Viatge màgic

Un relat de: Núria Niubó

*

      La Nefer sempre ha viscut envoltada de llibres d'aquest país que s'imagina tan misteriós i exòtic. El seu pare, que és egiptòleg, li va explicar la història de la reina Nefertitis, i ella està molt orgullosa de tenir aquest nom.

      Els pares li van prometre, pel seu novè aniversari, un viatge especial. Aquestes vacances d'hivern les passarien a... Egipte!



---o0o---


      Visitant les Piràmides, la Nefer fa uns ulls com a taronges, està tan emocionada que mira i mira sense dir res, és un somni fet realitat.

      En sortir de la Piràmide Keops, una nena li demana almoina. La Nefer li dóna dos dòlars i ella molt contenta li regala un petit gat de pedra negra amb una anella daurada a l'orella.

      -No puc acceptar-lo! -diu la Nefer-, és la teva joguina!

      La nena, sense respondre, agafa la mà de la Nefer, li fa fer carícies a l'anella que duu el gat i marxa corrent.

      De tornada a l'hotel, la Nefer sent un pessigolleig a l'estómac, està molt intrigada i inquieta. De nit, quan els pares dormen, surt al balcó amb l'estatueta del gat per mirar-la a la claror de la lluna, i comença a acariciar-li l'anell, de sobte, el cel s'il.lumina amb milers d'estels que van apagant-se poc a poc, la Nefer, extasiada, no s'ho acaba de creure i torna a fregar l'anell i es torna a omplir el cel de meravellosos estels de mil colors que van desapareixent un altre cop. Durant tota la nit es repeteix la màgia del joc però, en néixer el dia amb un sol radiant, l'anell ja no té efecte. La Nefer torna al llit excitada esperant que els pares es despertin.

      Abans de sortir de l'hotel, la Nefer els ho explica tot.

      -Però, filla, tot això ho has somniat, estaves molt cansada i has vist tantes coses! -li diu el pare.

      La Nefer mira per tot arreu a veure si torna a trobar-se la nena que li va fer aquest meravellós regal.

      I... de sobte, es troben cara a cara, la nena li fa una rialla i li torna a demanar diners. La Nefer li dóna dos dòlars i, abans que torni a marxa corrent, li agafa la mà, es treu el gatet de la butxaca i li torna. La nena estranyada alça el braç cap al cel i, amb el dit índex, dibuixa estels sense parar. La Nefer fa el mateix i totes dues dansen una dansa màgica fins acabar esgotades.

      -El gatet és teu -li diu la Nefer-, sé que només pot ser màgic en aquest país. Guarda'l, jo tornaré quan sigui gran. Estic segura que ell farà que ens tornem a trobar, llavors ja parlaré el teu idioma i potser tu, el meu. Sé que ara no m'entens, però quan freguis l'anell del gatet, la pluja d'estels et donarà el meu missatge.

      Es feren una llarga abraçada i s'acomiadaren amb dolces rialles. Els pares felicitaren la Nefer per haver tornat l'estatueta a la nena.

      I... vet aquí unes nenes i vet aquí un gat i aquest conte s'ha acabat!

---o0o---
Gat  egipci


Dedicat especialment als relataires més jovenets.










Comentaris

  • Sobre el "Concurs ARC de Contes Infantils 2010"[Ofensiu]

    Hola:

    Ens posem en contacte amb tu com a relataire participant en el Repte Clàssic 429: Contes.

    Com ja deus saber, des de l'Associació de Relataires en Català (ARC) hem convocat un concurs per a associats que, precisament, té com a temàtica el conte infantil. Amb aquest correu voldríem animar-te a participar-hi.

    Si vols llegir les bases de la convocatòria les trobaràs en el següent enllaç:


    Concurs ARC de Contes Infantils 2010

    Gràcies a l'avançada i disculpa, si us plau, aquesta intromissió dins els teus comentaris a RC. Quedem a la teva disposició per a qualsevol consulta.

    Cordialment,

    ARC

  • gràcies núria guapa...[Ofensiu]
    joandemataro | 31-07-2010 | Valoració: 10

    tu tampoc deixis d'esdriure
    una abraçada des de nerja
    joan

  • M'ha agradat molt el conte:[Ofensiu]
    Romy Ros | 24-07-2010 | Valoració: 10

    una història fantàstica i solidaria, plena de tendresa i fantasia. Ben construida i molt encoratjadora cap a l'enteniment entre infants o adolescents. Enhorabona per compartir aquests grats sentiments!

  • Ets una Aladina sense llàntia meravellosa[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 24-07-2010 | Valoració: 10

    Només necessites les teves paraules per a dibuixar un món encantat i meravellós. Posseidora d'una gran imaginació, ens transportes on vols i ens fas viure les teves històries amb el mateix entusiasme amb el que les escrius. Chica, tu vales mucho

  • Molt bo aquest conte.[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 19-07-2010

    I no crec que acabi aquí, això de ben segur que continua, però com deia aquell altre escriptor, aquesta serà una altra història.

    Felicitats per un relat tan ORIGINAL.

    Ferran

  • Un conte molt bonic[Ofensiu]
    uanra | 19-07-2010

    Jo pensava que la Nefer comprava l'estatueta, la mama m'ha explicat que els dos dòlars eren almoina.

    A mi m'agradaria anar a Egipte i m'encanten els gats.

    Arnau

  • COMENTARI DE LA JUTGESSA[Ofensiu]
    nuriagau | 17-07-2010

    Aquest és el conte de la Nefer. Una història que, malgrat la aparença d'història versemblant, ens ofereix, també, un element màgic. En aquest cas l'estatueta d'un gat de pedra negra amb una anella daurada a l'orella.
    Un narrador omniscient, en tercera persona, transmet allò que sent i pensa la protagonista, aconseguint que el lector se senti identificat amb ella.
    Un conte que demostra que els nens amb nens s'entenen sense necessitat de coincidir amb l'idioma. A més a més, deixa palès que els pares i la filla mantenen una bona relació entre ells, que existeix comunicació i sinceritat.
    És una història amb introducció, nus i desenllaç feliços.
    Gràcies, Núria Niubó, per la teva aportació.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Núria Niubó

Núria Niubó

149 Relats

1116 Comentaris

202729 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
ADDICTA

Sóc addicta a vosaltres,
poetes amics,
mags de la paraula,
il•lusionistes del pensament.

Sóc addicta a l’amor
que regaleu amb poemes,
encadenant versos,
declamant sentiments.

Sí, amics,
sóc addicta.

A les trobades poètiques.
Als silenci compartits.
A les mirades que escolten.
A les mans que s’entrellacen.

A vosaltres.




ELS 45 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS
ELS 58 RELATS FAVORITS DELS SEUS AUTORS

58 LECTURES PER ALS MÉS JOVES D'RC