DesInformació

Un relat de: kispar fidu
Vivim atabalats, sobre-informats,
amb bombardeigs constants
i ben intencionats (sense entendre el “ben”
com un acte de bona fe,
més aviat de clares i determinades intencions).

Raigs incontrolats (per nosaltres, és clar!
no pas per ells, els altres,
que en coneixen molt bé l'objectiu)
ens inunden a ràfegues d'esdeveniments,
ofegant-nos en una renúncia quasi inevitable
del voler assabentar-se.

Obligant-nos a defugir l'interès col·lectiu
mentre ens tanquen en el propi món,
amb l'ego ressonant a tot volum
i l'empatia perduda per tot arreu.

Un fluir incansable (però molt cansós)
d'allaus interminables que no volen posar mesura,
sols trencar l'equilibri i la trajectòria
per a fer inassequible el que podria ser accessible.

Destrueixen tota esperança,
caos d'informacions.

Comentaris

  • Sobreinformats[Ofensiu]
    Perestroika | 07-01-2017

    Només del que volen.

    Gemma! Quina il·lusió saber de tu! Doncs treballo i visc a la ciutat que et va veure néixer. Acabo de publicar la tercera edició del meu primer poemari i el porto a recitar amunt i avall. Si vols que vingui per les teves terres, organitza un recital i volo hehe! Va tot bé? Em pots trobar per les xarxes (instagram o Twitter) com a Mandarineta7. Abraçades!

  • Per molts anys Gemma!![Ofensiu]
    Marc Freixas | 26-07-2011 | Valoració: 10

    Enhorabona per haver aconseguit posar aquest poema entre els millors de poesia social i de denúncia.
    A mi també m'ha agradat molt.
    Com va tot? espero que bé.
    Una abraçada ben literària.

  • Felicitats sabadellenca![Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 07-06-2011 | Valoració: 10

    Moltes felicitats per la teva selecció! No ens coneixem però aviat ho farem. Una abraçadassa!

    Aleix

  • Felicitats!!![Ofensiu]
    AVERROIS | 06-06-2011 | Valoració: 10

    per ser seleccionada.
    Una abraçada.

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2011. Poesia Social i de Denúncia”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC

  • Genial![Ofensiu]
    Sol_ixent | 31-05-2011

    Weis!! Com va??

    Estic intentant "tornar"... no tinc massa temps per escriure però darrerament he fet alguns esbossos i cosetes que segur que properament aniran a més :)
    Sobre aquest relat, m'ha fet gràcia això de Societat de la Informació, la veritat és que està bastant relacionada amb els meus estudis i la meva feina, i crec a més, que tens tota la raó del món tractant la informació com a "depèn de qui la digui és d'una manera o d'una altra". M'ha encantat tornar-te a llegir!

    Una abraçada, i a seguir pedalant!


    PD. Estic buscant el teu segon llibre per les biblioteques, però no el trobo... hi ha alguna altra manera d'aconseguir-lo o que me'l puguis fer arribar?

  • Recordatori[Ofensiu]


    Gràcies per participar!

    Si la teva obra compleix amb els requisits bàsics d’aquesta convocatòria, pel que fa a temàtica i extensió, ja entra a formar part del conjunt de poemes que el grup BROU seleccionarà per ser musicats.

    Si també vols que el poema entri a la fase de selecció per ser editat en un poemari recull (recorda que es poden presentar un màxim de 2 poemes), dins la col•lecció Relataires de l’editorial Meteora, recorda que has d’enviar l’enllaç d’aquest lloc web on ha quedat penjat a l’adreça electrònica de l’ARC (associacio.relataires@gmail.com), i que la condició bàsica per poder participar en aquest nou llibre de l’Associació és ser-ne soci.

    Gràcies de nou!

    ARC


  • ai, m'oblidava...[Ofensiu]
    joandemataro | 10-04-2011 | Valoració: 10

    gràcies gemma pel teu comentari al meu poema sobre l'abril, a mi també m'encanta la natura i la muntanya, em dóna pau i sensació de llibertat...
    una abraçada

    joan

  • entenc el teu sentiment...[Ofensiu]
    joandemataro | 10-04-2011 | Valoració: 10

    de desencís davant tanta informació i tan manipulada, a mi em passa el mateix

    una abraçada des de mataró
    joan

  • Fa molt de...[Ofensiu]
    AVERROIS | 10-04-2011 | Valoració: 10

    ...temps que em dic..."No vull saber res, ni diaris , ni tele, no vull que m'informin...en l'ignorancia està la felicitat, però és impossible!!! Ens manipulen com els hi dona la gana i nosaltres aquí "tragant"
    Haurem de fer una manifestació dient..."NO VOLEM INFORMACIÓ BASURA, GRÀCIES!!!!"
    Una abraçada.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de kispar fidu

kispar fidu

133 Relats

861 Comentaris

210420 Lectures

Valoració de l'autor: 9.59

Biografia:
si vols descobrir, reCREA


De l'1 d'abril del 86. Sant Quirze(nca) del Vallès.


Escric per a teixir teranyines d'entortolligades paraules, i per a extreure què penso i sento quan sembla l'única manera.


Jo? esperit lliure, ànima catalana, cabreta biciada, somiadora, lluitadora, ment incansable, cul inquiet (i cap), ànima voladora, emprenedora, apassionada de l'art, i... deixeu-m'ho dir... poeta (a petits passos, però constants, formant-se).


kispar què? KISPAR FIDU
Gemma Gelabert Gonzalo