Volaré a l'infinit

Un relat de: aurora marco arbonés

VOLARÉ A L'INFINIT

Volaré a l'infinit sens fer drecera,
encetant la migrada per orient
on l'aurora desvetlla amb mà rosada
els llençols que s'espolsa el sol ixent.

Volaré cap al crepuscle, fosc ocell,
per a encendre el meu plomatge al darrer sol,
però vull sentir el batec sota la pell
abans no faci el cant de l'últim vol.

Delitosa de sons i de paraules,
inquiet l'esguard, el cor de cadernera,
baixaré a refrescar-me a la ribera
i a xarrups engoliré les velles faules.

L'aigua viva beuré fins sadollar-me,
tastaré el fruit prohibit del bé i del mal,
de la vida xuclaré tot el cabdal
fins que em reti el rellotge a deturar-me.

Quan, lassa de volar i enyoradissa,
retorni al nostre cau per fer-hi nit,
aclofaré el meu plomatge d'horabaixa
i niaré en la brancada del teu pit.


Comentaris

  • Versos que volen[Ofensiu]
    Unaquimera | 05-02-2011 | Valoració: 10

    Torno avui a buscar la teva poesia... i gaudeixo així d’aquests versos que volen per si sols, amb ales pròpies que els enlairen per damunt de l’ara i de l’aquí.

    Has aconseguit portar la metàfora endavant sense perdre alçada ni rima, i en cadascuna de les seves variacions, la figura manté l’encant que li proporciona, a tot el conjunt, lleugeresa i harmonia, mentre els versos recorren el dia i arriben a la nit sense malbaratar l’Encís que té cada moment del trajecte.

    Des del meu cau, t’envio una abraçada suau, feta de plomes,
    Unaquimera

  • Moltes felicitats, Aurora!![Ofensiu]
    bocidecel | 11-01-2009 | Valoració: 10

    I moltes gràcies per ser-hi, pel regal de les teves paraules, embolcall de tendresa.

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Em trec...[Ofensiu]
    onatge | 06-12-2008 | Valoració: 10

    el baret -que no porto-. Un poema molt ben expressat. Cada paraula evoca una visió, un sentiment, un desig...

    Salut.
    onatge

  • Un bell poema[Ofensiu]
    joanalvol | 13-11-2008 | Valoració: 10

    si senyor. D'aquells que demostra sensibilitat i força, car una cosa no va en contra de l'altra.
    Un desig de volar, lluny, ben lluny, però al mateix temps assaborint la vida, fins a "niar a la brancada del teu pit". Això és poesia.

    Molt de gust
    Joanalvol

  • Preciós[Ofensiu]
    bocidecel | 12-11-2008 | Valoració: 10

    Aurora! Preciós poema i preciós vol d'una ànima ansiosa d'assaborir tots els moments. Quína enveja de vol...vés amb compte que no el copii...
    M'emociona llegir-te perque intueixo pensaments que em venen al cap sovint...deu ser l'edat!
    De totes maneres, no cal que esperis a volar i a tornar, perque les teves paraules ja han fet niu en els nostres cors.

    Una abraçada.

  • Versos sentits...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 12-11-2008 | Valoració: 10

    que es dibuixen a sí mateixos mostrant tots els propòsits de vida intensa fins arribar a aquell moment el que es tancarà el cercle. Llavors, restarem al cor d'aquells que ens han estimat, com tant bé dius en aquest vers que m'ha encisat:
    "Quan, lassa de volar i enyoradissa,
    retorni al nostre cau per fer-hi nit,
    aclofaré el meu plomatge d'horabaixa
    i niaré en la brancada del teu pit"

    Una abraçada

  • M'agrada volar[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 12-11-2008 | Valoració: 10

    Viure i volar a i amb l'infinit és assaborir la força de viure, la dinàmica del present. Tot arriba, mentre viure sí ha arribat.

  • Noia, quant et poses seriosa, et poses seriosa![Ofensiu]
    entortilligat | 12-11-2008 | Valoració: 10

    No et poso un "10" per quedar be. Te'l poso perquè ja ho saps mes que ningú que ets la "number one"!.

    Els teus relats i les teves poesies son un llibre sencer i s'han de llegir 50 vegades per munyir-les fins l'últim crit. Ara sols en porto una i m'he quedat acollonit.

    El rellotge no tindrà trons per deturar-te i molt menys per retar-te. Farien falta tots el rellotges que s'han inventat per fer-te una mika de pessigolles.

    Aprenc. aprenc, aprenc cada vegada que et llegeixo, tant si et poses seriosa com si l'hi fots canya a les rentadores i a tot deu!.

    "tastaré el fruit prohibit del be i del mal", ACOLLONANT, però cuida la panxa i tingues preparat l'Alka Seltzer, eh?

    Petons que rima amb...hauré de començar a consultar l'enciclopedia que el meu tarro ja ha acabat les rimes. Calla, calla...falçons!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de aurora marco arbonés

aurora marco arbonés

215 Relats

1941 Comentaris

250851 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Diuen que tinc sentit de l'humor. No cal que m'ho diguin, ho sé. I no és pas una qüestió de genètica, ans al contrari, ja de bon principi vaig mamar l'unamunià sentiment tràgic de la vida. Però vaig desenvolupar el sentit de l'humor com a mecanisme de defensa. És el meu as guardat dins de la màniga. He passat la major part de la meva vida en les aules bregant amb adolescents, i no he pogut practicar massa aquesta qualitat, tot i que n'he practicat d'altres, tant o més importants.
Un mal dia vaig caure a l'infern i m'hi vaig passar una temporadeta però no em va agradar gens ni mica i no penso tornar-hi ni de visita.
Les meves millors amigues són les paraules, elles i jo ens ho passem força bé, riem, deixem caure unes llagrimetes si cal i ens sentim agermanades per un interès comú: explicar històries, en prosa o en vers.