ARPEGIS EN EL COR

Un relat de: brins


Fou ella qui aconseguí que l’Eduard sentís la música molt endins, qui li encengué notes de passió dins el pit…

La conegué sota un cel de tardor, quan un vent fred esbalçava la llum i un blau fúcsia rodolava cel avall, i sempre més l’estimà, mai no se separà d’ella. Amb el seu ajut, descobrí el remoreig de les fulles bressolades per l’aire, la bonior del fregadís de l’aigua que acaricia roques, el cant del riu que beu verds i grocs... Al seu costat, pogué sentir com se li esllavissaven pel cor uns arpegis que el feien sentir viu.

Un silenci engelosit a vegades li deia fluixet que tot allò era només fantasia, però ell sabia que no era cert, que la meravellosa música que sentía quan la tenia a prop contenia un polsim màgic que generava un tot dins del cor.

Ella, la poesia, li engendrà música i somnis, esdevingué llum més enllà de la llum. Fou el raig d’aigua fresca on beurien sempre més les estrelles.

Comentaris

  • Musicalitat i bellesa...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 11-03-2019 | Valoració: 10

    T'ho acabe de llegir, Brins, i m'ha encantat com ho descrius.
    És que té musicalitat i bellesa en el seu contigut on els arpegis es trobe dins del meu cor. Magnífic i amb molta qualitat.
    Gràcies per compartir les teves idees que són tan precioses.
    Una salutació...
    Perla de vellut

  • Oooooh!!!!![Ofensiu]
    Materile | 19-02-2019 | Valoració: 10

    No sé per on començar, Pilar. Jo confesso: sento una gran enveja per saber transformar un relat en poesia musical o la poesia en relat.. És un luxe poder-te llegir i assaborir tan plaer. Les teves paraules tan plenes de bellesa, poesia i música a la vegada, em fan sentir en un món millor.
    Gràcies, Pilar. Una forta abraçada.
    Materile

  • Poesia pura[Ofensiu]
    Naiade | 19-02-2019 | Valoració: 10

    Un relat tan poètic que fa estremir, fa sentir dins teu el que descrius amb gran art i mestria. M'ha encantat

  • Antònia Puiggròs Muset | 17-02-2019 | Valoració: 10

    Hi ha relats que, més enllà del tema que tractin, son veritables joies literàries plenes de llum i de bellesa. Relats, com el teu. Un plaer llegir-te.

  • Que bonic![Ofensiu]
    E. VILADOMS | 16-02-2019

    Que bonic: la música de la poesia, de les paraules, una música que se sent dins els cor.
    Gràcies pels teus comentaris, Brins.
    Ens trobarem en el relat del mes vinent.

  • M'esbalço..[Ofensiu]
    kefas | 15-02-2019


    ..des del greny de la vida aspre per fugir dels sons detestables que m’aclaparen per caure en els núvols amoixadors del teu relat.

  • Musicalitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 14-02-2019 | Valoració: 10

    Les paraules, siguin poètiques o líriques, tenen música a les entranyes. Si les ordenem adequadament, com notes en una partitura, poden concretar-se en una melodia. I aquest relat la té. Una forta abraçada, Pilar.

    Aleix

  • Per què serà...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 12-02-2019 | Valoració: 10

    Per què serà que jo, que sóc dur d’oïda i poc sensible a la poesia, trobo sempre en els teus escrits paraules ben encadenades i un deix musical en el seu so.
    —Joan—

  • Arpegis al meu cor[Ofensiu]
    Montseblanc | 08-02-2019

    Les teves magnífiques lletres m’han fet venir al cap les rimes del Bécquer, aquell tros que diu:
    “Mientras las ondas de la luz al beso
    palpiten encendidas,
    mientras el sol las desgarradas nubes
    de fuego y oro vista,
    mientras el aire en su regazo lleve
    perfumes y armonías,
    mientras haya en el mundo primavera,
    ¡habrá poesía!”

    Ja sé que l’idioma no és el mateix, i que el continent tampoc, però sí el contingut, poesia en estat pur.

    Llegir-te em fa sentir molt bé.

  • L'art i l'amor[Ofensiu]
    Fada del bosc | 07-02-2019 | Valoració: 10

    Un petit relat que he llegit i rellegit. Captivada per com parles de la música, com ens descrius l'ambient amb pinzellades de colors com un cuadre de pintura, una sublim barreja d'art que també ens fa sentir l'amor.

    Una abraçada

    La Fada.

  • música i poesia[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-02-2019 | Valoració: 10

    Coneixes la pàgina web "Música de poetes"? Allà hi trobaràs centenars de poesies musicades, podràs escoltar-les i llegir les lletres. Perquè la poesia és música pura, música de paraules, música de fets, música de sentiments. Com sempre, concisa, directe i creativa. Una forta abraçada, Pilar.

    Aleix

Valoració mitja: 10