que és va transformant en sensacions profundes, fent sorgir poc a poc, sentiments d'esperança.
    Cada vers m'és escaient, cada vers, em parla, m'ajuda a esclarir tenebres, a allunar-me de la foscor, a fer brollar aquest riu transparent del que ens parles, a desitjar , senzillament , viure en calma.

    Felicitats Pilar per aquest poema ple de lirisme i bellesa.

    Una abraçada,
    Núria


  • Esclarejo[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 01-08-2010 | Valoració: 10

    El teu Relat respira sinceritat i ganes...
    M'agradat molt.

  • Clar corrent[Ofensiu]
    franz appa | 31-07-2010

    El títol marca, més que un punt d'arribada o una estada, la partida d'aquest moviment interior que es reflecteix en uns esclarits, límpids, il·luminats versos.
    Hi ha un propòsit d'esmena, potser més fins i tot que penediment, que el passat queda enrere , és només el conjunt de "tenebres del meu passat,/fosca obaga d'on aviat m'allunyaré", i per davant queda el fluxe lluminós que encara s'ha de recórrer: "una deu d'aigua clara i límpida/que vol ser riu etern i transparent".
    Ambiciós projecte, i tan senzill a la fi, tan netament transparent i senzill.
    Una abraçada,
    franz


  • M'ha fet pensar molt[Ofensiu]
    Cendra de flor | 27-07-2010 | Valoració: 10

    el teu poema,l'he llegit i rellegit per entendre cada un dels seus versos.

    Felicitats,

    Cendra

  • Bons desitjos[Ofensiu]
    Naiade | 25-07-2010 | Valoració: 10


    Una bona al·legoria amb un títol molt encertat on sembla talment que facis una neteja espiritual, convocant les forces de la natura i emmirallant-te amb la bellesa etèria per construir-te un món millor.
    Una forta abraçada i bon estiu

  • De bell nou...[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 18-07-2010 | Valoració: 10

    els teus versos graten el cel. Cada cop, Pilar, apuntes més amunt i ho fas amb una mestria que em deixa meravellada. Paraules punyents, sentiments colpidors: una joia més de les que sempre ens regales.
    T'envio una abraçada ben forta, plena d'admiració.

    Mercè

  • Penediment d'haver pecat ?[Ofensiu]
    panxample | 18-07-2010 | Valoració: 10

    Esclareixo tenebres del meu passat.
    Busquem una explicació pels nostres actes, i de ben segur la tenen.
    Un poema preciós i delicat que llegeixo amb el ulls tancats, llegeixo i re-llegeixo.
    enhorabona
    No crec que ens en haguem de penedir.
    Goso oferir-te el meu acte de contrició.
    Avant!sempre avant.

  • Aigua i llum[Ofensiu]
    nuriagau | 11-07-2010 | Valoració: 10

    Fuges d'un passat i d'un cert futur tèrbol i fosc e intentes fer néixer un deu d'aigua neta i lluminosa.

    Un poema d'aquells que, com diu la gypsy, es llegeix amb l'estómac.

    Enhorabona, Pilar!

    Núria

  • bestial[Ofensiu]
    joandemataro | 05-07-2010 | Valoració: 10

    en sentit figurat... ets una mestra de la paraula
    braçada
    joande

Valoració mitja: 9.73