Vagons sense destí

Un relat de: kispar fidu

M'agradaria viatjar en un tren fosc i solitari.
De nit, guaitant les llumetes de fora,
les siluetes dels arbres,
els diferents tons del negre;
des d'un vagó enfosquit sense llum.

Rere el vidre
observar els colors de la nit
deixant els somnis fluir
i de bellesa els pensaments emmudir.

Sota la influència de melodies,
cançons parlades per veus encantades,
i notes esclaves dels seus compassos.

Segurament m'inundaria aquella freda tristesa en mi tan coneguda.
Aquelles mirades llunyanes a un món pocs moments abans present.
Inexpressives expressions que reflectint-se als vidres se'm farien estranyes.

Viatjant en trens foscos sense navegants.
Sols el meu timó, mariner de vagons sense fronteres ni destins.

Aquest és el meu tren sense llum,
amb el que viatjo de nit aïllant-me del món.

Comentaris

  • el temps que passem...[Ofensiu]
    Menorca | 03-10-2006 | Valoració: 8

    al tren sempre dona que pensar. I crec que la majoria aprofitem aquest temps per alliberar la ment i pensar en les coses més variades que sen's pugin acudir.

    m'agrada molt la imatge de les llumetes a fora del tren. jo l'he viscuda alguns cops, canviant el tren per l'avió i es una sensació diferent, pero també agradable.

    pero segur que si al seient del costat hi hagués algu especial amb qui compartir aquests moments, el viatge i el paisatge no es farien tan llargs i tan negres...

    petons

  • bastint[Ofensiu]
    jaumesb | 18-09-2006 | Valoració: 10

    el meu món

  • M'agraden els trens[Ofensiu]
    marco3434 | 16-09-2006

    M'ha agradat molt llegir-te. M'has fet recordar vells i agradables moments.

    Això de mirar per una finestra a la fosca i veure'es enmirrallat contra la fosca exterior sempre es evocador, ¿quants somnis han transcorregut pel cap de les persones mirant el fret vidre d'un tren?

    Per mi els trens, sobre tot els d'abans amb la seva locomotora tractora i els seus vagons enfilats, son màgics. Em transporten a un temps en que pujar a un tren era molt més que un desplaçament, era el billet per descobrir nous horitzons, persones i coses.

    Perdona se m'en ha anat l'olla, sols volia dir-te que m'ha agradat el teu relat.

  • oh...[Ofensiu]
    fleur | 16-09-2006

    es tan.. tan...
    no ho sé. diguem-ne que ens hem vist una vegada i que aquest poema reflecteix la imatge que m'havia fet de tu. t'imagine al trenm vacilant un segon abans de l'ultima estrofa...

    un petó.

  • Coincidencies[Ofensiu]
    Melcior | 15-09-2006 | Valoració: 10

    Kispar, quan viatjo amb tren a la nit, soc del tot
    negat per dormir-me, i faix exactament això que
    narres al relat. Ben cert.
    Endavant.

  • aïllar-se del món...[Ofensiu]
    Capdelin | 15-09-2006

    i viatjar en tren imaginari carregat amb la guitarra, el piano i la bici (els teus tres amics) i sentir-se viu en la foscor de la soledat i anar a trobar la llum i una estació especial on poder somriure tranquil... Em vens un bitllet?
    Petons i una abraçada, gemma!

  • Versos[Ofensiu]
    Perestroika | 15-09-2006

    massa tristos per un dia amb tanta llum, no creus? Sóc amb tu, i t'estimo!

    Puja millor a un tren ben lluent, en que tots els colors del màgic arc iris t'acompanyin!

  • *Aquest és el meu tren sense llum*[Ofensiu]
    Sol_ixent | 15-09-2006 | Valoració: 9

    Veig que tu també tens aquest extrany costum d'escriure quan viatges en tren... tu als FGC i jo a la RENFE, vindria a ser més o menys el mateix...

    T'escric -a part de comentar-te el poema, que em sembla molt bo- que a mi també m'han publicat un poema sense avisar-me, i, com que tinc el costum ja d'entrar cada dia, ho he vist...
    Caram, tu!

    Cuida't, reina, ens veiem pels móns d'internet!

    Sol_ixent

Valoració mitja: 8.86

l´Autor

Foto de perfil de kispar fidu

kispar fidu

133 Relats

861 Comentaris

210744 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
si vols descobrir, reCREA


De l'1 d'abril del 86. Sant Quirze(nca) del Vallès.


Escric per a teixir teranyines d'entortolligades paraules, i per a extreure què penso i sento quan sembla l'única manera.


Jo? esperit lliure, ànima catalana, cabreta biciada, somiadora, lluitadora, ment incansable, cul inquiet (i cap), ànima voladora, emprenedora, apassionada de l'art, i... deixeu-m'ho dir... poeta (a petits passos, però constants, formant-se).


kispar què? KISPAR FIDU
Gemma Gelabert Gonzalo