Viatge a dins

Un relat de: Grünewald

El viatge continua.
Viatge enfora, mirada endins.

Tan lluny per ser a prop,
tan llarg per ser a tocar
i més i més per descobrir.

Les distàncies fan veure veritats?
Cal viatjar per copsar
allò cert però amagat?

La rutina emboira,
adorm els sentits
i no deixa captar
un a un els bocins
del nostre "jo" singular,
del nostre "jo" submís.

L'exili obre els ulls d'esperit,
obre els cors de matí
dóna llum als camins
il·lumina els destins...

El demà s'acosta, sí,
mes la lliçó és apresa:
Em cal anar fora per ser amb mi.

Comentaris

  • Com el camí cap a Ítaca...[Ofensiu]
    brideshead | 03-04-2006 | Valoració: 10

    El tresor és anar caminant i no arribar mai a destí, per no deixar de descobrir, d'aprendre i mantenir sempre viva la capacitat de sorprendre's. Aquest "viatge a dins" ho diu de manera clara i explícita: et cal viatjar a fora per fer una anàlisi introspectiva, mirar-te el cor pere despullar-lo i netejar-lo de brossa per permetre-li, rogent i bategant, que t'il·lumini aquest anar fent del dia rere dia, sense baixar la guàrdia, alerta a qualsevol element exterior que et faci apreciar i sentir el valor de cada minut per no permetre't, a tu mateix, adormir-te en la rutina ni deixar de captar l'encís de la vida que se t'obre, exultant i generosa, cada matí.

    Un poema molt ben aconseguit, en estructura i en contingut. M'agrada la claredat i la netedat amb la qual ens expresses aquesta necessitat de viatjar per descobrir, de copsar per créixer. Jo, com tu, procuro no perdre mai de vista que "el viatge continúa".... sempre continúa, imparable i alliçonador, sempre que sàpigues apreciar-lo en tota la riquesa que t'ofereix. I no deixar-ne mai de ser conscient per poder arribar a comprendre que la vida val la pena si la sabem aprofitar en totes les seves vessants.

    Gràcies, una vegada més, per les teves paraules... em tens fascinada! No mereixo tants elogis com em dediques, creu-me. Em conformo, de sobres, amb aquests bocinets d'apreci contant que em regaleu.

    Una abraçada, Santi. Com et deia, espero tenir l'ocasió de fer petar la xerradeta amb tu i agrair-te tota la teva amabilitat.

    Un petó.

  • camina[Ofensiu]
    jaumesb | 31-03-2006 | Valoració: 10

    escriu, viu
    vola

  • Viatge al més enllà[Ofensiu]
    Bruixot | 24-03-2006

    Un viatge
    com un camí que serpenteja entre els matolls
    és sempre cap a dins
    recargolant-se
    endins

    Allò que està amagat
    volgudament
    només podrà sortir
    al capvespre de les creences

    Ves enllà
    Molt enllà

    Però no oblidis
    que el viatge
    només té sentit
    si un vol tornar

    Bruixot
    p.s. M'ha agradat molt el teu poema. Gràcies per ensenyar-lo.

l´Autor

Foto de perfil de Grünewald

Grünewald

53 Relats

117 Comentaris

59757 Lectures

Valoració de l'autor: 9.75

Biografia:
Nat a Barcelona, m'he inclinat per la Història de l'Art, però sempre m'hagués agradat fer filologia catalana. La poesia sempre m'ha agradat: llegir-la i practicar-la. Trobo que és un magnífic instrument per a expressar idees, conceptes, sensacions i sentiments de forma llire i expressiva. Ben mirat, la poesia és -com altres manifestacions- expressió per sobre de tot. Cal sentir-la, viure-la, respirar-la,... Poesia i vida és tot un, una unitat indestriable i totalitzadora. Així soc jo, així són els meus versos.